Tulihan tuossa pakon edessä ajeltua diisseli Seatilla 2 vuotta. Nyt vaihtui työ sellaiseen ettei enää tarvitse ajella ympäriinsä joten menin sitten hommaammaan taas Saabin. Tällä kertaa taloon tuli 9000 CS 2,0t sport -98 .
Tämä on mulle eka tonnari. Aikaisemmin on ollut satkuja ja 9-3 "saabeleita" .
Pieni kysymyksen poikanen on toki heti alkuunsa. Tuossa laitoksessa vuotaa putki ja soittelin Tiittasen pajale josko tuo tekisi uuden 2,5" röörin läpivirtaavilla vaimentajilla. Tuossa on kuitenkin se " joustokappale" siinä putkessa ja se jäisi pois ? Onko kokemusta ko. operaation haittavaikutuksista ?
Kaide
Saabismi iski TAAS ( ja kysymys tonnarin putkesta )
Miksi sen jouston haluaisit jättää pois, eikö Tiittanen suostu hitsaamaan joustoja? Minulle ainakin hitsasi. Joustostako se vuotaa vai takavaimentimesta?
Onko uusimpien tonttujen vaimentimet huonommin virtaavia kuin alkupään mallien? Ainakin 87-tontun kaikista vaimentimista näkyy päästä päähän läpi kun putket on katkaistu. Tarkoittaakohan se läpivirtausvaimenninta?
Onko Tiittasen hinnat sellaiset, että kannattaa vakioputkiston kokoista alkaa teettämään - haet Motonetistä uuden pätkän siihen mistä vuotaa.
Onko uusimpien tonttujen vaimentimet huonommin virtaavia kuin alkupään mallien? Ainakin 87-tontun kaikista vaimentimista näkyy päästä päähän läpi kun putket on katkaistu. Tarkoittaakohan se läpivirtausvaimenninta?
Onko Tiittasen hinnat sellaiset, että kannattaa vakioputkiston kokoista alkaa teettämään - haet Motonetistä uuden pätkän siihen mistä vuotaa.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jus kirjoitti:Miksi sen jouston haluaisit jättää pois, eikö Tiittanen suostu hitsaamaan joustoja? Minulle ainakin hitsasi. Joustostako se vuotaa vai takavaimentimesta?
Onko uusimpien tonttujen vaimentimet huonommin virtaavia kuin alkupään mallien? Ainakin 87-tontun kaikista vaimentimista näkyy päästä päähän läpi kun putket on katkaistu. Tarkoittaakohan se läpivirtausvaimenninta?
Onko Tiittasen hinnat sellaiset, että kannattaa vakioputkiston kokoista alkaa teettämään - haet Motonetistä uuden pätkän siihen mistä vuotaa.
Ah... oookooo. Pitää pyytää Tiittasta laittamaan se jousto siihen paikalleen. Tossa -98 tonnarissa on takapönttö " kiertävää" mallia ja nyt se muutetaan läpivirtaavaksi. Koko putkelle tulee kuulemma hintaa 250 euroa, joten ei mielestäni kovin paha
Nyt putki vuotaa siitä jouston jälkeen seuraavasta liitoksesta, eli etu ja keskiosan välistä
Kaide