Immu

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
urpoturbo
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ti Touko 01, 2007 08:34
Paikkakunta: Kokkola

Immu

Viesti Kirjoittaja urpoturbo »

Sopiiko vm:89 turbo/apc immu autoon joka on vm:85 9000 turbo/apc

Ps: siis immu uudemmasta tähän vanhempaan.
Saab auto isolla A.lla
Avatar
Mawerick
"Hölösuu"
Viestit: 4247
Liittynyt: Pe Loka 31, 2003 13:30
Paikkakunta: Yläne

Viesti Kirjoittaja Mawerick »

Ei.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Ei sovi ja tarkennetaan sen verran vielä, että metallikuorinen ja muovikuorinen mittari eivät sovi ristiin. '84-88 malleissa on metallikuorinen -005 loppuinen mittari joka sopii vain näihin vuosimalleihin. Uudemmissa on muovikuorisia, jotka toimivat kyllä ristiin mutta eivät välttämättä täysin suunnitellusti. Parasta olisi siis saada täysin vastaava Bosch-numero korvausmittariin. Tosin esim. muovimittarit -011, -013, -017 sopivat sinänsä ristiin että auton saa käymään, mutta vain -017:ssa on säätöruuvi jota tarvitaan katittomissa LH-jeteissä.

Säädettävyyden puute mittarissa kostautuu mahdollisesti esim. ylettömän rikkaalla seoksella, joten ei kannata säästellä laittamalla väärä mittari vaikka sellainen löytyisi. Katillisen saanee toimimaan säätöruuvilla varustetulla mittarilla, varsinkin jos säätää lambdan tai pakokaasuanalysaattorin avustuksella seokset kohdalleen niin ettei ruiskun oma lambdasäätö "pohjaa".

Lista mittareista ja autoista joihin niitä on asennettu löytyy esim. täältä: http://homepage.mac.com/ljwest/test/LHparts.html (List of Mass Airflow Sensors, kuumalangan toimintalämpötila ja mittarin versio pitää ainakin täsmätä)

Vielä loppuun se tärkein neuvo alkuperäiselle kysyjälle: Autoosi sopii siis vain ja ainoastaan metallikuorinen -005 Bosch-numerolla oleva mittari, joita löytyy '84-88 900 ja 9000 T16 malleista.
Viimeksi muokannut jcarlson, Ke Touko 09, 2007 21:10. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11627
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

On sitä 005-mittaria turbotontuissa 85-88:ssa. Mutta ei -89.

http://www.hut.fi/u/jus/saab/9000/uudet ... _eikat.jpg
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Totta. Ei tullut luettua tuota mittari/auto-taulukkoa tarpeeksi tarkkaan. :oops:

Ilmeisesti myös 86-88 900T16 olisi varustettu -005 mittarilla, näitä ei tosin käsittääkseni ole juurikaan Suomessa myyty (ehkä muutama Aero/Cabbe?).

Itsellä sattunut olemaan juuri noita alkupään turbosatkuja, Lucas-ruiskulla oleva auto sekä ainut turbotonnari '89 mallia jossa ensimmäistä kertaa tuo muovimittari. :)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Vastaa Viestiin