Sellainenkin harvinaisuus tuli nyt eteen, että satkussa on hajonnut etupyöränlaakeri. Kyseessä '84 malli, joten EPC:stä ei ole nyt apua. Pitäisi siis saada tietoa, että mitä vuosimallieroja laakereissa on ja mitkä sopivat ristiin.
Motonetin luettelon perusteella 80-85 olisi yhdenlainen laakeri ja 86-93 toisenlainen. Harmillisesti löytyisi varaosina pilvin pimein jo noita 86-> mallisia napoja, mutta vanhoja ei yhtään.
Eli kysymys kuuluu että mitä eroja käytännössä noilla kahdella eri laakerilla on ja mihin ne vaikuttavat? Ulompi vetonivel erilainen?
Esimerkiksi jos vaihtaisi '86 mallisen etunavan niin pitääkö vetonivel/akseli vaihtaa samalla? Jarruthan ovat ainakin vielä samat.
Etupyöränlaakerien/napojen sopivuus?
Etupyöränlaakerien/napojen sopivuus?
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Viggen"
- Viestit: 626
- Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
- Paikkakunta: Ulvila
Re: Etupyöränlaakerien/napojen sopivuus?
Mutu tuntu olis sellainen että paketissa oleva mutteri aiheuttaa sen mallieron, eli vanhemmassa on lukituskaulus joka lyödään akselin uraan, uudemmassa ei, on laipallinen mutteri. Käsittääkseni laakeri on sama ja vaihtokelpoinen suoraan, napa ilman vetoniveltä käy. Siis MUTU:ajcarlson kirjoitti: Eli kysymys kuuluu että mitä eroja käytännössä noilla kahdella eri laakerilla on ja mihin ne vaikuttavat? Ulompi vetonivel erilainen?
Esimerkiksi jos vaihtaisi '86 mallisen etunavan niin pitääkö vetonivel/akseli vaihtaa samalla? Jarruthan ovat ainakin vielä samat.

Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.