Viistoperän ja porrasperän yhteensopivuus?!?

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
s.linnama
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 28, 2003 18:58
Paikkakunta: masku

Viistoperän ja porrasperän yhteensopivuus?!?

Viesti Kirjoittaja s.linnama »

Sopiiko 9000iTurbo vm 88 viistoperasta kuinka runsaasti osia 9000i CD Turboon.Jos noin niinkuin varaosa autoksi hankkisi ensimmäisen.Esim sopiiko koukku?Haku hommalla en löytänyt vastausta.
s.linnama
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 28, 2003 18:58
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja s.linnama »

Tämä 9000 on CS malli ja hoksasin katsella/vertailla Motonetin sivuja ja sen mukaan koukku sopii CD malliin,mene ja tiedä sitten
s.linnama
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 28, 2003 18:58
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja s.linnama »

Rekisteriotteessa liki Combi Sedan.Sehän minua sitten hämäsi CS:sään.Tässä oli suora koukku ulos taakse,kun toisessa samanmoisessa oli vinosti ylös nouseva.Se olisi ollut tarkeä kappale tulevasta hankinnasta,kun on koukun tarve.
s.linnama
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 28, 2003 18:58
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja s.linnama »

Mitenkähän nuo ajovalot ovat keskenään samanmoiset,vai onko niissäkin joku pikkuero.Entä etuvilkut ja takavaloy
Suomik
"Hölösuu"
Viestit: 1117
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 11:32
Paikkakunta: Ylöjärvi

Viesti Kirjoittaja Suomik »

Ajovalot ei käy; tuon ikäisessä (-88 ) cc:ssä on pystykeula, kun taas CD:ssä oli alusta asti viistokeula, kunnes vm.-95(?) vaihtui matalakeulaan (="CS-keulaan"). Viistokeula tuli cc:hen vasta vuosimalleihin 91-93. Em. johdosta myöskään vilkkuparkit eivat ole yhteensopivat, itse asiassa ainoastaan etulokasuojan pikkuvilkut ovat vaihtokelpoiset.

Ellet sitten halua tehdä facelifitä, ja laittaa sitä CD:n keulaa cc:hen. Tämän on moni tehnyt, ml. Saab itse. Projektissa vaihtuu umpiot, vilkkuparkit, maski, puskuri ja spoileri. Myös lukkopelti pitää vaihtaa, ainakin modata. Kaikki osathan saat periaatteessa tuosta varaosa-autosta. Jos se on M91 tai uudempi, voit samalla voit ottaa siitä ne täyspitkät muovihelmat cc:een...

OT: Nekalassa bongasin joskus CD:n jossa on pystykeula. Joku on ehkä hommannut juuri erilaisen varaosa-auton, ja sovittanut varaosat väkisin paikalleen, tai sitten kyseessä on vain mielenkiintoinen kokeilu. Miten sen nyt sanoisi... "alkuperäinen design vie tässä(kin) tapauksessa mielestäni voiton"...

Takavalot ovat niinikään erilaiset cc:ssä ja CD:ssä, eikä ristiinsovitus ole ihan helppoa. CD/CS-korissa on takaylitystä enemmän kuin cc:ssä, sen takia cc:n koukkukaan ei käy CD/CS:een ja päinvastoin. Joku tosin on modannut (lyhentänyt) koukun alarautaa saadakseen "pitkäperäisen" sopimaan cc:hen (kyseessä ei ole suuri ero/matka), mutta itse en missään nimessä alkaisi tekemään vetokoukkuun omia virityksiä. :x Eiköhän se sitäpaitsi ole kiellettyäkin...
Ajossa: 9-3 SC 2.0t BP M6 -08 (vaimon!) (ka), 9-5 SC Aero M5 -09 (ka), 9-3 Cab 2.0t SE M5 -00 (ka)
Harrasteet: 96 V4 L -77 (ek), Sonett III -71 (ka ja todellakin oe!)
Exät: 9000Aero -97 (ka), 9000ccT16DI -89 (kr)
s.linnama
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Loka 28, 2003 18:58
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja s.linnama »

No eihän sellaista sitten kannata nurkkiin laahata.Loput osat sitten melkein jo olisivatkin keskenään sopivaa,jarruista vain takimmaiset jne.
Vastaa Viestiin