Tonnarin hyytyminen

Tonnari, auto johon mahtuu koko suku.
Vastaa Viestiin
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Tonnarin hyytyminen

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Ajelin Kehä ykkösellä töihin päin. Radio sammui ja kulku alkoi muuttua tahmeaksi. Kurvasin suosiolla metsän siimekseen Lassilan liittymästä.
Tonnari sammui siihen sitten kuin saunalyhty.

Ideahattu päähän ja pohdintaa. Akku, päävirtarele, joku sulake tai mitälie.

Kiire hommia hoitamaan :evil:

Perässä ajoi sattumalta lentokaverini, joka kurvasi eteeni nurtsille.

Pohdimme ja päädyimme siihen, että hankitaan uusi akku. Jäin autolleni ja kaverini meni akkukauppaan.

Soitin Ursinin Juhalle, joka kysyi ensitöikseen " paloiko latausvalo".
Ei palanut, koska oli sähköpula.
Aika hassu tuo latausvalon toiminto. Palaa himmeesti , jos on pulaa sähköstä. Mistä sitten tietää sähköpulassa, toimiikos lataus.
Tietsikkakin oli aikas vaisunäyttöinen, eikä toiminut kunnolla.

No, uusi akku tuli ja asennettiin kiinni. Nyt paloi, ennen käynnistystä, latauksen merkkivalo. Käynnistyi hyvin ja merkkivalo sammui, jääden hehkumaan himmeenä. Tietsikka kertoi jännitteeksi 11,4 V. ei siis lataa.

Soitto kaverilleni Ekille ja hankin Pihlajamäen Varaosasta uuden säätimen/hiilineen. Maksoi 7,35 Ecua.

Eki asensi uuden säätimen kiinni ja nyt pelittää.

Hassu episodi tuossa Aditan kohdalla Malmilla, ennen säätimen vaihtoa. Seinillä on julman kokoiset julisteet, joissa tarjotaan apua auton sähkövikoihin. Siis sinne kysymään.
Kerroin huoltomiehelle tuon stoorin ja sanoin, että ajotietsikka sanoo jänniteeksi 11,4 V joten ei lataa. Huoltomies pyysi ajamaan oven kynnykselle ja aloitti pikamittauksen, kunhan ensin olin näyttänyt missä Tonnarin laturi sijaitsee.
Mies totesi, ettei lataa.
Senhän jo tiesin.
Kysyin jännitettä, ei vastannut.
Kysyin, voivatkos vaihtaa säätimen. Hän pyysi jättämään tonnarini heille ja he korjaisivat sen huomenna tms.
EN VARMAAN JÄTÄ.

Kysyin hintaa tuosta ovensuussa suoritetusta vilkaisusta. Käy kassalla kysymässä.

10 Ecua oli hinta tuosta tyhjästä paskanjauhamisesta.
Nyt tiedän minkä puljun kierrän kaukaa.

Nyt Tonnarini toimii.
Bannerin akku 35 Ecua, säädin 7,35 Ecua ja Eki otti
20 Ecua asennuksesta
Tuo kaukaa kierrettävä sähkövirma rahasti 10 Ecua ovensuukyselystä.

Torstai oli toivoa täynnä :D
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Vastaa Viestiin