9000 vai 740 v**vo ??
- Gouldenwind
- "Hirsch"
- Viestit: 906
- Liittynyt: Ti Loka 21, 2003 11:39
- Paikkakunta: PORI
9000 vai 740 v**vo ??
Tuli hei tuossa mieleen kun anopilla volvo 740-86 ja työmatka hänellä kuitenkin se noin 50km/pv et kun hän isoista autoista vaan tykkää niin eikös 9000 veisi vähemmän bensaa???! talvella joutuu takaboxis pitämään 2 lihalaatikollista hiekkaa
jäsen no: 1328 (2001-
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
900i 1993 X 3 KPL .9-5 2005
Autotalli.comista luntatut kulutukset:
Volvo 740 GL 2.0 4d:
Kulutus 6,0 9,0 12,0
Saab 9000 CC 2.0-16 5d
Kulutus 7,0 8,8 12,1
Eipä noissa sellaista eroa ole että vaihtaa kannattaisi. Taitaa olla ihan omista mieltymyksistä kiinni kummalla tahtoo ajaa.
Volvo 740 GL 2.0 4d:
Kulutus 6,0 9,0 12,0
Saab 9000 CC 2.0-16 5d
Kulutus 7,0 8,8 12,1
Eipä noissa sellaista eroa ole että vaihtaa kannattaisi. Taitaa olla ihan omista mieltymyksistä kiinni kummalla tahtoo ajaa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
no hohhoh... kait tuo 740 on semmonen meridiisseli, että tomii varmammin...
tai sitte ei riippuu yksilöstä... muuten vaikka suuria ruotsalaisia ovat molemmat niin en pidä autoja mitenkään vertailukelpoisina... mistäköhän johtuis...
ja tuo volvon kulutus näyttää kyllä aika uskomattomalta... noinkohan vaan menee noin lähelle tonnaria, kun ei V70:kään mene...
tai sitte ei riippuu yksilöstä... muuten vaikka suuria ruotsalaisia ovat molemmat niin en pidä autoja mitenkään vertailukelpoisina... mistäköhän johtuis...
ja tuo volvon kulutus näyttää kyllä aika uskomattomalta... noinkohan vaan menee noin lähelle tonnaria, kun ei V70:kään mene...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Silti minusta ei kannata luopua 740:stä varsinkin jos kyseessä on siisti, pitkään perheessä ollut yksilö. Hyvän -80-luvun vaparitonnarin etsimisessä turhaantuu aikaa ja vaivaa ja uudessa autossa on aina kuitenkin jotain pientä laittoa.
Leikkisaabisti & kansainvälisesti tunnettu kollo.
'84 900T8 Museoautoprojekti
'84 900T8 Museoautoprojekti
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1080
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Kehtaako edes tunnustaa, vaan mieli jotenkin halajaa teiniaikojen amatsooneihin (oli vahvat pellit ja joillain paljon potkuakin (ainakin tuolla lahdentakana)).
Kauppakassiksi vois eukolle ostaa tipukeltaisen 850T5-R:n jos sellainen jostain löytyis. Ajelis varmaan itekin, jos emäntä siitä luopuis = ajais tolla jubilla.
Siis Saab on hyvä auto, senmerkkisellä on vissiin tullut ajettua jo mittari ympäri, ja hyvin on palvellut.
Kauppakassiksi vois eukolle ostaa tipukeltaisen 850T5-R:n jos sellainen jostain löytyis. Ajelis varmaan itekin, jos emäntä siitä luopuis = ajais tolla jubilla.
Siis Saab on hyvä auto, senmerkkisellä on vissiin tullut ajettua jo mittari ympäri, ja hyvin on palvellut.
-
- "Aero"
- Viestit: 437
- Liittynyt: To Loka 14, 2004 21:32
- Paikkakunta: Mikkeli
Omakohtaisesti sanoisin, että jos haluaa takapotkun, silloin Volvo.Mutta jos etuveto piisaa, niin silloin Saab.
Tuon verran niitä voi vertailla keskenään. Tosin kyllä taitaa olla samanikäinen 9000 paremmin varusteltu kuin 740.
Sitten taas jos vähän uudempaan mennään, niin Volvo 960/S90 olisi tarjolla(Siis takapotkuja), mutta sitten taas bensankulutus pompsahtaa..kun ovat pirut 2,5/3,0 koneilla...
Tuon verran niitä voi vertailla keskenään. Tosin kyllä taitaa olla samanikäinen 9000 paremmin varusteltu kuin 740.
Sitten taas jos vähän uudempaan mennään, niin Volvo 960/S90 olisi tarjolla(Siis takapotkuja), mutta sitten taas bensankulutus pompsahtaa..kun ovat pirut 2,5/3,0 koneilla...
Muukkonen
Bmw 523 Touring
Bmw 523 Touring
On tässä käyny mielessä käydä tyypittämässä s90 volvo ihan vaan sen takia, että vois vertailla tavallaan viimesiä "aitoja" ruotsalaisia. Tai sanotaanko että merkkien lippulaivoja. Sitten vois todeta kuinka hyvä se SAAB onkaan (kyllä ne uudemmatkin saabit aitoja on, mutta volvon kohdalla vähän eri juttu)
M97CSB234EFM57001 RE85
Kyllä se 7-sarjan Volvo on huomattavasti ruosteettomampi ja luotettavampi tekele kuin 80-luvun tonnari. 90-luvun tonnari (92->) onkin sitten jo eri asia, mutta toisaalta ei 9-sarjan Volvokaan huono ole. Laiskempi ja syöpömpi tosin, mutta varma peli ja mukavampi rempata kuin tonnari.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
eikö kellään oikeasti ole mitään sanottavaa volvon ajettavuudesta, vai ovatko nuo vanhemmat saabit samanlaisia sisävesilaivoja??
itse olen muutamalla 7-sarjan volvolla ajanut, ja... hirveitä paatteja jos multa kysytään. ja mielestäni tuo minunkin saabini on niitä "huonoja" tonnareita vm91, ja tuntuu kaikin puolin hyvinkin napakalta.
eikäko oliskohan herroilla eibach ja bilstein jotain osuutta asiaan
jos takapotku pitöö olla, niin sille en sitten voi mitään...
itse olen muutamalla 7-sarjan volvolla ajanut, ja... hirveitä paatteja jos multa kysytään. ja mielestäni tuo minunkin saabini on niitä "huonoja" tonnareita vm91, ja tuntuu kaikin puolin hyvinkin napakalta.
eikäko oliskohan herroilla eibach ja bilstein jotain osuutta asiaan
jos takapotku pitöö olla, niin sille en sitten voi mitään...
Turkka Kivelä #(ei voi muistaa ulkoa)
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
9-5 2.3 AERO -08, käyttis
9000 2.3 CDTA griffin -97, 96 -77, harrastuksia pitää olla.
Jos nykyisessä kulkineessa ei ole mitään sen kummempaa vikaa ja historia on hyvin tiedossa niin kannattaa se pitää. Vaihtoautoa ostaessa ei voi koskaan oikeesti tietää mitä saa.
Kun ottaa -lasit päästä pois ja tarkastelee kokonaiskuvaa, niin täältä menee ääni nykyiselle Volvolle.
Jos jossain vaiheessa tulee auton nuorennus ja tuoreennus eteen, niin sitten tietysti Saappi hankintaan
Kun ottaa -lasit päästä pois ja tarkastelee kokonaiskuvaa, niin täältä menee ääni nykyiselle Volvolle.
Jos jossain vaiheessa tulee auton nuorennus ja tuoreennus eteen, niin sitten tietysti Saappi hankintaan
9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11