check engine alarm saab 9-5 vm 2000

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
saab9-5 2.0 LPT 2000
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06

check engine alarm saab 9-5 vm 2000

Viesti Kirjoittaja saab9-5 2.0 LPT 2000 »

Moi kaikki saabilaiset ! ostin juuri ekan saabini 9-5 2.0 2000 ja alkoi nayttamaan koneen kuvaa naytossa?? mikahan mahtanee olla syyna? kone toimii OK ja tehot ei ole havinneet.. Kiittaen etukateen hyvista vinkeista !
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Syitä voi olla monia, itse veikkaisin ilmamassamittaria, jos auto kerran toimii hyvin. Huolto kaivelee vian esiin vikakoodien perusteella, jos osaa :wink:

Foorumin hakua kannattaa käyttää, alueeksi 9-5 ja hakusanoiksi check engine.

Edit: linkitys ei pelittäny, ohjeet konvertoitu manuaalisiksi :lol:
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
saab9-5 2.0 LPT 2000
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06

Viesti Kirjoittaja saab9-5 2.0 LPT 2000 »

Kiitokset nopeasta "coveragesta". Eli huollon kompuutteri nayttaa sitten sen varsinaisen detail vika koodin ? Olen muuten ostanut lentokoneeni Baltiasta, koska asun taalla. kuulin etta taalla on paljon saabin merkkihuoltoja edullisin hinnoin joten taytyy hommautua sinne ja robleema selviaa. Maksoin muuten omastani kohtuulliset 6500 E !!! ajettu 150 000 ja ei kolaroitu ! voin tassa kertoilla, mita taalla sitten osat ja huollot maksaa, jos on kiinnostusta :D
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

Sinun tilanteessasi (kun nyt ei huoltofirmatkaan ole auki) ottaisin akun + kengän irti 10 minuutiksi (poistaa vikavalon), ajelisin konetta kiusaamatta jonkin aikaa, ja jos vikavalo ei syty, niin varovasti lisää tehoa koneesta irti.

Jos vikavalo syttyy uudelleen, niin auto pikapuoliin huoltofirmaan, jossa on TECH 2-diagnostiikkatyökalu käytössä.
Sillä saadaan luotettavasti luettua moottorin vikakoodit.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
saab9-5 2.0 LPT 2000
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06

Viesti Kirjoittaja saab9-5 2.0 LPT 2000 »

kolleega just kertoi etta oli sama alarm, ja huollossa sanottiin "ignition module failure" ? mitahan mahtanee tarkoittaa ??? 8O
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

saab9-5 2.0 LPT 2000 kirjoitti:kolleega just kertoi etta oli sama alarm, ja huollossa sanottiin "ignition module failure" ? mitahan mahtanee tarkoittaa ??? 8O
Sytytyskasetin (DI = Direct Ignition-kasetin) vika.
Aiheuttaa check engine - vikavalon, mutta moni muukin moottorin häiriö tekee samoin.
Viallinen DI-kasetti aiheuttaa yleensä pahoja käyntihäiriöitä...
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
saab9-5 2.0 LPT 2000
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06

Viesti Kirjoittaja saab9-5 2.0 LPT 2000 »

toi paketti, ja uudet tulpat toineen maksaa taalla about 300 E... onkohan hinta kohdallaan ?? Uudet tulpat kuulemma takuun vuoksi..
Avatar
Termos
"Hölösuu"
Viestit: 2578
Liittynyt: Su Maalis 06, 2005 21:01
Paikkakunta: Vaasa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Termos »

saab9-5 2.0 LPT 2000 kirjoitti:toi paketti, ja uudet tulpat toineen maksaa taalla about 300 E... onkohan hinta kohdallaan ??
Pikkaisen kalliilta vaikuttaa, DI kasetin hinta on abaut 200-220e uutena.
Ja noitahan on vaihdettu takuuseen ihan Saabin kampanjana.
saab9-5 2.0 LPT 2000 kirjoitti: Uudet tulpat kuulemma takuun vuoksi..
Uudet tulpat alle 4e/kpl. Tulppien ja DI-kasetin vaihtoon menee poropeukaloltakin korkeintaan 15 minuuttia.
Että sen pohjalta hintoja miettimään.
2009 9-5 Griffin biopower JC Stage 1 Tämmöinen tummanharmaa
2006 9-5 Aero biopower JC Stage 3-. Tämmöinen punainen
1998 9-5 2.3t Maptun Stage 4. Tämmöinen sininen
saab9-5 2.0 LPT 2000
"Kaasari"
Viestit: 8
Liittynyt: La Kesä 09, 2007 20:06

Viesti Kirjoittaja saab9-5 2.0 LPT 2000 »

kiitokset rahan arvoisista tiedoista ! taytyy hieman kuulostella jos vaikka jostain sais taalla normaali hinnoilla... yleensa kuulema taalla saabin huolto on edullista (merkkihuolto) ja mita 10 vuoden aikana olen huomannut, ainakin tyon osuus on taalla noin 4 kertaa halvempi kui koto maassa... Taytyy opiskella tama uusi menopeli perusteellisesti ja hakea "mestarit" sen mukaan.. :)
koistha
"Hölösuu"
Viestit: 1353
Liittynyt: Ke Heinä 28, 2004 13:45
Paikkakunta: Epsoo

Viesti Kirjoittaja koistha »

Termos kirjoitti:
saab9-5 2.0 LPT 2000 kirjoitti:toi paketti, ja uudet tulpat toineen maksaa taalla about 300 E... onkohan hinta kohdallaan ??
Pikkaisen kalliilta vaikuttaa, DI kasetin hinta on abaut 200-220e uutena.
Ja noitahan on vaihdettu takuuseen ihan Saabin kampanjana.
Valitettavasti se kasetin hinta on noin 300 ellei ole taas laskenut viime viikkoina. Hinta nousi kahdesta sadasta, kun vaihtokampanja käynnistyi. Maailmalta saa kyllä tilaamalla tuohon pariin sataan. Vaihto on tosi helppo, neljä ruuvia ja yksi liitin ;-)
#2332
Isompi idän ihme Skoda Superb Combi 2.0 TDI -19
ex. Skoda Octavia Combi -17, 9-5 2.3t wagon -03, 9-3 -01,Opel Vectra -98,VW Vento -96,Volvo 440 -91, 900i -88, 90 -85, 99 -79
Vastaa Viestiin