2-tahtarin peruutusvalot
2-tahtarin peruutusvalot
Omistan vm 1962 Saab 96:n, joka on museorekisterissä. Museotarkastajan kanssa keskustelin mahdollisuudesta asentaa "jälkiasennuksena" peruutusvalot ko. autoon. Tarkastaja totesi, että on hyväksyttyä asentaa takapuskurin yläpuolisen korinvärisen pellin päälle ( puskurin ja korin välille ) pinta-asennuksena sellaiset kromikoppaiset pienikokoiset littanat peruutusvalot. Niitä on kuulemma käytetty jo 1960-luvullakin lisävarusteina. Kovin korkea valaisin ei tuohon väliin mahtuisikaan estämättä takaluukun avautumista ja sulkeutumista. Nyt tiedutelisinkin olisiko jollakulla tietoa tuollaisista peruutusvaloista tai jopa myytävänä sellaiset ?
Tahtarin etuvilkut käy myös peruutusvaloista:

Alkuperäinen varuste mm. Sportissa (Huomaa, "virallinen" asennuspaikka on takavalojen alle). Eri asia mistä löytyy, kannattanee tiedustella klubin puheenjohtajalta.

Alkuperäinen varuste mm. Sportissa (Huomaa, "virallinen" asennuspaikka on takavalojen alle). Eri asia mistä löytyy, kannattanee tiedustella klubin puheenjohtajalta.
Tommi Järvinen #253, Puh. 044 214 2552
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
93B 1959, 93F 1960, 96 '64, Sport '64, 96 ralli '69, 99 Turbo '78
Viimesintä projekteista: Saabisti.fi | Saabisti Facebookissa | Saab 96 rallisivut: SaabWorks.fi
Kiitti vaan vinkistä! Tuo etuvilkkuratkaisu kuitenkin edellyttää uppoasennusta ja peltien rikkomista, joten se ei minua kiiinnosta. Olen jossain tapahtumassa nähnytkin jossain 2-tahtarissa tuollaiset pinta-asennettavat kromatut matalamalliset peruutusvalot, ja ne todella "istuivat" tuonne peräpäähän rekisterikilven taakse sen molemmille puolille kuin paavin nokka kuplan perseeseen.