Mutta siilti jäähdytin neste ei minusta laske , melkeen yhtään ?
Paljonko tuollaisella rikkinäisellä Turbolla voi ajaa, siis jos syynä se ?
Jos ottaa vaikka APC-sulakkeen irti ja ajaa ihan peruspaineilla ....

Tätä on käsitelty useemman kerran aikasemmissa ketjuissa paremmin. Mutta nopeasti saa selvyyden, kun:Tomi9000T kirjoitti:Katselin tuossa taanna päivänä sitä vaihteiston mittatikkua ja se oli ainakin kostea MAX kohdalle. Tällöin kyllä moottori seis ja kone suht kylmä
Mistä voin lisätä vaihtiesto öljyä ja mistä tiedän paljonko lisään ?
Että voisi ajaa sen 400 Km
Juu, emmä sillä. Mut siis löytyy tarkempaa infoa, jos on aikaa perehtyäTomi9000T kirjoitti:Juu kiitos !
On vaan väsy ja niin hätääntyy kun lähtö jo Sunnuntai aamuna
Tuo sanoma kannattaa ottaa todesta. Öljyvuotojen korjaus on pientä siihen verrattuna, mitä seuraa rikkinäisestä laatikosta. Ei siinä, mutta jos sen kanssa joudut turaamaan, niin menee parhaimmat mehut muuten mielenkiintoisesta projektistajus kirjoitti:Kannattaa tuollaisesta vaihteistoöljyn vuotamisesta sen verran hätääntyä, että keksii jonkun ratkaisun ongelmaan ennen reissuun lähtöä. Ja takaisinkin PCS:ltä pitää ajaa.
Sanomattakin selvää, että automaattilootan öljyn korkeus mitataan koneen käydessä ja lootan ollessa P- tai N-asennossa.Henkka #2283 kirjoitti:Tätä on käsitelty useemman kerran aikasemmissa ketjuissa paremmin. Mutta nopeasti saa selvyyden, kun:Tomi9000T kirjoitti:Katselin tuossa taanna päivänä sitä vaihteiston mittatikkua ja se oli ainakin kostea MAX kohdalle. Tällöin kyllä moottori seis ja kone suht kylmä
Mistä voin lisätä vaihtiesto öljyä ja mistä tiedän paljonko lisään ?
Että voisi ajaa sen 400 Km
-ajaa moottorin kuumaksi
-ajaa parkkiin ja kierrättää parikymmentä sekuntia kutakin (jalka jarrulla) kepin pykälät läpi ykkösestä alkaen
-pyyhkäsee tikun, työntää takas ja vetää uudestaan
-siitä tikun lämpimämpien asteiden puolelta (80?) sihtaa öljyn määrän
Öljyn lisäys siitä tikun reiästä.
Tuo putki on 10mm teräsputkea, leikkaa se taitos irti ja liitä siihen 10mmTomi9000T kirjoitti:No syys sitten löyty kun tarkemmin kattelin , ylempi jäähdyttimen metalli putki joka menee alas niin vuotaa siinä taipeen kohdalla , on ruostunut poikki.
Kauheasti on sitä nestettä siinne valunut ja siitä sitten auton pohjaa pitkin oikealle etu-vanteelle ja sitä roiskii sitten kivasti renkaasta.
Säiliön täytin MAX kohtaan, joten vuoto on MAX-MIN väli 3 päivässä....joten eiköhän tuolla aja HKI-Jyväskylä välin