Saab 900i Vm.86

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Julberg
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Huhti 11, 2004 13:55
Paikkakunta: Kuopio

Saab 900i Vm.86

Viesti Kirjoittaja Julberg »

Tervehdys... kysyisin että muistaako kukaan saabisti, että paljonko mahtaa jakopään hihnan vaihto väli olla, kun ei ole hajuakaa milloin tuohon on vaihdettu... ei ole missään mitää lappuakaan.
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Jortsu
"Viggen"
Viestit: 588
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 10:41

Viesti Kirjoittaja Jortsu »

Ei tuossa ole hihnaa, vaan ketju. Se on käsittääkseni tapana vaihtaa jossain 250000-300000 välillä.
Saab 9-3 SE -98 2,0t, Saab 9-3 SE -00 2,0i + joukko ikuisuusprojekteja
Julberg
"Kaasari"
Viestit: 31
Liittynyt: Su Huhti 11, 2004 13:55
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Julberg »

Tuossa kattelin sinne kone huoneeseen ja tuumin, että onko se hihnalla vai ketjulla :)

Mittarissa on 314000km

Mutta kiitoksia vaan :)
Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi.
Saabi C900
"Saabisti"
Viestit: 351
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 17:53
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Saabi C900 »

Luulisin ettei sitä tarvitse vaihtaa ellei se rallata.
Sihu
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ke Huhti 14, 2004 19:44

ketjun vaihto

Viesti Kirjoittaja Sihu »

25 ooo km on hyvä ja siinä on ketju.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Siis ketju vaihdetaan, jos se alkaa rahisemaan/antamaan ääntä. Tämä tulee silloin vastaan, kun ketju on venynyt ja kiristimestä loppuu liikevara. (Kiristin on automaattinen)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin