
Aloitin kansipahvinrikkomistalkoot tuossa eilen APC-boksin osalta.
R42 = 490ohm
R132 = 30Kohm
P-pot = P03 / 24,5Kohm
F-pot = P02 / 310ohm
Ahdot nousee nopeasti, piikkaavat 0.95 ja laskevat siitä 0.85-0.90 ja pysyvät siinä. Alavääntöä selkeästi lisää. Paljon mukavampi ajettava. Pikaisella 100km lenkillä noin 0.5l vähemmän kulutusta, kuin aiemmin. Voi olla mutuakin.
Tuon säätelyn tarkoituksena oli hakea raja painerajoittimelle, siksi sinne jäi nuo arvot. 315ohmia oli liikaa ja painevahti katkaisi bensansyötön.
Jos meni yli 25Kohmin, niin ahdot alkoivat seilaamaan epätasaisesti, nousivat ilmeisesti liian nopeasti muihin säätöihin verrattuna.
Aika liki ollaan Red Boxin arvoja, eli hyvin vastaava piristys.
Ajattelin, että tuo kansipahvi ja muut 250 000km ajetut osat kestäisivät tuon. Riittää minulle, ohituskiihtyvyys on selkeästi parempi.
Saabin oma ahtopainemittari nousee ehkä kolme/neljä mittarinneulanleveyttä enemmän, kuin ennen ja kohta johon täyskaasukiihdytyksessä neula jää on noin neulanleveyden tai puolitoista yli punaisen rajan.
Toivotaan, että on hyödyksi jollekin. Huom. autossa on automaattiaski.