Classicin bensapumppu (Walbro vai Bosch)?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Classicin bensapumppu (Walbro vai Bosch)?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Auto 900i 16v 2.1 1993

Kumpi pumppu tuolla nyt on?

Yritin hakea, mutta ihan 100% faktaa en löytänyt.

Tää menee aika mallikkaasti tää auton kuntoon laitto. Aina voi ajaa remontin jälkeen tasan kaksi päivää ja sitten laukeaa taas jotakin :)

Nyt on vuorossa osa nimeltä bensapumppu. Noh...vinkuihan se jo aika kovaa, että odotettavissa tuo oli...

Mutta siis kumpi pumppu, että tilaan valmiiksi oikean?

----------------------------------------------------------------------

Tuo teki tässä parin kuukauden ajan ennen tätä stoppia sellaista, että täyskaasukiihdytyksen jälkeen jos painoi kytkimen pohjaan ja antoi kierrosten laskea itsekseen alas, niin auto sammui.

Normaaliajossa toimi hienosti.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

ok...näppärää :)
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

Ämpärihän on kait kaikissa sama. Eli jos tilaat mukaan tarpeeksi tykötarpeita, kumman tahansa pumpun saa sovitettua paikalle. Tilasin tuohon T16:ta alkuvuodesta Walbron pumpun asennussarjoineen (noin 130 euroa). Kun sitten purin vanhan pois, huomasin että boschilainenhan siellä oli. Walbron asennussarjan kanssa Walbron pumppu meni kuitenkin samaan ämpäriin vain hieman soveltaen. Walbron pumppu lienee Boschia halvempi.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Mitä tarkoittaa "hieman soveltaen"? :)
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Multa löytyy ehjä hyvä pumppuosa ämpäreineen...Myös asennetaan paikoilleen....
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Kiinnostaa kyllä, jos sillä on oikeasti kilometrejä edessä reippaasti, eikä se vingu.

Asennus tapahtuu Tampereella, koska auto ei liiku :)

Heitä YV:llä mitä haluat hintaa rahteineen.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
salomi
"Ruisku"
Viestit: 131
Liittynyt: La Joulu 18, 2004 22:27
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja salomi »

Huikko kirjoitti:Mitä tarkoittaa "hieman soveltaen"? :)
Tämä tapaus lienee jo käsitelty, mutta muille tiedoksi:
Laitoin ylimääräisen klemmarin pitämään pumppua tukevamman näköisesti ämpärissä. Leitkuista käytin muistaakseni osan vanhoja ja osan asennussarjan mukana tulleita. Eli soveltaminen oli ihan pientä.
#1633
900 i16 -90 (ex poliisiauto) 392 tkm, 900 CD T16 -85 (ex maaherra-auto) 494 tkm, 9-3t -10 Biopower 104 tkm
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

On tää kesken vielä. Tankki on menossa pumppuineen kokonaan vaihtoon, kun saan ensin vanhan tankin autosta irti. Jos ei nyt tule avioero sitä ennen kun ruuvaan vain joka ilta saabia tallissa.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Huikko kirjoitti:On tää kesken vielä. Tankki on menossa pumppuineen kokonaan vaihtoon, kun saan ensin vanhan tankin autosta irti. Jos ei nyt tule avioero sitä ennen kun ruuvaan vain joka ilta saabia tallissa.
Joko saappi kulkee...
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Huomenna vasta. Piti mennä nukkumaan. just tulin vasta kotiin. Kiitos viimeisestä.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Huikko kirjoitti:Huomenna vasta. Piti mennä nukkumaan. just tulin vasta kotiin. Kiitos viimeisestä.
Minä en olisi jaksanut odottaa aamuun... :roll: :roll:
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Taas kulkee. Kiitos kaikille avusta.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Näin se homma etenee :roll:
Vastaa Viestiin