Bensatankkien erot?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Bensatankkien erot?

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Moro,

Nyt on sitten vuorossa bensapumppu/tankki tässä "hiukan" takkuavassa classic-projektissa.

Eli tarjolla olisi tankki pumppuineen 1991 2.0 16V koneisesta (sedanista?)

Sopiiko tuo tankki heittämällä 1993 classic 2.1 combiin?

Otan joka tapauksessa tankin irti tänään, että näen siitä varaosanumeron, mutta EPC antaa ainakin saman numeron jokaiselle bensatankkiin / pumppuun liittyvälle osalle.

-T
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Tanki pitäisi olla sama. Tarkoitus ei ole kyseenalaistaa, mutta ihmettelen että oletko vaihtamassa käytettyä pumppua (tai tankki+pumppu) yhdistelmää autoon?

Itse vaihdan uuden polttoainepumpun omaan autooni syksyllä. Nykyinen pumppu ei ole rikki, mutta on ollut autossa koko sen eliniän. Tällä pyrin välttämään sitä että matkanteko hyytyy polttoainepumpun sammumiseen pahassa paikassa vaikkapa pidemmällä reissulla. Samoin seuraan oma tekemääni huolto-ohjelmaa auton kohdalla muidenkin kulutusosien kohdalla jotka voisivat pysäyttää matkanteon äkillisesti. Silloin kun en pysty osan kuntoa toteamaan, niin katson että minkälainen käyttöikä osalla on ja pyrin vaihtamaan jos mennään pahasti laina-ajalla. Jos en löydä osalle mitään käyttöikää arvioin sen itse hatusta vetämällä.. Polttoainepumpun kohdalla bosch lupaa pumpulle 10 vuotta. Tosin en vielä tiedä että onko mulla bosch vai walbro mutta arvioin että tuo 10 vuotta on hyvä arvo mun omaan huolto-ohjelmaan :) . Tarkoituksena on että tunnen jokaisen näiden osien iän ja kunnon.

Tosin tää nyt on vain minun tapa ylläpitää laitteita ja auto on harraste/käyttöauto jonka suunnittelin pitäväni maailman tappiin asti.
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Käytettyä tankkia ja anturia alle 30tkm ajetulla pumpulla.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1009
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

No sitten tuossa on järkeä jos pumppu on oikeasti melkein uusi. Itse olen vuosien varrella tullut sen verran kyyniseksi käytettyjen osien suhteen etten laita autoon mitään käytettyä ellen pysty peruskorjaamaan osaa ensin uuden veroiseksi.
Avatar
Huikko
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: To Maalis 22, 2007 11:17
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Huikko »

Tämä totta. Yleensä ostan silti aina uutta, mutta lähde on sen verran luotettava että nyt uskaltaa ostaa.

Hiukan sama suunnitelma tuon kanssa. Vaihdettua tähän mennessä.
Tuulilasi, renkaat ja vanteet, kaikki jarrupalat, käsijarruvaijerit, pyöränlaakerit, jakoketju, jouset, iskarit, nesteet, ylävesiletku, sytkäjohdot ja jakajan osat, korjattu sähkövikoja sieltä täältä, kytkin ja työsylinteri vaihdettu, yläpallot ja alapallot vaihdettu.

Nyt kun vaihtaa tuon bensapumpun ja bensasuodattimen, niin voi ajella mahdollisesti hetken aikaa rauhassa.

Raidetangon päät pitäisi vaihtaa ja suoristaa ratti, kun joku on säätänyt sen raidetangonpäistä vinoon.
----- No more Saabs -----
ex 9-5 Wagon 2.0t SP Business A4 Sun Green, 2000
ex 900 Combi Coupe 2.1 16v M5 Carrara White, 1993
ex 900 Cabriolet 2.0t 16v A3 Monte Carlo Blue, 1992
Vastaa Viestiin