Irroitusporan käyttö ohjeita ?

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
Vastaa Viestiin
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Irroitusporan käyttö ohjeita ?

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... &start=585
tulla on kuva ja miten tollasta käytetään ???
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Avatar
9000CD23T
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 7777
Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
Viesti:

Viesti Kirjoittaja 9000CD23T »

Kuva

No ensin porataan reikä niin että tuo takimmainen kierreosa ottaa hyvin kiinni siihen porattuun reikään, ja kun tuntuu että kieere osa puree hyvin
kiinni niin nyt ruuvataan se katkennut pultti auki sieltä reiästään.
Huom pyöritetään kokoajan vastapäivään...!!!!
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
moonlight-tuning
"Viggen"
Viestit: 659
Liittynyt: To Tammi 12, 2006 12:48
Paikkakunta: Kemiö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja moonlight-tuning »

Eli ruuvaanko ton irtonaisen holkin niin alas että se laajeenee sinne reikään ? kun se laajenee tossa ennen "terää" ? Vai vedänkö kokoajan poralla ?
Jos kuski on urpo niin silloin auton on oltava....
Monet asennevammat voi korjata, tätä ei.
Nossuttaa
Svc
"Saabisti"
Viestit: 3103
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 11:16
Paikkakunta: Hanko

Viesti Kirjoittaja Svc »

moonlight-tuning kirjoitti:Eli ruuvaanko ton irtonaisen holkin niin alas että se laajeenee sinne reikään ? kun se laajenee tossa ennen "terää" ? Vai vedänkö kokoajan poralla ?
Koitat ensin saada pistepuikolla kunnon alun siihen katkenneeseen pulttiin
ja poraat katkenneeseen ruuviin reiän niin, että tuon holkin voi kiertää sinne reikään. Sitten sen holkin voinee vielä kiristää tuota poraa aukipäin kiertämällä.

Ideana on juuri se, että se holkki laajenee hieman osuessaan tuohon poran kartioon ja samalla se puree tiukemmin kiinni.

Alat sitten kiertää tuosta holkin avainkannasta vastapäivään, jolloin se (toivottavasti) alkaa kiertää sitä reikäänsä katkennutta pinnapulttia aukipäin.
Veikkaisin, että tuo holkki kestää enemmän vääntämistä, kuin tuo terä.

Irrotusöljyä kannattaa käyttää jo esim. tunti etukäteen, että se pääsee kunnolla sinne kierteeseen.
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Vastaa Viestiin