Tärinää +-2000 rpm

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Isäntä
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 23:47
Paikkakunta: Hki

Tärinää +-2000 rpm

Viesti Kirjoittaja Isäntä »

Tuossa oli toinenkin aihe, mutta luulisin tässä olevan kyse eri asiasta.

Eli mainitulla kierrosluvulla täristää nopeudesta riippumatta. Kun kierroksia tulee lisää, kickdown ml., ei enää täristä. Automaattilaatikon öljyt vaihdettu juuri. Renkaissa ei pitäisi olla häikkää. Jotain voimansiirtoon liittyvää? Onko kokemuksia vastaavasta?

EDIT: -99 automaatti 2,0t
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Grün »

Samanlaista olen huomannut myös omassa autossani, jossa myös automaattiloota.

Kun nostaa jalan jarrupolkimelta niin kärry ei enää lähde niin jämäkästi liikkeelle kuin aikoinaan, vaan karvan verran hitaammin. Sitten kun hiukan lisää kaasua niin tuntuu normaalia enemmän tärinöitä, varsinkin ratissa. Tärinät tosiaan katoaa suuremmilla kierroksilla varmaan jossain > 2000rpm

Vaihdot pelittää muuten hyvin, samoin rullaa hyvin, ehkä liiankin hyvin. Myös lootan öljyt on vaihdettu hiljan.

Oisko kellään kokemuksia, mihin nuo oireet viittaavaat, laatikkoon ilmeisimmin ?
9-5 2.3tA -98
vladimir
"Kaasari"
Viestit: 21
Liittynyt: Su Kesä 11, 2006 10:51
Paikkakunta: lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja vladimir »

terve! niin minulla kin on samat ongelmat, olin käynyt tarkistamassa vanteetkin,mutta ne on tasapoinotettu ja todettu että on suorat,siis ongelma jossain muuala,ja noi oireet on ihan samanlaiset kuin edellä mainitulla. ja vaihteiston öljut vaihdettu kk sitten,ja manuaali laatikko.
SAAB 9-5 AERO 2000.
Isäntä
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ma Touko 22, 2006 23:47
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Isäntä »

Tässä tapauksessa kevyen tärinän aiheutti eläköitynyt imusarjan tiiviste. Vähämaalle taas plussaa hyvästä työstä ja palvelusta.
Grün
"Kaasari"
Viestit: 39
Liittynyt: Pe Kesä 11, 2004 13:38
Paikkakunta: Helsinki

Re: Tärinää +-2000 rpm

Viesti Kirjoittaja Grün »

Tässä vielä pähkäilen noita tärinöitä, kun häiritsee edelleen. Sellainen tuli mieleen, että minkälaisen efektin antaa jos on ongelmia moottorin kiinnityksissä, voiko aiheutaa tärinöitä rattiin ja runkoon nimen omaan matalilla kierroksilla ? "Tärinä kierrokset" on tyhjäkäynti - 1300 alueella, hiljalleen ajettaessa. Kaikki pelittää siististi ja tasaisesti suuremmilla kierroksilla. Ongelmat siis huomattavasti alempana kuin otsikossa oleva 2000rpm.
Saa heittää muitakin ehdotuksia ...
9-5 2.3tA -98
TD04
"Aero"
Viestit: 334
Liittynyt: To Loka 20, 2005 20:11
Paikkakunta: Nastola

Re: Tärinää +-2000 rpm

Viesti Kirjoittaja TD04 »

Jos pääset nosturille niin katoppa missä kunnossa on vaihteiston vääntötuet..Varsinkin se etummainen..
BMW E90 330da
Exät Saab 900-85,Opel Ascona B-80,Saab 900i-88,Saab 900T-95,Saab 9-5-98,Subaru Impreza GT MY99
Vastaa Viestiin