Ruiskun lämpötilaanturi/korkea tyhjäkäynti

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
eeroolli
"Tuplakaasari"
Viestit: 76
Liittynyt: Ma Maalis 29, 2004 23:02
Paikkakunta: Uusikaupunki

Ruiskun lämpötilaanturi/korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja eeroolli »

Kysymyksiä Saab-tietäjille:

Kiusana korkea tyhjäkäynti joka on välillä 1000 ja joskus jopa 1400 rpm.
Käy kyllä tasaista tyhjäkäyntiä eikä sammuile..... 8O

Tyhjäkäyntimoottori putsattu ja voideltu, ei vaikutusta.
Kävi mielessä seuraavanlainen tuota em. ihmetellessä:
-Voiko viallinen ja/tai ihan vääränlainen Ruiskun lämpötila-anturi
vaikuttaa tuohon "korkeaan" tyhjäkäyntiin?
PS. Tarkastelin ko. anturia siinä imusarjan paikkeilla ja huomasin siellä olevan :twisted: SINISEN anturin paikallaan ja Motonetin sivut ilmoittavat että pitäisi olla "GM" vm. 962.0 900 NG 16V:een VALKOINEN M12x1,5 LÄMPÖTILAANTURI!!

Oliskohan edellinen omistaja laittanut väärän mallisen anturin (Sininen kuuluu varmaankin V6-malliin)??
Saabismia jo vuodesta 1984
9-5 2,3 Turbo SE Aut. -98 (käyttökuljetin)
Kawasaki ZX10r Lime Green (kesäkuljetin)
jP__

Re: Ruiskun lämpötilaanturi/korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja jP__ »

Itselläni on myös sellanen sininen anturi. Tänään ostin kuitenkin tuollaisen valkopäisen anturin AD:ltä ja eihän sellainen sinne käy ?!? Tässä sinisessä liittiessä on siis erilainen vastakappale kuin valkoisessa.. Nyt tarvittaisiin siis saab tietäjää ? Vienkä takaisin ja hommaan sinisen vai ?
Zebe
"Viggen"
Viestit: 632
Liittynyt: Ti Marras 02, 2004 21:58
Paikkakunta: Joensuu

Re: Ruiskun lämpötilaanturi/korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja Zebe »

Mahtaakohan tuossa meidänkin NG satkussa (2.0i) olla juuri tuo lämpötila-anturi hajalla, kun joskus jätti tyhjäkäynnin 1200-1300rpm ja yleensä aina se on 1000rpm, harvoin alle. Ja kulutuskin tuntuu tosi kovalle välillä. Tyhjäkäynti myös seilaa joskus kylmänä huomattavasti.
VVV
"Hirsch"
Viestit: 852
Liittynyt: Ma Syys 05, 2005 10:40
Paikkakunta: Ikaalinen\Tre

Re: Ruiskun lämpötilaanturi/korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja VVV »

Ilmamassamittari sökönä?
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
hsivenius
"Ruisku"
Viestit: 140
Liittynyt: Ke Huhti 05, 2006 13:33
Paikkakunta: Korpilahti

Re: Ruiskun lämpötilaanturi/korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja hsivenius »

NG900 2,0i:hin kuuluu sininen anturi. Ei vaikuttanut itselläni tyhjäkäynnin kierroksiin. Oire miksi vaihdoin oli se että kylmänä lähdettäessä auto sammui usein ekaan risteykseen parin sadan metrin ajon jälkeen kun heitin vaihteen vapaalle tai hain pienempää pykälää. Imusarjasta löytyi myös muutama ilmavuoto pienistä letkuista jotka on nyt korjattu. Ei ole ainakaan vielä sammunut... Kuulostellaan
Skoda Fabia 1.4 tdi
ex NG900 S 2.0i -96
turku900
Matalapaineturbo
Viestit: 196
Liittynyt: Ti Maalis 13, 2012 12:52
Paikkakunta: turku

Re: Ruiskun lämpötilaanturi/korkea tyhjäkäynti

Viesti Kirjoittaja turku900 »

Saitteko vastauksen tohon korkeaan tyhjäkäyntiin? Omassa käy tasaisesti mutta korkeilla kierrosluvuilla.

NG900 2.0t -96
Saab 9-3 1.8t SS man -04
Vastaa Viestiin