Vedin asuntovaunun kokoista katettua peräkärryä , 250km lämmöt nousi uhkaavasti jopa niin , että otin termostaatin välillä pois Ok matka jatkui kotiin päästyäni huomasin , että juuri vaihdettu ilmansuodatin öljyssä ja öljyn ryyteessä myös ilmansuodatin kotelo, miksi missä vika??
Niin auto on 900 kaasarimalli vm 88.
Mitä jos heittäs irti tuosta ilmansuodattimen kannesta tuon letkun, joka tulee venttiilikopasta ei huohottas ainakaan ilmansuodatinta.
Tosi pesu ja puhdistuksen jälkeen ,ei uusi suodatin ainakaan vielä ole sotkeutunut öljyyn.
Apua missä vika
Nyt voi olla vakavaakin. Varmaan muitakin lukijoita kiinnostaa paljonko ko. moottorilla on ajettu, kauanko ollut sinulla tai huoltohistoria tiedossa, mitkä olivat ulostulleet öljyt ja paljonko niillä oli ajettu, oletko vaihtanut juuri tätä ennen mineraalisista täyssynteettisiin peseviin rasvoihin?
Mutta tässä yksi arvaus talkoisiin ja pahimmasta päästä:
Joku männänrengas tai renkaita jumissa tai iän puolesta finaalissa. Kun nyt olet ilmeisesti ajanut vain vähän ja paikallisajoa, öljyt pysyy tuvassa kun ne eivät ehdi notkistua riittävästi pakoa varten. Jos kokeilet ajaa uudestaan pitemmän lenkin kuormittaen konetta, niin jo vain tekee todennäköisesti saman kuvion. Tietysti mitä jäykempi viskositeetti sen paremmin pysyy sisällä. Itse menisin nyt merkki- tai vastaavaan korjaamoon, jossa pystytään mittaamaan pyttyjen ohivuodot ja puristukset. Ei kestä kauan, eikä taida siten paljon maksaakaan. Siinähän näkisit mikä moottorin tila on. Tietysti, jos moottori on jo pyörinyt yli 350.000, olisi nekin diagnoosirahat ehkä paikallaan sijoittaa samantien seuraavaan, vähemmän ajettuun ehjään moottoriin, jos kori sattuu olemaan vähäruosteinen ja muutenkin mieleinen. No tämä oli se pahin painajainen sinulle, ehkä jotain muutakin on tarjolla.
Mutta tässä yksi arvaus talkoisiin ja pahimmasta päästä:
Joku männänrengas tai renkaita jumissa tai iän puolesta finaalissa. Kun nyt olet ilmeisesti ajanut vain vähän ja paikallisajoa, öljyt pysyy tuvassa kun ne eivät ehdi notkistua riittävästi pakoa varten. Jos kokeilet ajaa uudestaan pitemmän lenkin kuormittaen konetta, niin jo vain tekee todennäköisesti saman kuvion. Tietysti mitä jäykempi viskositeetti sen paremmin pysyy sisällä. Itse menisin nyt merkki- tai vastaavaan korjaamoon, jossa pystytään mittaamaan pyttyjen ohivuodot ja puristukset. Ei kestä kauan, eikä taida siten paljon maksaakaan. Siinähän näkisit mikä moottorin tila on. Tietysti, jos moottori on jo pyörinyt yli 350.000, olisi nekin diagnoosirahat ehkä paikallaan sijoittaa samantien seuraavaan, vähemmän ajettuun ehjään moottoriin, jos kori sattuu olemaan vähäruosteinen ja muutenkin mieleinen. No tämä oli se pahin painajainen sinulle, ehkä jotain muutakin on tarjolla.
Ritari
No juu 3000tkm ajettu huollettu säännöllisesti öljyn vaihto3-5tkm välein ollut minulla 4-vuotta, juuri ollut öljyn vaihdossa ja vaihdettu merkkiä.
Eihän sitä öljyä ollu siellä ilmanputsarissa , paljokaan sehän sotkee kumminkin heti , mittatikku ylärajassa edelleen tuohon lämmön nousuun löytyi syy tukossa oleva syyläri.
Eihän sitä öljyä ollu siellä ilmanputsarissa , paljokaan sehän sotkee kumminkin heti , mittatikku ylärajassa edelleen tuohon lämmön nousuun löytyi syy tukossa oleva syyläri.