99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)

Esittele oma(t) projektisi täällä. Projektiin liittyvät kysymykset sallittuja, muut kysymykset mallikohtaisiin foorumeihin.
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

Tätä ei pitänyt olla olemassa (kolmas 99 GLE-L-SIM, ja vieläpä antrasiitinharmaa):

http://oh3tr.ele.tut.fi/~benjamin/saab/ ... dia1978-3/" target="_blank

Vapuksi ajoon...

Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
Avatar
Juha96
"Hölösuu"
Viestit: 2923
Liittynyt: To Tammi 19, 2006 23:16
Paikkakunta: Kustavi

Re: 99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)

Viesti Kirjoittaja Juha96 »

Niin oliko tämä alunperin Saab-Valmetilla kuten mainitsit vai emoyhtiö Valmetilla, kun mainitsit kuvatekstissä myös Olavi J. Mattilan (se kuva ei mulla avautunut) ja ensimmäiset kilvet olivat A-alkuiset?

Mattilallahan ilmeisesti ainakin myöhemmin oli useampiakin Valmetin Turbo-Saabeja omassa ja perheensä käytössä? Ja hyvinkin Linnoisellakin on voinut olla tällainen edustusauto, koska muistelmakirjan mukaan oma kuljettajakin oli käytössä ja asiaa Helsinkiin usein. Ja tottakai ainakin yhden alkupään Finlandian jääminen tehtaalle olisi varmasti ollut perusteltua ihan laaduntarkkailu- ja pr-syistäkin.
9-3, 9-5, 9-5, 96 V4, 96 Sport, 99, MB 220 D W115, Alfa Romeo 159 2,4 JTDm
Haza
"Hölösuu"
Viestit: 1299
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:59
Paikkakunta: Merimasku

Re: 99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)

Viesti Kirjoittaja Haza »

#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Aeronomi
"Ruisku"
Viestit: 116
Liittynyt: La Tammi 31, 2004 19:53
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: 99 GLE Turbo Finlandia -78 (Finlandia #3)

Viesti Kirjoittaja Aeronomi »

Juha96 kirjoitti:Niin oliko tämä alunperin Saab-Valmetilla kuten mainitsit vai emoyhtiö Valmetilla, kun mainitsit kuvatekstissä myös Olavi J. Mattilan (se kuva ei mulla avautunut) ja ensimmäiset kilvet olivat A-alkuiset?
Tuo ei ole vielä tarkkaan tiedossa, auto on ollut mulla torstaista. Selvitän kokonaisen historian AKE:sta heti, kun suvaitsevat olla auki :)
Juha96 kirjoitti:Mattilallahan ilmeisesti ainakin myöhemmin oli useampiakin Valmetin Turbo-Saabeja omassa ja perheensä käytössä?
Tuo on mielenkiiintoinen juttu, ja ansaitsee syvempää tutkimista.

Tämähän ei ole oikeasti kolmas koskaan tehty Finlandia, vaan 78-mallinen Finlandia #3. Saunanakkunamalleja ei numeroitu, eikä liioin satkuja.

Pena
#1355 Pussihoususaabisti ja turbotuuningmies
99 900 9-3 9-5
Vastaa Viestiin