Kumpaa suosittelette? Lucas vs lh2.2
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Kumpaa suosittelette? Lucas vs lh2.2
Jeps, eli tämmöinen kyssäri. Vaihtoehtoina mulla olis Lucas ruutta noilla oransseilla (muistaakseni 290cc) suuttimilla, tai sitten lh2.2 350cc suuttimilla. Lähinnä haen sitä, että kumpi riittää ns. pidemmälle ahdetussa pelissä? Edut/Haitat?
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Kumpaa suosittelette? Lucas vs lh2.2
Lucasissa riittää potentiaalia ehkä jos vähän suurempia tehoja lähdetään hakemaan, kuin LH:ssa. Tosin LH:n saa paremmin varaosia kuin lucasiin ja LH:n tyhjäkäynti on korvia hivelevää verrattuna Lucasiin.
Nuilla ruisku/suutinyhdistelmillä kääntyisin ehkä kuitenkin lucasin puoleen.
Mutta jos mennään 300hp:n yli niin Lucasin ruiskuun on vähän vaikeampi löytää sopivia suuttimia.
Nuilla ruisku/suutinyhdistelmillä kääntyisin ehkä kuitenkin lucasin puoleen.
Mutta jos mennään 300hp:n yli niin Lucasin ruiskuun on vähän vaikeampi löytää sopivia suuttimia.
#3628
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 SE 2.0t 5D -00 RE85 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Re: Kumpaa suosittelette? Lucas vs lh2.2
Lucas tosiaan on hieman hankala tapaus noiden suuttimien suhteen. Lucasissa on matalaohmiset suuttimet kun taas lh:ssa on nuo korkeaohmiset l. 16 ohmiset.
Lh-jettiin taitaa löytyä ihan netistä ohjelmointisoftia, että sen puolesta helpommin muokattavissa.
EDIT: tuo lh 2.2 taitaa olla 2.3:sta turbotonnarista peräisin? Melkeinpä väittäisin, että noilla 350cc/min suuttimilla mennään kuitenkin pidemmälle.
Lh-jettiin taitaa löytyä ihan netistä ohjelmointisoftia, että sen puolesta helpommin muokattavissa.
EDIT: tuo lh 2.2 taitaa olla 2.3:sta turbotonnarista peräisin? Melkeinpä väittäisin, että noilla 350cc/min suuttimilla mennään kuitenkin pidemmälle.
Saab 9-5 Vector 2.3t BioPower -04
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Saab 9-3 Turbo Sport -99 RE85
Saab 900 turbo16 -91
#3158, T5 ja T7 ohjelmoinnit
Re: Kumpaa suosittelette? Lucas vs lh2.2
LH2.2 on vain 2-litraisissa tonnareissa. 2,3-litraisissa on LH 2.4.1 tai 2.4.2 tai Trionic.Frostwind kirjoitti:EDIT: tuo lh 2.2 taitaa olla 2.3:sta turbotonnarista peräisin?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Kumpaa suosittelette? Lucas vs lh2.2
Muu setuppihan on sitten 900 ässän kone eli b202t se taisi olla, ruiskun kaverina di/apc, isompaa cooleria ym pientä ja ahtimena vakiota jonkinverran isompa kkk. Jostain jos sattuisi 2,3 kansi löytymään, niin kaveriksi löytyisi vielä 2,1 imusarja.
di/apc:n takia voipi olla että tuota lh:a pitää kayttää. Ja lucas taitaa tarvita nopeusmittarin singaalin, joten sekin pitäisi sitten suunnitella jos lucasia käyttäisi.
di/apc:n takia voipi olla että tuota lh:a pitää kayttää. Ja lucas taitaa tarvita nopeusmittarin singaalin, joten sekin pitäisi sitten suunnitella jos lucasia käyttäisi.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
Re: Kumpaa suosittelette? Lucas vs lh2.2
LH 2.2 ja 350cc/min kombinaatioita en ole kyllä vielä yhtäkään nähnyt jossa toimisi ihan niinkuin pitää, eikä seokset seilaa tai ole joissain tilanteissa liian laihalla tai sikarikkaalla. Eli vaikka karttojen editointi sinänsä onkin näennäisesti helppoa, niin käytännössä ei ole vielä tuollaista yhtä hyvin kuin orkkis toimivaa pakettia tullut vastaan. Enkä ole itsekään saanut sellaista editoitua johon olisin täysin tyytyväinen.
Lucas isommilla suuttimillaan riittänee sinne 250hp ja ylikin, jos bensanpaineita nostetaan. 350cc/min suuttimilla LH taas 300hp tuntumaan, samoin edellytyksin.
Lucaksen suuttimet ovat kyllä matalaimpedanssiset, mutta teoriassa tilalle korkeaimpedanssisen vaihtamalla ei mitään vaurioita tule. Ainoastaan suuttimen avautumisaika hidastuu jonkin verran. Se, että onko sillä käytännön vaikutusta ajettavuuteen eli pystyykö lambdasäätö kompensoimaan sen missä isomman suuttimen koonkin jää kokeilijan nähtäväksi. Myöskin isompia matalaimpedanssisuuttimia löytyy kyllä markkinoilta jos hiukan vaan etsii.
Lambdallisuudesta ja mm. isommasta IMM:sta johtuen ehkä valitsisin kuitenkin sen Lucaksen noista kahdesta vaihtoehdosta viriprojektiin. Ellei sitten löydy ihan oikeasti hyvin kaikissa tilanteissa toimiva lastu tuohon LH 2.2:een. Tietysti jos autosta ei ole tarkoitus tulla käyttöautoa lainkaan, niin on aika sama kumman laittaa, koska molemmat saa helposti kyllä antamaan riittävästi soppaa täyskuormalla. Normaaliajon pehmeys ja toimivuus on se hankalampi osa.
DI/APC:ta en muutenkaan laittaisi viriprojektissa ahtoja ohjaamaan, koska se on yksinkertaisesti ahtopainekontrollinsa osalta todellinen murheenkryyni, vielä puhumattakaan huonosti kestävistä magneettiventtiileistä. Sytyn ohjaukseen käy kyllä ihan hyvin.
Lucas isommilla suuttimillaan riittänee sinne 250hp ja ylikin, jos bensanpaineita nostetaan. 350cc/min suuttimilla LH taas 300hp tuntumaan, samoin edellytyksin.
Lucaksen suuttimet ovat kyllä matalaimpedanssiset, mutta teoriassa tilalle korkeaimpedanssisen vaihtamalla ei mitään vaurioita tule. Ainoastaan suuttimen avautumisaika hidastuu jonkin verran. Se, että onko sillä käytännön vaikutusta ajettavuuteen eli pystyykö lambdasäätö kompensoimaan sen missä isomman suuttimen koonkin jää kokeilijan nähtäväksi. Myöskin isompia matalaimpedanssisuuttimia löytyy kyllä markkinoilta jos hiukan vaan etsii.
Lambdallisuudesta ja mm. isommasta IMM:sta johtuen ehkä valitsisin kuitenkin sen Lucaksen noista kahdesta vaihtoehdosta viriprojektiin. Ellei sitten löydy ihan oikeasti hyvin kaikissa tilanteissa toimiva lastu tuohon LH 2.2:een. Tietysti jos autosta ei ole tarkoitus tulla käyttöautoa lainkaan, niin on aika sama kumman laittaa, koska molemmat saa helposti kyllä antamaan riittävästi soppaa täyskuormalla. Normaaliajon pehmeys ja toimivuus on se hankalampi osa.
DI/APC:ta en muutenkaan laittaisi viriprojektissa ahtoja ohjaamaan, koska se on yksinkertaisesti ahtopainekontrollinsa osalta todellinen murheenkryyni, vielä puhumattakaan huonosti kestävistä magneettiventtiileistä. Sytyn ohjaukseen käy kyllä ihan hyvin.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1993
- Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
- Paikkakunta: Porvoo
Re: Kumpaa suosittelette? Lucas vs lh2.2
Nooh, onhan tässä onneksi aikaa pähkäillä, ja vaikka vaihtaa ja kokeilla, kumpi parempi, parashan olisi ihan ohjelmoitava ruisku. Lucashan tuossa olisi valmiiksi kiinni, joten sillähän olisi helpompi aloittaa...
Tosiaan toi di/apc on melko pakko laittaa, kun virranjaka tulee liian lähelle ahdinta. Ajatuksena on kyllä aluksi laittaa se ohjaamaan ahtojakin.
Kohtapahan näkee, kunhan tässä lähiaikoina saan tuon satkun penkkiin, että miten tuo lh2.2 pelaa tuolla lastulla mikä mulla tossa on ja 350cc/min suuttimilla.
Tosiaan toi di/apc on melko pakko laittaa, kun virranjaka tulee liian lähelle ahdinta. Ajatuksena on kyllä aluksi laittaa se ohjaamaan ahtojakin.
Kohtapahan näkee, kunhan tässä lähiaikoina saan tuon satkun penkkiin, että miten tuo lh2.2 pelaa tuolla lastulla mikä mulla tossa on ja 350cc/min suuttimilla.
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S