Ei Toimi Ei
Ei Toimi Ei
Autona saab 9000 cs 2,3 vapaasti tukehtuva mottina auto ilmoitteli lamda vikaa lamda vaihdettiin ei vaikutusta samat oireet kierrokset hakee ja chek engine palaa tosin nyt pysyy poissa jonkin aikaa mutta tulee kyllä no pcs vihjaisi alipaine letkuja vaihdettiin ei vaikutusta nyt puolen vuoden aikana vaihdettu laatikko kytkin kiertokangenlaakerit ja autolla ei ole edes 200000 mittarissa auttakaa ny miestä mäessä:
Saab 9000 cs 2.3 vapaasti tukehtuva vm.1995
Re: Ei Toimi Ei
Olisko bensapaineensäädin juntturassa, eli vetäsee paineet "kaakkoon" ja kone tukehtuu sen takia. Elikkäs kandeis tehdä bensapaineiden mittaus.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Ei Toimi Ei
Lähdetään tuosta ensin.Juujoo kirjoitti:auttakaa ny miestä mäessä:
http://webcgi.oulu.fi/oykk/abc/kielenhu ... kirjoitus/
Sitten varsinaiseen vaivaan.
Oletkos katsellut mitä vikakoodia se antaa? Haulla löytyy vikakoodeista paljon tietoa.
Tuossa vikakoodien selitykset ja keinot saada ne esiin. http://www.saab9000.com/procedures/powe ... tcodes.php
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ei Toimi Ei
Jep tuli kirjoitettua hiukka hätäisesti ja hermona. Niin joo Ja kierrokset huiteli mitä sattu tyhjäkäynnillä ennen letkujen vaihtoa. Tuon jälkeen asettu 1500 kulmille. Kuusi kertaa tuo välkkyy. Eli Lambda (oxygen) sensor
Saab 9000 cs 2.3 vapaasti tukehtuva vm.1995
Re: Ei Toimi Ei
Mullahan vaeltelee tyhjäkäynti ihan miten sattuu ja milloin sattuu, kylmänä suurimman osan ajasta nätisti tonnin luokkaa, lämpimänä mitä vain välillä ~650-2500rpm. Vikakoodin antoi jokin aika sitten kaasuläppäpotikasta, kokeiltiin toista käytettyä, ei vaikutusta. Tänään saapui sitten ihkauusi potikka, josko nyt loppuisi vaeltelu. Kaiken muun jo olen lähes kokeillut, eikä mitään vikakoodeja ole nyt puskenut pihalle.
-Sami
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ei Toimi Ei
Olisiko mahdollista että vuotaa pakosarjalta ja että homma johtuisi tästä?
Saab 9000 cs 2.3 vapaasti tukehtuva vm.1995
Re: Ei Toimi Ei
Onhan se hyvinkin mahdollista, lambda ei tykkää ylimääräisestä ilmasta.Juujoo kirjoitti:Olisiko mahdollista että vuotaa pakosarjalta ja että homma johtuisi tästä?
-Sami
Sami Räihä #1910
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Saksanpatonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Re: Ei Toimi Ei
Pakosarja pois suljettu. Missäs on lamdan toinen pää kiinni?
Saab 9000 cs 2.3 vapaasti tukehtuva vm.1995
Re: Ei Toimi Ei
Entäs mitäs kulutus näyttää auton oireillessa? Tässä yritän hakea vikaa hieman samanlaisille oireille, tyhjäkäynti pysyy kyllä kohdillaan, mutta ajossa auton veto häälyy tyyliin päälle/pois, vaikka kaasun pitää samana ja kulutuslukema heittelee 11-17l sadalla edun mukaan "tasakaasulla" maantiellä, tasakaasuksihan tuota häälymistä ei oikein voi sanoa. Aikaisemmin vuosia sitten oireili samaan tapaan, ja auttoi imusarjan alla olevan lämpötila-anturin liittimen puhdistus hapettumantöhnästä, vaan nyt vika ei ole siinä, vaan ehkä itse anturissa.
Ja niin juu, Check Engine ei pala, eikä ole tuossa ikinä palanutkaan, paitsi virtoja kytkettäessä.
Ja niin juu, Check Engine ei pala, eikä ole tuossa ikinä palanutkaan, paitsi virtoja kytkettäessä.
Re: Ei Toimi Ei
Kulutus on hiukka koholla pari litraa. kuinka kauan kestää ennen kuin lamda lähtee mukaan? Ja minkä perusteella se lähtee? Lämmön vai ajan vai minkä?
Saab 9000 cs 2.3 vapaasti tukehtuva vm.1995
Re: Ei Toimi Ei
Mitään näitten sähköistä tiedä, mutta käsittääkseni pitäisi lähteä silloin kun ruiskun lämpötila-anturi kertoo ruiskulle moottorin olevan käyntilämmin, tai lähes.Juujoo kirjoitti:Kulutus on hiukka koholla pari litraa. kuinka kauan kestää ennen kuin lamda lähtee mukaan? Ja minkä perusteella se lähtee? Lämmön vai ajan vai minkä?
Viisaammat kertokaa, täälläkin on vika päällä

Re: Ei Toimi Ei
Niin mihin menee tuo toinenpää lamdan johdosta?
Saab 9000 cs 2.3 vapaasti tukehtuva vm.1995
Re: Ei Toimi Ei
Taitaa olla imusarjan alla liitin, mistä jatkuu johtosarjan kautta boksille akvaarioon.
9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Re: Ei Toimi Ei
Kiitoksia tiedoista. Auto tekee edelleen samaa mutta seuraavaksi sitä kattoo Pro-Carservicen poijaat kun kerkeen hommaan vaan ajan.
Saab 9000 cs 2.3 vapaasti tukehtuva vm.1995