Aloitin tänä syksynä opiskelut Tampereen teknillisessä yliopistossa. Ilokseni huomasin, että parkkipaikalla näyttävät Saabit olevan ihan mukavasti edustettuina. Kaikkea löytyy parkkikselta: tuplista, nooppaa ässäsatkua, tonnaria, 9-5:ä... Mutta ketkä ovat näiden onnellisia omistajia?
Itselläni siis on '89 vihreä 3D-ruiskusatku 16v-padalla, tuuninkimaskilla ja aavistuksen vuotavalla pakoputkella.
TTY:n saabistit
TTY:n saabistit
Volvo XC70 D5 -04
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Mitsubishi Outlander PHEV -14
Ex-Saabit: 4x 900, 6x 9000, 2x 9-5
Re: TTY:n saabistit
Mukava kuulla että samanlaista toimintaa vieläkin. Itse aloitin siellä 20 vuotta sitten ja Saabeja harrasteltiin silloinkin. Itse olin toki sekakäyttäjä niinkuin vieläkin, erilaisten 60 ja 70 luvun 99en lisäksi kuplavolkkareita ym. joilla tuli joskus osallistuttua TTMK kiihdytyksiinkin.
Itse olen TTY:llä jo jonkun aikaa opiskellut. Asun sen verran lähellä koulua, että harvoin tulee autolla sinne tultua. Kyllä sitä silti joskus voi mun punaisen nopan nähdä parkkihallissa.
Nopan pakoputki ei enää vuoda, kun juuri vaihdoin uuteen.
Nopan pakoputki ei enää vuoda, kun juuri vaihdoin uuteen.

3x Saab 90 ´87 (KA, 2xVA)
Saab 96 ´73 (OE)
"Randy, he's got an El frickin' Camino. That's, like, the Cadillac of cars." - My Name Is Earl
Saab 96 ´73 (OE)
"Randy, he's got an El frickin' Camino. That's, like, the Cadillac of cars." - My Name Is Earl
Parkkihallissa voi törmätä joskus myös minun autooni; talvella ehkä useammin. Tarra on ikkunassa ja alla cross spoket / super incat.
(Joskus talvella on muuten se ensimmäinen ramppi petollisen liukas, kun olosuhteet ovat sopivat!)
(Joskus talvella on muuten se ensimmäinen ramppi petollisen liukas, kun olosuhteet ovat sopivat!)
#1655 9000 Aero M96, 9-5 Aero M05, 2x 9000turbo M86, 9-3 Aero Cabriolet M01
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.
Chevrolet Captiva -07 Skoda Enyaq 80x sportline -23
Turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, turbocharged, charged.