p
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
Eiköhän isompi moottori jaksa aina paremmin, tosin 3.0tidiä ei ole saabiin tehty ikinä automaattivaihteistolla.
Kannattaa harkita myös esim 2.3T:tä ja Aeroa, niissä on vääntöä ihan tuon isomman dieselin lailla
Kannattaa harkita myös esim 2.3T:tä ja Aeroa, niissä on vääntöä ihan tuon isomman dieselin lailla

Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
ja kannatta muistaa että automaatilla on tehtaan antama vetomäärä 1500kg, manuaalilla 1800kg. Ainakin ohjekirjassa noin lukee ettei automaatilla saisi vetää yli 1500kg
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
Mielenkiintoista sillä 3.0TiD on tehty vain manuaalivaihteisena.tomleh kirjoitti:....kenen valmistamamia ovat 3.0 tid moottori ja kokemuksia siitä jos jollakulla on,sekä miten 2.2 tid jaksaa vaunukäytössä.
Molemmat autot jotka ovat myynnissä ja mitä haen on automaattivaihteistolla.
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
...olette aivan oikeassa 3.0 tid onkin nyt yllätys,yllätys manuaalivaihteilla myyjälle soiton jälkeen. Kiitos teidän tarkkaavaisuuden, olis tullut paljon turhia kilometrejä väärillä tiedoilla.
Autot kyllä silti kiinnostaa, joskin 2.2 tid automaatti laatikkonsa puolesta enemmän.
Autot kyllä silti kiinnostaa, joskin 2.2 tid automaatti laatikkonsa puolesta enemmän.
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
Moottori on Isuzun valmistama ja käsittääkseni tuota moottoria käytetään paljon
lavamaastureissa yms. työjuhdeissa eli se on rakennettu työkalukäyttöön..Itsellä ei ole moisesta mitään kokemusta mutta vastaavaa on toki harkittu ja nettiautossa näyttäisi olevan runsaasti myynnissä.
lavamaastureissa yms. työjuhdeissa eli se on rakennettu työkalukäyttöön..Itsellä ei ole moisesta mitään kokemusta mutta vastaavaa on toki harkittu ja nettiautossa näyttäisi olevan runsaasti myynnissä.
9-3Aero-01
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
googlettamalla löytyi jotain infoa..Tuosta selviää että saab on itse muokannut tätä isuzun moottoria käyttötarkoitukseensa sopivaksi.
http://194.18.30.201/www/saabfinlandnew ... /0133.html
Ja isuzuhan valmistaa itse näitä maastureita ...
http://www.focus.de/auto/fahrberichte/t ... 61367.html
http://194.18.30.201/www/saabfinlandnew ... /0133.html
Ja isuzuhan valmistaa itse näitä maastureita ...
http://www.focus.de/auto/fahrberichte/t ... 61367.html
9-3Aero-01
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
Reilun vuoden kokemuksella voin sanoa, että kyllä tuolla kiireinenkin mies kerkee ihan mukavasti täällä Suomen liikenteessä ja rajoituksissa.Mimmi kirjoitti:2,2 TiD automaatilla ei ole kiireisen miehen valinta.
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
pieni moka kävi, myönnetään, eli olikin mäennoususta puhe. Mutta 98 vuotisessa ohjekirjassa sivulla 143 on että tien nousun ollessa 6-7 % on tuo max perävaunupaino automaatilla 1500kg
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
-
- "Kaasari"
- Viestit: 24
- Liittynyt: Ti Kesä 20, 2006 22:10
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
Vaunun vetoon suositan 3.0tid ite ajellu ns.suomiversiolla n.50000km ilman moottoripuolen ongelmia autolla ajettu kohta 200000km koneeseen ja vaiteensiirtoon kajoamatta alusta kylläkin on jo vaatinut puslitusta.
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
En vetäisi asuntovaunua automaatilla, etuvedolla enkä bensakoneella 

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
Oman kokemuksen perusteella vetotavalla, tai käyttövoimalla ei kesäkelillä ole suurtakaan merkitystä, jos tehoa ja vääntöä on runsaasti ja painoa tarpeeksi paljon enemmän kuin hinattavassa vaunussa. Automaattihan on aivan loistava vetohommissa, jos ei pelkää sen hajoamista.
voima on turvallisuutta
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
9-5 Aero autom. -2000 nykyään ex
VW Golf GTI DSG -05
Suzuki GSX-R 1000 -08
Re: 3.0 tid VS. 2.2 tid as.vaunun vetoon
Ex turbo 99:ni ja 900 t8 -86 ainakin pyöritti tyhjää turhankin helposti kärriä vedettäessä, kolmella ensimmäisellä vaihteella. Vaparibensa taas nöyrtyy turhankin paljon vetohommissa. Automaatissa nyt lähinnä ehkä lämpenee laatikkoöljyt.
Nyt kun on kaksi dieseliä käytössä, takaveto on mielekkäämpi valinta veturiksi. Siinä ei ajo-ominaisuudet muutu niin paljon huonompaan suuntaan, kuin etuvedossa.
Paras millä olen asuntovaunua vetänyt, oli MB 312 Sprinter. Ei tasan tiennyt vaunusta, ellei peilistä katsonut
Nyt kun on kaksi dieseliä käytössä, takaveto on mielekkäämpi valinta veturiksi. Siinä ei ajo-ominaisuudet muutu niin paljon huonompaan suuntaan, kuin etuvedossa.
Paras millä olen asuntovaunua vetänyt, oli MB 312 Sprinter. Ei tasan tiennyt vaunusta, ellei peilistä katsonut

900i16 3d 1989, 9000 CS 2,0t 1997
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD
vuodesta -87: 5kpl 96, 12kpl 99, 9kpl OG900, 9000 aero ja OG9-3 TiD