8-venttiilinen vanhan satkun kansi
8-venttiilinen vanhan satkun kansi
Onko kenelläkään tietoa/ohjeita vanhan 8-venttiilisen sylinterikannen kanavien/palotilojen muotoilusta ahdinkäyttöä ajatellen? Entä yleisesti ottaen "ammepalotiloista"?
On jonkin verran kokemusta kannen muokkauksesta. Muotoilin palotiloja puolipallon suuntaan, mutten ilmeisesti tarpeeksi, koska nakutusta esiintyy vielä. Kannesta otettiin 3 mm pois, joka aiheuttaa vanhan jakoketjun rallatuksen. Tarvinnee vielä muokata palotiloja lisää ja ostaa uusi ketju. Tämä kansi on 8V ruiskussa kiinni. Mahdollisesti kansi siirretään myöhemmin turbokoneeseen. Suorituskykyä ei vielä ole oikein päässyt testaamaan, mutta ehkä syksymmällä...
Noniin, kävin erään virittäjävirtuoosin juttusilla kannen kanssa ja selvisi, ettei palotiloille ole juuri mitään tehtävissä ilman materiaalin(alumiinin) lisäystä. Ainoa muutos, jota palotiloihin kannattaa tehdä, on terävien kulmien/rosojen tasoittelu.
Palotiloihinhan olisi samantien lisätty materiaalia, ellei sen tempauksen jälkeen tarvitsisi laittaa uusia istukkarenkaita.. eli homma menisi liian kalliiksi.
Pakokanaville ei suuria muutoksia tarvitse tehdä ahdinkäytössä, vain valujäysteiden silottelu ja venttiiliohjurin luolta muotoilu.(Sekä mahdollisesti istukkarenkaan luona olevan "portaan" siloittelu.)
Imukanava sensijaan vaatii rankempaa muokkaamista, mutta sekin vain ohjurin/istukan lähettyviltä.
Palotiloihinhan olisi samantien lisätty materiaalia, ellei sen tempauksen jälkeen tarvitsisi laittaa uusia istukkarenkaita.. eli homma menisi liian kalliiksi.
Pakokanaville ei suuria muutoksia tarvitse tehdä ahdinkäytössä, vain valujäysteiden silottelu ja venttiiliohjurin luolta muotoilu.(Sekä mahdollisesti istukkarenkaan luona olevan "portaan" siloittelu.)
Imukanava sensijaan vaatii rankempaa muokkaamista, mutta sekin vain ohjurin/istukan lähettyviltä.