vm.1999 2.3t ja vm.2007 2.3t koneiden erot?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

vm.1999 2.3t ja vm.2007 2.3t koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Pystyykö 2007 koneen asentaan helposti 1999 saabiin ja onko johtosarjoissa ja antureissa paljon eroja, eli voiko käyttää 1999 johtosarjaa? Onko 2007 samat männät vakiona ku 1999 mallissa? Jos imusarjan/läppäkotelon liittimissä ja johdoissa on eroo niin saan imusarjan ja läppäkotelon vanhasta koneestani.
mattiruu
"Turbo"
Viestit: 206
Liittynyt: Ma Loka 20, 2003 14:14

Re: vm.1999 2.3t ja vm.2007 2.3t koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja mattiruu »

Anturoinnissa on joitakin muutoksia MIY02 eteenpäin, joten johtosarjatkin ovat vähän muuttuneet.
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: vm.1999 2.3t ja vm.2007 2.3t koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Onkos se Saab9-5 270hp kone siinä tilassa että uutta tilalle vai oletkos saanut oman koneesi toimimaan?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab9-5 270hp
"Aero"
Viestit: 384
Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
Paikkakunta: Nokia

Re: vm.1999 2.3t ja vm.2007 2.3t koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja Saab9-5 270hp »

Kyllä toi oma kone on jälleen kerran jotenkin hajalla, mut en oo jaksanu viä purkaa sitä. Kone pyörittää, mut ei lähe käymään. Puristuspainemittarilla mittaillessa 1-sylinteristä löyty 14, 2-sylinteristä 10, 3-sylinteristä 13 ja 4-sylinteristä 10bar. Kone ei kuitenkaan huohottanu öljykorkin kautta läpi, eikä savuttanu, joten en tiä onko taas männät rikki vaiko kansipahvi tai kansi. Illalla olin sillä pihaan ajanu ja seuraavanapäivänä en enää saanu käymään, ku viggen kans piti sitä ihmetellä.
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6203
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: vm.1999 2.3t ja vm.2007 2.3t koneiden erot?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Ootko kokeillu pistää pikkasen öljyä koneeseen ennen painetten mittaamista? Jos paineet on aluksi hyvät, mutta laskee sitten, niin sitten on vika alapuolella eli männärekaissa. Jos ei vaikutusta, niin sitten vika on yläpuolella eli venttiileissä. Jos pahvi on rikki, niin pulputtaa käydessä paisariin.

Tuohon käyntiinlähtemättömyyteen voi vaikuttaa huono akkukin. Jostain syystä vaikka akku jaksaa hyvin pyörittää, niin ei kone välttämättä käynnisty.

9-5 2.3t -00 US specs BP Steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
Vastaa Viestiin