
Imusarjan kanssa taistelua
Imusarjan kanssa taistelua
Onko tuohon turbotontun imusarjan irrotukseen joku jippo olemassa? Ei nimittäin allekirjoittanut saa sieltä sitä pelkääjän puolen kaikista reunimmaista pulttia poies. Hylsyt ei sinne mahdu. Lenkkiavaimella ei mahdu kääntämään mistään kulmasta. 

"saapi edestä ja saapi takkaa"
Re: Imusarjan kanssa taistelua
Kyllä on onnistunut ihan lyhyellä 3/8" karaisella hylsyllä nivelen ja jatkojen kanssa, sekä eri muotoisilla kiintolenkeillä. Paikka on hankala mutta kyllä sen ihan irrotettavissa pitäisi olla.
Takaisinasennusta helpottaa huomattavasti kun valmistat 8mm pulteista pari ohjuritappia joihinka on sahattu hahlo ruuvarille, imusarjan pariin ylempään pultinkohtaan. Pitävät tiivisteen oikein paikoillaan ja ohjaavat imusarjan paikoilleen, ilman näitä tappeja asennus on helvetillistä hommaa..
Takaisinasennusta helpottaa huomattavasti kun valmistat 8mm pulteista pari ohjuritappia joihinka on sahattu hahlo ruuvarille, imusarjan pariin ylempään pultinkohtaan. Pitävät tiivisteen oikein paikoillaan ja ohjaavat imusarjan paikoilleen, ilman näitä tappeja asennus on helvetillistä hommaa..
Re: Imusarjan kanssa taistelua
kyllä se ihan normaaleilla hylsyillä/lenkeillä lähtee irti. Vaatii tosin vähän venymistä ja akrobatiaa
Itse taistelin yhden illan mut kyl se sit lähti ihan suosiolla irti.

Opel Vectra 2.0-89 (projekti)
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Saab 9.5 -98 2.3T (-myyty)
Saab 9000 -89 2.0T (-myyty-)
Saab 9000 -86 2.0T (varaosa-auto) myynnissä
Nissan Patrol (pätkä) Off-Road projekti
- ilo alkaa kilosta, hupi puolestatoista ja kahdesta alkaa tyhjä kukkaro -
Re: Imusarjan kanssa taistelua
Juu, kyllä meinasi itseltäkin aikanaan usko loppua kun ensimmäistä kertaa irrotin, että lieneeköhän ollenkaan ilman erikoistyökaluja irroitettavissa, mutta tosiaan kyllä sen irti saa ja seuraava kerta meneekin jo rutiinilla kun oppii niksit.
Vaatii tosin yllämainittuja akrobaattisia otteita ja melkein jokaisella alapuolisella ja reunimmaisella pultilla on vain yksi kikka ja tyylinsä kuinka irroitus on mahdollista, ja on etenkin selkävaivaiselle mukavaa jumppaa.
Yleensäkin tuolla Turbotontun konehuoneessa on muutamia ahtaita ja vaikeita paikkoja (lähes kaikki, ja nykyautoista nyt puhumattakaan) että kannattaa haalia työkaluarsenaaliin saman koon avaimista erilaisia versioita, erilailla muotoiltuja hylsyjä, erimittaisia jatkoja sekä niveliä, lenkkejä, ja kiintolenkkejä, joskus se vain on millistä kiinni että onnistuuko vai ei..
Vaatii tosin yllämainittuja akrobaattisia otteita ja melkein jokaisella alapuolisella ja reunimmaisella pultilla on vain yksi kikka ja tyylinsä kuinka irroitus on mahdollista, ja on etenkin selkävaivaiselle mukavaa jumppaa.
Yleensäkin tuolla Turbotontun konehuoneessa on muutamia ahtaita ja vaikeita paikkoja (lähes kaikki, ja nykyautoista nyt puhumattakaan) että kannattaa haalia työkaluarsenaaliin saman koon avaimista erilaisia versioita, erilailla muotoiltuja hylsyjä, erimittaisia jatkoja sekä niveliä, lenkkejä, ja kiintolenkkejä, joskus se vain on millistä kiinni että onnistuuko vai ei..
Re: Imusarjan kanssa taistelua
Hieman asian sivusta, mutta en voinut olla kommentoimatta. Ite olin töissä aikoinaan -90 alkupuolella töissä Uudessakaupungissa autotehtaalla ja sielläkin
oli väliin vaikeuksia saada joitain pulttejä/muttereita kiinni, kun tuli jotain mallimuutoksia, niin piti kehitellä erikois työkaluja niitä verten. Mieleeni tulee ainakin L-mallin lenkkiavaimia ja momenttiavaimia mitä käytettiin tiettyihin kohtiin. Eli luovutta kehiin ja tekemään sopivia erikoistyökaluja, niin sitä tehtaallakin tehtiin
oli väliin vaikeuksia saada joitain pulttejä/muttereita kiinni, kun tuli jotain mallimuutoksia, niin piti kehitellä erikois työkaluja niitä verten. Mieleeni tulee ainakin L-mallin lenkkiavaimia ja momenttiavaimia mitä käytettiin tiettyihin kohtiin. Eli luovutta kehiin ja tekemään sopivia erikoistyökaluja, niin sitä tehtaallakin tehtiin

Minuteman kirjoitti:Juu, kyllä meinasi itseltäkin aikanaan usko loppua kun ensimmäistä kertaa irrotin, että lieneeköhän ollenkaan ilman erikoistyökaluja irroitettavissa, mutta tosiaan kyllä sen irti saa ja seuraava kerta meneekin jo rutiinilla kun oppii niksit.
Vaatii tosin yllämainittuja akrobaattisia otteita ja melkein jokaisella alapuolisella ja reunimmaisella pultilla on vain yksi kikka ja tyylinsä kuinka irroitus on mahdollista, ja on etenkin selkävaivaiselle mukavaa jumppaa.
Yleensäkin tuolla Turbotontun konehuoneessa on muutamia ahtaita ja vaikeita paikkoja (lähes kaikki, ja nykyautoista nyt puhumattakaan) että kannattaa haalia työkaluarsenaaliin saman koon avaimista erilaisia versioita, erilailla muotoiltuja hylsyjä, erimittaisia jatkoja sekä niveliä, lenkkejä, ja kiintolenkkejä, joskus se vain on millistä kiinni että onnistuuko vai ei..
#1206
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Saab 9-3 SS aero XWD -10
Saab 900 T16 5d -92 (projekti)
Re: Imusarjan kanssa taistelua
Jee jee. Irtosihan se sieltä viimein
, kun sai kammettua hiukan koko imusarjaa toisesta laidasta alaspäin. Millistä oli silti kiinni. Saapahan viimein tiivisteen vaihdettua.

"saapi edestä ja saapi takkaa"
Re: Imusarjan kanssa taistelua
Laita sitten samalla vaivalla kunnon liimojen kera tiiviste kiinni. Permatex tai locktite tai hylomar, niin ei tarvitse hetikohta perehtyä uudelleen asiaan 

Re: Imusarjan kanssa taistelua
Kiitti vinkistä, laitetaan korvan taakse. Kunhan nyt muistaa vielä vehettä nippuun laittaessa 

"saapi edestä ja saapi takkaa"