Auto on nyt tehnyt temput muutaman kerran, kun oon yrittänyt käynnistää autoa uudestaan puolilämpimänä, silleen että lämpöviisari nousee juuri ja juuri valkoisen ja vihreän rajalle tai hivenen yli. Avainta kääntäessä lähtee muutamalla pytyllä käyntiin, jos lähtee ja tosi huonosti käy. Saa vissiin liikaa bensaa kun pari kertaa paukauttanut pöntössä. Aina oon saanut käyntiin kun oon tarpeeksi kauan sahannut. Eli vissiin antaa lisäsuuttimella turhaan ruiskulle lisää bensaa vai? Olisko mennyt lämpökytkin mahdollisesti? Se kyllä on vaihdettu originaali-varaosalla pari vuotta takaperin.
Niin auto on ollut yleensä roikassa kiinni, jos on ollut alle 5 astetta lämmintä, ja nyt ongelma havaittu, kun on ollut 4-7 astettä lämmintä ja ei roikassa ole ollut. Kylmänä tai lämpimänä starttaa ihan normaalisti.
Ehdotuksia?
900i -84 käynnistyy huonosti puolilämpimänä
900i -84 käynnistyy huonosti puolilämpimänä
Tommi Turku #2632 o4oo-323138 Espoo
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
9-3 TTiD Aero Cab MY08, MG5 LR Luxury MY23, Enyaq Sportsline MY22
Ex:NG9-3 1.9Tid Cab MY06, NG9-5 2.0Tid MY10, NG900 2.0T Cab MY96, OG9-3 2.2Tid MY00, OG9-3 2.0T Aero MY02, OG9-5 3.0Tid MY04, parit OG900 ja 96
Re: 900i -84 käynnistyy huonosti puolilämpimänä
Vika voisi olla myös vuotavassa paineenvaraajassa. Yleensä vika ilmenee puoli lämpimänä startatessa. Esimerkiksi kun pysäköit kaupan pihaan, käyt ostoksilla ja tulet takaisin niin saa sahata jonkin aikaa. Kylmänä ei yleensä temppuile. Itse teen aina niin että käytän pari kertaa virrat päällä ennen kuin starttaan että bensapumppu pyörähtää muutaman kerran.
Toinen voi tietysti olla että antaa "ryyppyä" liian hanakasti. Ota kylmäkäynnistys suuttimesta johto irti ja kokeile onko vaikutusta puolilämpimänä starttaukseen. Alfamerin oppaassa on myös ohjeet tuon suuttimen testaukseen. Ja haulla löytyy kans. Vaikka eipä kai siinä muuta ole kuin ottaa suuttimen irti imusarjasta ja kaveri starttaamaan.
Toinen voi tietysti olla että antaa "ryyppyä" liian hanakasti. Ota kylmäkäynnistys suuttimesta johto irti ja kokeile onko vaikutusta puolilämpimänä starttaukseen. Alfamerin oppaassa on myös ohjeet tuon suuttimen testaukseen. Ja haulla löytyy kans. Vaikka eipä kai siinä muuta ole kuin ottaa suuttimen irti imusarjasta ja kaveri starttaamaan.
-Jouni Lappalainen- #2795-
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Boxer KA -97, 900i/T8 4d -88, Audi 100 2.2Tic Quattro
Re: 900i -84 käynnistyy huonosti puolilämpimänä
Tuo vaikuttais juuri nimenomaan siltä lämpöaikakytkimen aiheuttamalta toiminnalta. Mulla oli 900i:ssä toi sama juttu ja myöskin 99turbo tekee tota joskus.
Mitä tohon nyt voisi sanoa? Aika pitkälti tyyppiviaksi tuota voisi haukkua, tai jopa ominaisuudeksi. Aikakatkaisu kuitenkin toimii, joten pitää vaan avaimen starttiasennossa niin pitkään, että se jysähtää uudestaan kunnolla käymään. Voi vaatia 10-15sekuntiakin pisimmillään. Kun tuo tilanne tulee, niin kaasun polkeminen pohjaan nopeuttaa kummasti sitä sahausvaihetta.
Mitä tohon nyt voisi sanoa? Aika pitkälti tyyppiviaksi tuota voisi haukkua, tai jopa ominaisuudeksi. Aikakatkaisu kuitenkin toimii, joten pitää vaan avaimen starttiasennossa niin pitkään, että se jysähtää uudestaan kunnolla käymään. Voi vaatia 10-15sekuntiakin pisimmillään. Kun tuo tilanne tulee, niin kaasun polkeminen pohjaan nopeuttaa kummasti sitä sahausvaihetta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01