Oireena on pidemmän maantieajon jälkeen aika paha käyntihäiriö. Ilmenee parhaiten esim yli 100km " paahtamisen" jälkeen ekoissa liikennevaloissa. Tyhjäkäynti seilaa jyristellen sammumisen ja 1500 kiekan välissä ja ajoittain käy kolmella. Rauhottuu kyllä itsestään aikansa sekoiltuaan
Ne perinteiset bypassit ja di kassut on jo vaihdettu ja puunattu
Käynti sekaisin pidemmän ajon jälkeen
Re: Käynti sekaisin pidemmän ajon jälkeen
Oletkos jo puhdistanut tuhjäkäyntimoottorin, sijainti läppäkotelon alapuolella kahden letkun välillä. Ohjeita puhdistukseen löytyy ETSI-namiskan takaa. Paitsi että tuohon kolmella käymiseen ei tuo tk-moottori vaikuta.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: Käynti sekaisin pidemmän ajon jälkeen
Tulpat vaihdettu? 
Yksi vaihtohto voisi olla kampiakselin asentotunnistin. Mulla kans heittelehti kierrokset ja käynti pätki. Parhaiten sen vika selviää luetuttamalla vikakoodit. Sieltä tulee koodi, joka kertoo, että joko tulpat, DI tai tuo anturi.

Yksi vaihtohto voisi olla kampiakselin asentotunnistin. Mulla kans heittelehti kierrokset ja käynti pätki. Parhaiten sen vika selviää luetuttamalla vikakoodit. Sieltä tulee koodi, joka kertoo, että joko tulpat, DI tai tuo anturi.
900 Lux T16 -84
900 Finlandia -82
900 Finlandia -82
Re: Käynti sekaisin pidemmän ajon jälkeen
Ääni kanssa tyhjäkäyntimoottorille, jos on varmuus että DI:n ehjyydestä.
Saabisti kolmannessa polvessa
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
900 Aero -87
Honda CBR 1100xx
Re: Käynti sekaisin pidemmän ajon jälkeen
9000LPT kirjoitti:Ääni kanssa tyhjäkäyntimoottorille, jos on varmuus että DI:n ehjyydestä.
Tämähän se taisi olla. Putsailin sen tuossa ja heti huomasi että kaikenlainen aiemmin esiintynyt tyhjäkäynnin pumppailu esim.valoissa on ainakin poissa. Auto ei myöskään enää meinannut sammua kun ajoin sen lämpimästä tallista kylmään ulos.