SID 1 ja SID 2 Erot?

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
-Viggen-900-
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2008 00:41

SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja -Viggen-900- »

Jos on sid 1 niin käykö sid 2 tilalle ja tuleeko lisää toimintoja suoraan ilman mitää sen ihmeellisempäää!!!???
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Käy suoraan paikoilleen, saatavuus käytettynä erittäin heikko.

Lisätoimintoina sekundaariset: nopeusvaroitin, Matkaa jäljellä, matka-aikaa jäljellä, arvioitu saapumisaika.

Jos käytettynä ostettu SID on samanlaisesta autosta, on kaikki OK. Jos esim. dieselistä tai avosta, tai kokonaan uusi, vaatii ohjelmoinnin korjaamolla.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Miten erottaa SID1:n ja SID2:n toisistaan?
Siis jos minulla on irrallinen SID-kädessä, niin mistä tiedän kumpi se on.
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Mimmi kirjoitti:Varaosanumerosta.
No, joo 1-0.
Tuon SIDin kupeessa oleva varaosanumeri näytti pitävän kutinsa EPC:n kanssa.
Ei tullut edes kokeiltua, kun yleensä nuo stanssatut numerot ovat myöhemmin toisilla korvattuja.

Tosin taisi yksi SID2 poistua juuri markkinoilta, taidankin korvata oman Cabben SID1:n tuolla :D
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja ballantine »

MacTurbo kirjoitti:Miten erottaa SID1:n ja SID2:n toisistaan?
Siis jos minulla on irrallinen SID-kädessä, niin mistä tiedän kumpi se on.
Näppäimistä mikäli 9-3:n SID:eistä kyse. SID1:ssä CLEAR ja nuolinäppäimet ylös ja alas, SID2:ssa CLR, SET, ●- ja ►+.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

Mulla on NG900-SID ja siinä on näppäimet "INFO", "CLEAR" ja "BLACK PANEL".

EPC antaa kuitenkin numerolle 4519187 osaksi SID2
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja ballantine »

900:n SID:t eri kuin 9-3. 900:lle on vielä SID3:kin.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
Muksu
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: Su Touko 30, 2004 19:19
Paikkakunta: Kerava

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja Muksu »

Jos puhutaan NG900:sta, niin SID1 on se pieni ja kapea harmaataustainen näyttö, jossa taitaa nähdä ulkolämpötilan ja joitain varoituksia. Ei toimi alkuperäisen radion näyttönä.
SID2 on se tummataustainen pikselivikainen näyttö samoin kuin SID3:ssa. Kakkosesta löytyy näytön alta Info- Clear- ja Blackpanelnappulat. Kolmosessa nämä taitaa muistaakseni olla kaposempia ja lisäksi löytyy ne nuolinäppäimet tai vast.
Mitään olennaisesti haluttavaa lisästatistiikkaa tuo SID3 ei muistaakseni tarjonnut. Käyttöohjeessa nuo on kaikki eritelty ja esitelty. (omani on autossa ja auto on pajalla odottamassa uutta etupyörän laakeria ja napaa)

9-3:sesta puuttuu tuo karvalakkimallin ajotieturi ja numerointi on pykälää pienempi. Käsittääkseni :roll:
Vetokoukku on brutaalin miehen peruutustutka

Volvo V50, 2012
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

Helpoin tapa 9-3:n tapauksessa tunnistamiseen on lukea se SIDissä olevasta tarrasta. Toisessa lukee SID1 ja toisessa, yllätys yllätys, SID2.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
MacTurbo
"Hölösuu"
Viestit: 3125
Liittynyt: Ke Elo 04, 2004 04:18
Paikkakunta: Mikkeli

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja MacTurbo »

ballantine kirjoitti:900:n SID:t eri kuin 9-3. 900:lle on vielä SID3:kin.
Joo, tuo oli tiedossa.
Tuota minun ylimääräistä SIDä on yritetty ostaa 9-3:een jo pari kertaa :(

Tuo Suorsan keino ei toimi minulla, kun puhutaan NG-satkun SIDistä
"Ihmiset, jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä, jotka tiedämme kaiken."
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja peinu »

Meikä meni halpaan heti alussa. Puusilmäkin olisi hiffannut, että kysyjän auto on tietysti ngsatku, eikä ogkolkki.

Se on tämä ihmisen taipumus aina ensin ajatella asiaa omalta kannalta, ennen kuin ajattelee, että jollain muulla voi olla jotain muuta tärkeetä. Siitähän ne kaikki sodatkin on lähtöisin :)

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
ballantine
"Aero"
Viestit: 426
Liittynyt: Ti Loka 24, 2006 12:41

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja ballantine »

peinu kirjoitti:Meikä meni halpaan heti alussa. Puusilmäkin olisi hiffannut, että kysyjän auto on tietysti ngsatku, eikä ogkolkki.
Olisi silti hyvä mainita itse viestissäkin auton malli johon neuvoja kyselee, niin ei ensin tule kymmentä väärää mallia koskevaa neuvoa ennen kuin joku arvaa nimimerkistä tai avatarista mihinkä autoon niitä neuvoja mahdollisesti oltiinkaan kyselemässä.
Saab 9-3 SE 2,0i '98
suorsa
"Hölösuu"
Viestit: 3435
Liittynyt: Ti Touko 06, 2003 13:11
Paikkakunta: Kouvola

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja suorsa »

peinu kirjoitti:Meikä meni halpaan heti alussa. Puusilmäkin olisi hiffannut, että kysyjän auto on tietysti ngsatku, eikä ogkolkki.
En kyllä keksi muuta syytä olettaa, että kyseessä on ng900 kuin topicin aloittajan nimimerkki. Avatarista voisi päätellä kyseessä olevan 9-3. Nämä kaksi asiaa yhdistämällä voi päätellä kyseessä olevan tuo ng900. Toisaalta foorumilla on useita joiden nimimerkki viittaa esimerkiksi 99:iin, mutta alla onkin 9-5.
9-5 Turbo6 Linear -11, 9-5 Turbo6 Aero -10 (KR), 9-3 2.0T Linear Cab -11 (KR), 9-3 2.0T xwd -09 (PR), 9-3ss Aero -03 (RA), 900 T16 Cab -90 (KA), 900 Aero -87 (KR), 99 T16 -83 (PR), 95 -?? (PR) ja voorti (KA).
peinu
"Hölösuu"
Viestit: 6200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 09:09
Paikkakunta: Jyskä
Viesti:

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja peinu »

suorsa kirjoitti:
peinu kirjoitti:Meikä meni halpaan heti alussa. Puusilmäkin olisi hiffannut, että kysyjän auto on tietysti ngsatku, eikä ogkolkki.
En kyllä keksi muuta syytä olettaa, että kyseessä on ng900 kuin topicin aloittajan nimimerkki. Avatarista voisi päätellä kyseessä olevan 9-3. Nämä kaksi asiaa yhdistämällä voi päätellä kyseessä olevan tuo ng900. Toisaalta foorumilla on useita joiden nimimerkki viittaa esimerkiksi 99:iin, mutta alla onkin 9-5.
Eipä ollutkaan mitään syytä olettaa. Olempas vaan kuitenkin seurannut heebon keskustelua alueella ja tietoinen siitä, että kaverin on ostanut jonkun (-95?) ngsatkun, missä on Viggenin penkit ja helmasarja....eipä sattunut vaan heti mieleen.

9-3X 2.0T XWD -10 BioPower,
9-5 2.3t -00 US specs BP steg 1,
9-3 Aero Cab -04 Lime BP Steg 7,
9-3 "Aero" Cab -05 BP Steg 1,
#1767, MB CLS 350CDI -11
-Viggen-900-
"Kaasari"
Viestit: 34
Liittynyt: Ti Helmi 26, 2008 00:41

Re: SID 1 ja SID 2 Erot?

Viesti Kirjoittaja -Viggen-900- »

Joo sorry my bad en tajunnu totakaan että tietenkin pitäs laittaa mikä malli!!!
NG900 -96
Vastaa Viestiin