Ajatusleikki: kuupan konepellin saranointi...
-
- "Hölösuu"
- Viesti:
Ajatusleikki: kuupan konepellin saranointi...
Oon leikkinyt ajatuksella muuttaa kuuan konepelti aukeamaan takareunasta etureunan sijaan, onko kukaan toteuttanut moista?
Jäsen #1682
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Saab 96 V4 Turbo 1976 / Saab 900 2.1 3D 1992 / Saab 9-3 Cabrio 2009
http://www.tonikoskinen.com
SAIRASTAN.VARMASTI.SAABISMIA.
Re: Ajatusleikki: kuupan konepellin saranointi...
Eikös se jo aukea takareunasta?Saab.96 kirjoitti:Oon leikkinyt ajatuksella muuttaa kuuan konepelti aukeamaan takareunasta etureunan sijaan, onko kukaan toteuttanut moista?
Toisin sanoen konepelti auki niin sen takareuna on ylöspäin?
Olisiko ajatuksena että etupää ei nousisi ylöspäin ollenkaan vaan lähtisi heti taittumaan kuten jossain vanhoissa 323/818 mazdoissa?
Ei varmaan onnistu noin pyöreäreunaisella konepellillä.
Erilainen olisi tietty myös takatuuppariskodan tapainen ratkaisu missä tuo aukeaa sivulle, sopivilla saranoilla varmasti kohtuu yksinkertainen toteuttaa. Lukothan tuossa on toisessa reunassa sekä etu että takareunassa.
Vai tässä sittenkin ratkuisua kuten valtaosissa henkilöautoissa esim. tonnarissa?
Tässä EMS-projektissa on yksi ratkaisu joka saattais helpottaa arkea tuon V6-kuupan kanssa kun ei aina tarttis nostaa koko peltii syrjään.
Toinen ajatus mitä olen hieman mallannut niin että tuon pellin takareunaan pulttais/hitsais ihan tavalliset vinkkelisaranat(tyyliin vanha lantikka), tosin pikaisella sovittelulla näyttäis että saattais vaatia että pellin takareunaa joutuis hieman nostaan mutta tuossa V6:sen tapauksessa se olisi luultavasti vaan hyväksi vaikka omassa ajossa en olekkaan lämpöonkelmiin törmännyt.
Tosin viimeistään tuossa vaiheessa hytin raitisilman otto tarvinnee siirtää tuulilasin alta keulan suuntaan tai kesähelteillä naama voi tosiaan näyttää tältä

Tässä tuon mun kuupan konepellistä kuva, tuon enempää se ei aukee ilman muutoksia. Etureunahan on lukittu vaan tapeilla ja sokilla.
ps.Mielenkiinnolla olen seurannut projektias, jos tuohon omaan kuuppaan jaksais/kerkeis ees panostaan osan tuosta mitä omaasi olet laittanut niin tuskin tuota V6:sta ees raaskis koittaa myydä. Siinä vaihees vois kunto ja kulkukin ruveta vastaamaan toisiaan.

Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Niin, yleensähän 95/96 normaalia vähänkään suuremmat huollot aloitetaan heivaamalla konepeitto tallin perälle(, vrt. 9000 huolto alkaa lähes aina näillä sanoilla:"Irroita akun -johto sekä oik. etupyörä ja -sisälokasuoja"), kisapeleissä pikalukot vaan auki ja pelti pois. Ei ollenkaan huonompi ajatus siirtää saranoita taakse vaikkapa 96:n takaluukun saranoita hyödyntäen, ajatuksena hieman työntää peltiä eteen ja sitten rivakka nosto. Pumput voisi vastaavasti ottaa tonnarista kevittimiksi, saisi pysymään merkin samana ja hylkimiset vähissä.
teevee P:n Vee
teevee P:n Vee
HEP! Mulla on saranoitu takareunasta. Saranat lainattu muistaakseni Ford escosta (mk2). Jonkinlainen kuva toteutuksesta löytyy velipojan sivuilta.Saab.96 kirjoitti:Oon leikkinyt ajatuksella muuttaa kuuan konepelti aukeamaan takareunasta etureunan sijaan, onko kukaan toteuttanut moista?
Samalla SAABilla jo vuodesta 1992
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.
Disclaimer: Tero_s kirjoittaa vain mielipiteitään.