Aikaisemmista viesteistä löysin ohjeita magneettikytkimen laakerin vaihtoon, mutta olenko ymmärtänyt kytkimen rakenteen oikein.
Eli kun kytkimelle ei tule ohjausvirtaa ja kytkimen uloin laippa pyörii herkästi tämä tarkoittaisi sitä ettei itse kompura ole ainakaan jymähtänyt.
Kun kytkimelle tulee ohjausvirta kytkin ottaa kyllä kiinni mutta kompura ei lähde pyörimään =>> olettaisin että kytkin ei pure tarpeeksi hyvin ja tarvitsisi korjausta / vaihtoa.
Ilmastoinnin magneettikytkin
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7773
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ilmastoinnin magneettikytkin
Silloin kun magneetti kytkimelle ei tule virtaa niin rulla pyörii vapaasti.
Ja jännitteisenä tulee myös itse kompura peliin mukaan, se että rulla
pyörii vapaasti ilman virtaa ei tarkoita sitä etteikö kompura olisi hirttänyt kiinni.
Ja jos se junttaa kiinni virrat päällä niin todennäköisesti itse kompura on jumissa.
Onko kompura ollut kauankin ilman öljyä...?
Ja jos järjestelmässä on liian VÄHÄN kylmä ainetta niin sen kompuran ei pidäkkään
lähteä pyörimään.
Ja jos näin on niin kompuran toiminnan voi testata kytkemällä sen kompuralta
tulevan johtimen akun + napaan.
Mutta tämä konsti EI OLE SUOSITELTAVAA koska kompuran voitelu on
puutteellinen.
Mutta kannattaisi katsoa kuivaimen päällä olevasta lasisilmästä näkyykö
siellä kirkas neste, vaahtoa, ei mitään.
Kaksi viimeistä vaihtoehtoa edellyttää käyntiä ilmastointi laite korjaamolla.
Ja jännitteisenä tulee myös itse kompura peliin mukaan, se että rulla
pyörii vapaasti ilman virtaa ei tarkoita sitä etteikö kompura olisi hirttänyt kiinni.
Ja jos se junttaa kiinni virrat päällä niin todennäköisesti itse kompura on jumissa.
Onko kompura ollut kauankin ilman öljyä...?
Ja jos järjestelmässä on liian VÄHÄN kylmä ainetta niin sen kompuran ei pidäkkään
lähteä pyörimään.
Ja jos näin on niin kompuran toiminnan voi testata kytkemällä sen kompuralta
tulevan johtimen akun + napaan.
Mutta tämä konsti EI OLE SUOSITELTAVAA koska kompuran voitelu on
puutteellinen.
Mutta kannattaisi katsoa kuivaimen päällä olevasta lasisilmästä näkyykö
siellä kirkas neste, vaahtoa, ei mitään.
Kaksi viimeistä vaihtoehtoa edellyttää käyntiä ilmastointi laite korjaamolla.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ilmastoinnin magneettikytkin
Nyt selvisi että magneettikytkin onkin ehjä samoin kompressori.
Kun auto käynnissä niin magneettikytkimelle ei tule virtaa, mutta kompura pyörii kun syöttää akusta suoran virran.
Auton ollessa sammutettuna ja virrat pois niin silloin kytkimelle tulee virtaa koko ajan. Olisiko vika kenties paineventtiilissä.
Vastauksista etukäteen kiittäen.
Kun auto käynnissä niin magneettikytkimelle ei tule virtaa, mutta kompura pyörii kun syöttää akusta suoran virran.
Auton ollessa sammutettuna ja virrat pois niin silloin kytkimelle tulee virtaa koko ajan. Olisiko vika kenties paineventtiilissä.
Vastauksista etukäteen kiittäen.
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7773
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Re: Ilmastoinnin magneettikytkin
Tarkasta ne kylmäaineet näin aluksi.
99.9% kompuran toimimattomuudesta johtuu juuri kylmäaineen vähyydestä.
Katso siitä kuivaimen päällä olevasta "lasista" näkyykö siinä mitään.
99.9% kompuran toimimattomuudesta johtuu juuri kylmäaineen vähyydestä.
Katso siitä kuivaimen päällä olevasta "lasista" näkyykö siinä mitään.
900i-5D Combi Coupe-84*/900i-4D Sedan-86*/900i-4D Sedan-88*/9000CD 2.3T-91*/OG9³SE-01 RE85STG1
(*=ex) #2060#
(*=ex) #2060#
Re: Ilmastoinnin magneettikytkin; Vika löytyi
Nyt vikakin löytyi, vika oli vääränmallisessa releessä jonka möivät minulle varaosaliikkeestä.
Kiitoksi vinkeistä kuitenkin. Kylmäaineetkin on nyt tarkistettu ja lisätty, puolet puuttui. Nyt taas kylmää piisaa ja hyvään aikaan kun tuo kesäkin tuntuu alkavan.
Kiitoksi vinkeistä kuitenkin. Kylmäaineetkin on nyt tarkistettu ja lisätty, puolet puuttui. Nyt taas kylmää piisaa ja hyvään aikaan kun tuo kesäkin tuntuu alkavan.
-
- "Hirsch"
- Viestit: 746
- Liittynyt: Ke Touko 12, 2004 09:45
- Paikkakunta: Sieppijärvi(Länsi-Lappi)/Oulu.
Re: Ilmastoinnin magneettikytkin
Pitääpä itsekin kokeilla releen vaihtoa. Kaikki muu on tullutkin jo kokeiltua. merkki liikkeetkin ovat lyöneet hanskat tiskiin tämän kanssa(ovatkohan kokeilleet tuota relettä). Vika täysin samanlainen kun edellä kuvailtu.
9-3 X -11 (KA); 9-3 2.0T biopower -08(KA);9000 CSE jubileum -97 kesäauto
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Stupid Assholes Always Buyin'em' (SAAB).
Re: Ilmastoinnin magneettikytkin
Edelliselle kaverille sellainen ohje, että kokeile ohittaa molemmat paine-anturit. Sijaitsee yleensä korkeapaine puolella kuivaimen yhteydessä ja matalapainepuolella jossain siinä linjassa.
Johdot yhteen niin pitäis lähteä kompura päälle ilman muita tekijöitä. Jos ei lähde vika jossain muualla...
Johdot yhteen niin pitäis lähteä kompura päälle ilman muita tekijöitä. Jos ei lähde vika jossain muualla...
Mitä tässä kohtaa kuuluu lukea?