Tuolla toisessa ketjussa mainittiin T16 satkun originaaliturbon trimmiksi 45.
Turboa putsaillessani mittasin uteliaisuuttani tuon turbon kompressoria.
Trimmi onkin 50 ja kompressoripesän A/R .63. Mahtaako olla alkuperäinen -85 mallisen 16V satkun ahdin? Ahtimen rungon kilpi väittää tyypiksi T0339.
900T16 -85 originaaliturbo?
900T16 -85 originaaliturbo?
Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Re: 900T16 -85 originaaliturbo?
Kilven mukaan ainakin olisi alkuperäinen. Mittailuja en ole kuitenkaan tehnyt.
Re: 900T16 -85 originaaliturbo?
Kompressoripesän pitäis olla joku AR 0.42 tai 0.48 näissä vehkeissä. En nyt näin nopsaan löytänyt, kumpi se oikea lukema on, mutta ei tuo 0,63 kuulosta vakiolta missään tapauksessa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: 900T16 -85 originaaliturbo?
Tälläiset speksit löytyi TB0339:lle:
E: Pyörittelin tuota kompurapesää pesukoneen jälkeen käsissäni. Ulospuhallusaukon sisäpuolella on siististi stanssattuna ".42"
Eli se siitä näppärästä mittauksesta...
Eli saattaa se sittenkin olla alkuperäinen. Saatoin hyvinkin mitata tuon kompuran A/R:n pieleen.Garrett/Airesearch TB0339 (T3 Series)
Specs:
Compressor Trim: 50
Compressor housing A/R: .42
Turbine Trim: 69
Turbine housing A/R: .48
Horsepower Capabilities: ~275hp
E: Pyörittelin tuota kompurapesää pesukoneen jälkeen käsissäni. Ulospuhallusaukon sisäpuolella on siististi stanssattuna ".42"
Eli se siitä näppärästä mittauksesta...

Svc, Saabiton saabisti
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21
Citroën C5 2.0 HDi -11, Seat Leon e-Hybrid -21