Kytkypuhelimista kysymys

Kaikki autoiluun liittymätön, mutta muuten HYÖDYLLINEN keskustelu.
Sana on MELKEIN vapaa.
lucaf
"kukkahattu"

Kytkypuhelimista kysymys

Viesti Kirjoittaja lucaf »

Miten kytkypuhelin ilmaisee sen että toisen operaattorin sim kortti ei kelpaa?

Ostin käytetyn N70 nokialaisen, muka ei-kytkyn, mutta ilmoittaa telefinlandin kortistani että "sim kortti ei kelpaa". kun puhelimen käynnistää ilman sim-korttia, valikon oikeassa alareunassa näkyy elisan logo?!
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
lucaf
"kukkahattu"

Re: Kytkypuhelimista kysymys

Breadfan kirjoitti:Mulla on N70 kytkyluuri ja elisan liittymä. Koitin voimassa olevaa telefinlandin korttia, mikä on mulla varaliittymänä. Pyysi Pin-koodia ja samantien herjasi, kun antoi koodin, ettei kortti kelpaa. Ilman korttia tekee saman kun sulla, tosin mulla lukee navicore, koska olen sen siihen asettanut.

Taitaa siis olla kytkypuhelin sulla.

Ps. On muuten ensimmäinen ja viimenen kytkykauppa, minkä tulen hommaamaan.
ihmettelin jo puhelinta hakiessa kun myyjä sanoi ettei hän ole itse käyttänyt sitä lainkaan, kun ei hän tarvitsekaan sitä. äsken kun soitin sille, sanoi että se on niin vanha puhelinkin ettei se kytky voi edes olla voimassa, ja viimeistään liikkeessä purkavat sen?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
DyhWe
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Jos ite haluu purkaa (laillisuudesta en sitten tiedä :roll: ) Nokia BB5 Loger & Calculator ja kaveriks dku-5 kaapeli niin pitäisi onnistua.
900 S -90
lucaf
"kukkahattu"

katselin noida dku-5 kaapeleita huutonetissa, miksi yhdessä ilmossa luki "varo halpoja kopoita"? kopioitakin näyttää olevan myytävänä, ovatko ne samanveroisia vai siis ei?

kaveri osti muuten kytkypuhelimen ja siinä ei tuota usb-kaapelia tullut mukana. miten mahdollista? eihän se raukka pysty siirtämään edes kuvia tietokoneelle.
DyhWe
"Turbo"

Viesti Kirjoittaja DyhWe »

Niissä kopioissa on ymmärtääkseni jotain tunnistus ongelmia joidenkin ohjelmien kanssa. Lukenut että aika harvat paitsi alkuperänen olisi kunnolisia. Omaa kokemusta ei kopioista ole.
900 S -90
lucaf
"kukkahattu"

N70 puhelimeen käy tämän sivun mukaan kaapelit DKU-2, CA-53, CA-70, tuolla sivulla ei ole edes mainintaa DKU-5 kaapelista??

edit: tulin sitten huutaneeksi molemmat dku-5 ja dku-2 itselleni. jos joku haluaa originaalin dku-5:n itselleen kympillä niin ottaa yhteyttä :oops: :oops:
eka9000
"Aero"

Viesti Kirjoittaja eka9000 »

DyhWe kirjoitti:Jos ite haluu purkaa (laillisuudesta en sitten tiedä :roll: ) Nokia BB5 Loger & Calculator ja kaveriks dku-5 kaapeli niin pitäisi onnistua.
Kun en tota enklantia ymmärrä, niin mahtaakohan tuolla sada purettua myös N73 lukituksen?
Opettele nauramaan itsellesi. Muut kuitenkin nauravat.
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

Mulla on elisan N70, ei sim-lukittu. Ei oo kyllä mitään elisan logoja ollu missään, toisin kuin soneran kytkyissä tulee se lisko joka paikkaan (no teemat voi aina vaihtaa).
Eipä sillä mitään merkitystä ole hankkiiko kytkypuhelimen vai ei, sim-lukitus on se ilkeämpi. Ja elisalla luki pari vuotta sitten esitteissä ja nettisivuilla että PUHELIN VOI OLLA SIM-LUKITTU, eli jos kovin pelkää saavansa sim-lukitun puhelimen niin jättää tilaamatta sitten.
Odottelen että seuraava elisan kytkypuhelin tulisi, päätin jatkaa diiliä kun oli tarjolla puhelin jonka halusin. Ja puhelimen kohdalla luki PUHELIN ON SIM-LUKITTU.
(varalla on lähinä elisan verkoissa toimivia liittymiä)
Btw pelkällä DKU-5-kaapelilla ja softalla ei paljoa näihin uusiin puhelimiin tehdä, täytyy olla "taikalaatikko" välissä.
Paras keino poistaa sim-lukitus: vie puhelin huoltoliikkeeseen joka saa päivitettyä puhelimeen tuoreimman firmwaren. Jos kysyvät, sano ettei ole sim-lukituksia, tai et tiedä. Huollossa kun lataavat uuden firmwaren, vetävät samalla sen data-alueen uusiksi johon tiedot sim-lukituksista ja käyttäjän asetuksista yms tallennetaan, joten perus-firmwarella puhelin jää lukitsemattomaksi.
T. nimim vitutti kun kaikki omat asetukset katos ;) (no kyseessä tosin oli nokia 3210 kun huollossa piti viimeksi firmis päivittää)
lucaf
"kukkahattu"

liteFun kirjoitti:Mulla on elisan N70, ei sim-lukittu. Ei oo kyllä mitään elisan logoja ollu missään, toisin kuin soneran kytkyissä tulee se lisko joka paikkaan (no teemat voi aina vaihtaa).
Eipä sillä mitään merkitystä ole hankkiiko kytkypuhelimen vai ei, sim-lukitus on se ilkeämpi. Ja elisalla luki pari vuotta sitten esitteissä ja nettisivuilla että PUHELIN VOI OLLA SIM-LUKITTU, eli jos kovin pelkää saavansa sim-lukitun puhelimen niin jättää tilaamatta sitten.
Odottelen että seuraava elisan kytkypuhelin tulisi, päätin jatkaa diiliä kun oli tarjolla puhelin jonka halusin. Ja puhelimen kohdalla luki PUHELIN ON SIM-LUKITTU.
(varalla on lähinä elisan verkoissa toimivia liittymiä)
Btw pelkällä DKU-5-kaapelilla ja softalla ei paljoa näihin uusiin puhelimiin tehdä, täytyy olla "taikalaatikko" välissä.
Paras keino poistaa sim-lukitus: vie puhelin huoltoliikkeeseen joka saa päivitettyä puhelimeen tuoreimman firmwaren. Jos kysyvät, sano ettei ole sim-lukituksia, tai et tiedä. Huollossa kun lataavat uuden firmwaren, vetävät samalla sen data-alueen uusiksi johon tiedot sim-lukituksista ja käyttäjän asetuksista yms tallennetaan, joten perus-firmwarella puhelin jää lukitsemattomaksi.
T. nimim vitutti kun kaikki omat asetukset katos ;) (no kyseessä tosin oli nokia 3210 kun huollossa piti viimeksi firmis päivittää)
paljonko veloittavat softapäivityksestä? mistä näkee mihin puhelinmalliin on olemassa millaisia softapäivityksiä? mistä näkee mikä softaversio omassa on?

soitin eilen elisan asiakaspalveluun, ja naisääni intti että vain puhelimen alkuperäinen "kytkyostaja" pystyy purkamaan kytkyn.

tänään menin vantaalla elisan liikkeeseen enkä maininnut eilisestä puhelinsoitosta asiakaspalveluun mitään. pyysin vaan että purkaisivat kytkyn. näpyttelivät puhelimesta jotain tietoja ylös ja sanoivat että purkukoodi tulee heille parin päivän sisällä, soittavat sitten uudestaan ja pyytävät käymään 8O

tuossa N70:ssä tuo kameran luukku toimii erittäin huonosti. se resetoi siis ohjelman alkutilaan hyvin helposti. kuorta pitää puristaa reunoilta, silloin se pysyy kameratilassa. jos kuorta sen sijaan puristaa edestä ja takaa, niin valikko resetoituu alkutilaan ja pois kameratilasta :evil: :x
9-5T kirjoitti: voihan kaapelin ostaa jälkeenpäin tai käyttää BT tai infrapuna.
toki voi ostaa, mutta luulisi että se kuuluu vakiovarustukseen. vai onko nykypäivän tietokoneissa niin yleistä tuo BT/infrapunatuki? kertokaa minulle, minä itse käytän 7-8v. vanhoja tietokoneita eikä ne niistä mitään tiedä, USB 2.0 portitkin on jälkiasennettu lisäkortilta.
liteFun
"Hölösuu"
Viesti:

Viesti Kirjoittaja liteFun »

lucaf kirjoitti:paljonko veloittavat softapäivityksestä? mistä näkee mihin puhelinmalliin on olemassa millaisia softapäivityksiä? mistä näkee mikä softaversio omassa on?
Multa ei oo Nokian valtuutetussa huollossa koskaan velotettu mitään.
Googletellu oon bugipäivitykset ja verrannut oman puhelimen tietoihin (*#0000#) ja jos itellä sellanen firmis jossa tiedettyjä ikäviä vikoja niin ei muuta kun huoltoon ja tuumannu että semmosta vikaa on... vaikka ei ole välttämättä ole ollut. Joissakin huolloissa meinaan sellanen nihkeä asenne etteivät halua päivittää toimivaa puhelinta.
Nokian matkapuhelinten ohjelmistoversiot
lucaf kirjoitti:tuossa N70:ssä tuo kameran luukku toimii erittäin huonosti. se resetoi siis ohjelman alkutilaan hyvin helposti. kuorta pitää puristaa reunoilta, silloin se pysyy kameratilassa. jos kuorta sen sijaan puristaa edestä ja takaa, niin valikko resetoituu alkutilaan ja pois kameratilasta :evil: :x
9-5T kirjoitti: voihan kaapelin ostaa jälkeenpäin tai käyttää BT tai infrapuna.
toki voi ostaa, mutta luulisi että se kuuluu vakiovarustukseen. vai onko nykypäivän tietokoneissa niin yleistä tuo BT/infrapunatuki? kertokaa minulle, minä itse käytän 7-8v. vanhoja tietokoneita eikä ne niistä mitään tiedä, USB 2.0 portitkin on jälkiasennettu lisäkortilta.
Parilla kympillä sais uudet kuoret, ja kameraluukkuongelma saattas ratketa. Jos on varsinainen kytkin saanu tälliä tms niin sitten ei kotikonstein korjata.

Mulla on käyttökoneessa BT-tuki, ja sekin erillisellä USB-palikalla joka noin 20e maksoi. USB toki vakiona, muutaman vuoden vanha emolevy muisteineen ja prossuineen.
Nykykoneissa ei siltikään vakiokamaa BT/IR. Paitsi joissakin läppäreissä kai alkaa olla BT melko vakiokamaa, ei siltikään kaikissa. Osassa läppäreistä ei myöskään IR ole vakiona.

Täytyy kyllä kehua tuota A-linkin USB-porttiin tökättävää Bluetooth-palikkaa, kyllä toimii hyvin N70 kanssa (myöskin 5500 sportin kanssa) ja soittoäänet yms siirtyy hyvin.
Kaapelit, jopa Nokian omat, voi joskus temppuilla aivan ihmeellisesti. BT ei ainakaan itsellä ole temppuillut.
lucaf
"kukkahattu"

kiitos hyödyllisistä vastauksista! tuo softaversiosivu on mainio. mulla on näköjään ikivanha versio omassani (3.0 vs. 5). ja vielä linkki nokian softapäivityssivuille, loistavaa. :)

hmm..sim lukituksen poistokorttejakin näköjään jo myydään :o
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80475069
VVV
"Hirsch"

Viesti Kirjoittaja VVV »

lucaf kirjoitti: hmm..sim lukituksen poistokorttejakin näköjään jo myydään :o
http://huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=80475069
Näyttää olevan hyvät katteet. Kiinalaisesta suoratuontiverkkokaupasta noita täsmälleen samoja palikoita saa muistaakseni 3$/kpl... Postikulut sisältyen siis.
- Saab 9-3 SC 2.0t Vector -
-velmu-
"Kaasari"

Viesti Kirjoittaja -velmu- »

Itellä oli kans elisan kytky n70. Tuoss muutamaviikko sitten purettiin siitä se sim-lukitus hommaeteni näin soitin elisalle> sieltä käskivät laittaa imein ja puhelimen kytkyomistajan nimen osoitteineen numeroineen angloservice oy:lle e-maililla ja viestiin merkintä et tarvitsisi lukituksen purkukoodin. Vastasivat sitten maililla ja mie marssin elisan kauppaan koodin kera ja poistivat lukituksen. Toki poju oli vasta alkaja et kesti hetken ennen kuin onnistui lukituksen poistossa, piti viel maksaakkin 5e. No parempi toi 5€ ku puhelin toimintakyvyttömänä (siirtyi dna:han) Tässäpä linkki suoraan yhteydenotto sivulle: http://www.anglo-service.fi/yhtotto.asp

Tonne kun laittaa tietonsa niin saa sen lukituksenpoistokoodin. Elisan mobi mainosta se ei poista käynistymisen yhteydessä :lol:
Viimeksi muokannut -velmu-, Ke Kesä 25, 2008 19:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Vastaa Viestiin