9-5 koeajettu
9-5 koeajettu
Kyseinen peli on ollut haussa jonkin aikaa ja kävin eilen testaamassa Seinäjoella yhden. Kyseessä on 2.0t sedan, rekisteröity 12/2001, vanhalla keulalla, ajettu 215 tkm. Ihan siisti peli ja käy nopeasti kuunnellen tyhjäkäyntiä ihan siististi.
Maisemat huononivat siinä vaiheessa, kun kurkistin öljykorkin alle. Tikku ei meinannut ensin tulla pois lainkaan ja kun se tuli, mukana oli runsas möykky semmoista kinuskin väristä tahmaa. Myyjä kysyi minulta, että mitä tuo on. Sanoin, että voisi olla aika huuhdella konetta ja vaihtaa öljyt tai käsissänne on kohta konevikainen saba.
No, myyjä oli sitä mieltä, ettei tuo ajoa haittaa ja siis koeajolle. Tuntui tontun jälkeen ihan hyvältä, silleen eleettömällä tavalla. Kulkikin, vaikka koneen voima alakierroksilla ei oikein vakuuttanut kaverin uudemman 2.3t:n jälkeen. Sitten koneen kierrokset jäivät jotenkin päälle, silleen 3000 kierroksen tietämille ja putosivat kun räpäytin kaasupoljinta. Samalla syttyi keltainen moottorinkuva kojetauluun.
Valittamatta se meni takaisin liikeeseen, jossa esittelin oireen myyjälle. Myyjä sanoi vievänsä vehkeen huoltoon, ensin öljynvaihtoon ja sitten lisää jos varoitusvalo ei tokene. Hän kaasutteli autoa pihalla, ja kierroksilla äänessä oli mukana semmoinen satunnaisin väliajoin kuuluva "tsing". Ihan ketjulta se minusta kuulosti, mutta eipä ole vehje vielä tuttu.
Onko tuo kone nyt jo vainaa, vai tuleeko kuntoon jakopäärempalla tms? Auto oli suomi-auto, huoltokirja 130tkm asti, jossa myös turbo vaihdettu.
Taitaa jäädä minulta ostamatta, mutta asia nyt vain kiinnostaa kovin.
Maisemat huononivat siinä vaiheessa, kun kurkistin öljykorkin alle. Tikku ei meinannut ensin tulla pois lainkaan ja kun se tuli, mukana oli runsas möykky semmoista kinuskin väristä tahmaa. Myyjä kysyi minulta, että mitä tuo on. Sanoin, että voisi olla aika huuhdella konetta ja vaihtaa öljyt tai käsissänne on kohta konevikainen saba.
No, myyjä oli sitä mieltä, ettei tuo ajoa haittaa ja siis koeajolle. Tuntui tontun jälkeen ihan hyvältä, silleen eleettömällä tavalla. Kulkikin, vaikka koneen voima alakierroksilla ei oikein vakuuttanut kaverin uudemman 2.3t:n jälkeen. Sitten koneen kierrokset jäivät jotenkin päälle, silleen 3000 kierroksen tietämille ja putosivat kun räpäytin kaasupoljinta. Samalla syttyi keltainen moottorinkuva kojetauluun.
Valittamatta se meni takaisin liikeeseen, jossa esittelin oireen myyjälle. Myyjä sanoi vievänsä vehkeen huoltoon, ensin öljynvaihtoon ja sitten lisää jos varoitusvalo ei tokene. Hän kaasutteli autoa pihalla, ja kierroksilla äänessä oli mukana semmoinen satunnaisin väliajoin kuuluva "tsing". Ihan ketjulta se minusta kuulosti, mutta eipä ole vehje vielä tuttu.
Onko tuo kone nyt jo vainaa, vai tuleeko kuntoon jakopäärempalla tms? Auto oli suomi-auto, huoltokirja 130tkm asti, jossa myös turbo vaihdettu.
Taitaa jäädä minulta ostamatta, mutta asia nyt vain kiinnostaa kovin.
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
Re: 9-5 koeajettu
Tuo mönjä johtuu todennäköisesti huohottimesta. Eli siihen päivitys.
Muista oireista en sitten tiedä...
Mut älä tosiaankaan osta
Muista oireista en sitten tiedä...
Mut älä tosiaankaan osta

Saab 9-5 wagon -09, 2.3t Vector Biopower
Re: 9-5 koeajettu
Check engine-oire mahdollisesti kaasuläppäkotelon viasta.. Kinuskitahma on öljylimaa joka ei sinänsä ole vaarallista itsessään mutta kertoo oireista huohotuksesta/pätkäajosta. Huohotinpäivitys ja öljynvaihto varmaan auttavat siihen, mutta pitäisihän se jakopään ketjun kunto tarkistaa sekä öljypohja irrottaa, öljysihdin karstaisuus tarkistaa ja tarvittaessa putsata.
Eli semmoisia. Aika tyypillisiä T7 moottorin ongelmia, jos laitettaisiin kunnolla kuntoon niin en näkisi estettä auton ostolle mutta onhan se 2.3 moottori mukavampi 9-5:n koriin.
Eli semmoisia. Aika tyypillisiä T7 moottorin ongelmia, jos laitettaisiin kunnolla kuntoon niin en näkisi estettä auton ostolle mutta onhan se 2.3 moottori mukavampi 9-5:n koriin.

#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: 9-5 koeajettu
ok, eli hinnan pitäisi pudota aika lailla ennenkuin kannattaisi ottaa riski. Ja onhan noita myynnissä, siis varmasti huollettujakin yksilöitä.
Kiitokset!
Kiitokset!
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
Re: 9-5 koeajettu
Oliskohan nettiautoID 1987615? Myy sujuvasti vanhakeulasta -02:sena jos vielä on rekisteröitykin -01 puolella...
9-5 2.0T ARC
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
NG9-5 TID4, NG9-3 Bp, 530e
-
- "Viggen"
- Viestit: 614
- Liittynyt: Ti Touko 17, 2005 17:59
- Paikkakunta: Kokkola
Re: 9-5 koeajettu
Hei, juuri laitoin myynti-ilmoituksen 02 AEROSTANI tuonne myydään palstalle. Nyt lähtis halvalla kunnon AERO, tällä kerkiää ja ei tarvi kärsiä öljy ongelmista, vaihdettu 10tkm välein sekä täydellinen huoltokirja, joten saabin huolenpitotakuuta on jäljellä vielä n. 1,5 vuotta. Tästä kunnon auto!



900 cc (S) T16 91
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
900 cabriolet T16 88
9-5 aero 04
ford mustang 289 65
Jäsen 2447
Re: 9-5 koeajettu
Vastaus vähän venyi näköjään.....
Arcer: Juu on se juuri tuo auto. Kysyin vuosimallista myyjältä, mutta tämä laski sen varaan etten tiedä tai ei sitten itse oikeasti tiennyt vuosimallieroa.
joukolainen: Kiitos Aeron tarjouksesta, mutta ehdin tuossa välillä ostoksille. Olisi lisäksi varmaan mennyt ohi budjetistani, mutta aeron houkuttavuuttakaan ei kyllä voi kiistää.
Noudin maanantaina pohjanmaalta hyvinpidetyn oloisen sedanin, '98 2,3t 207 tkm. Täysi huoltokirja saabilta ja aika lailla palikkaa vaihdettuna. Esim 190 tkm kohdalla tehty jakopääremppa ja sen ohessa ilmeisesti vaihdettu muutakin koneeseen. Yritin jo soittaakin liikkeeseen kyselläkseni lisää, mutten päässyt läpi. Pitää yrittää vielä. Siististi se kumminkin käy ja kulkee varsin vahvan oloisesti jos nyt ei kiihdytysauto olekaan. Lisäksi alla oli 17' vector (?) vanteet uudehkoilla renkailla.
Jottei aurinko paistaisi liian kirkkaasti, niin tuli jo kämmättyäkin.
Takapaksin kannen reunassa oli semmoinen minulle väärä liimattu logo, josta halusin eroon. No muovi irtosi hyvin, mutta liima ei. Asetoni ei auttanut ja tämän jälkeen vauhti sitten ylittikin taidot. Noudin varastosta törpön tinneriä ja autonpesuvehkeet. Liima lähti, mutta nyt sillä paikalla on maalissa tummempana se logo ja ympäristö hieman vaaleampana (auto on yönsininen metalli). Mahtaisikohan kliineri tai värivaha vielä pelastaa?
Vanha totuus kumminkin pätee, tyhmyydestä sakotetaan ja ankarasti.
Arcer: Juu on se juuri tuo auto. Kysyin vuosimallista myyjältä, mutta tämä laski sen varaan etten tiedä tai ei sitten itse oikeasti tiennyt vuosimallieroa.
joukolainen: Kiitos Aeron tarjouksesta, mutta ehdin tuossa välillä ostoksille. Olisi lisäksi varmaan mennyt ohi budjetistani, mutta aeron houkuttavuuttakaan ei kyllä voi kiistää.
Noudin maanantaina pohjanmaalta hyvinpidetyn oloisen sedanin, '98 2,3t 207 tkm. Täysi huoltokirja saabilta ja aika lailla palikkaa vaihdettuna. Esim 190 tkm kohdalla tehty jakopääremppa ja sen ohessa ilmeisesti vaihdettu muutakin koneeseen. Yritin jo soittaakin liikkeeseen kyselläkseni lisää, mutten päässyt läpi. Pitää yrittää vielä. Siististi se kumminkin käy ja kulkee varsin vahvan oloisesti jos nyt ei kiihdytysauto olekaan. Lisäksi alla oli 17' vector (?) vanteet uudehkoilla renkailla.

Jottei aurinko paistaisi liian kirkkaasti, niin tuli jo kämmättyäkin.
Takapaksin kannen reunassa oli semmoinen minulle väärä liimattu logo, josta halusin eroon. No muovi irtosi hyvin, mutta liima ei. Asetoni ei auttanut ja tämän jälkeen vauhti sitten ylittikin taidot. Noudin varastosta törpön tinneriä ja autonpesuvehkeet. Liima lähti, mutta nyt sillä paikalla on maalissa tummempana se logo ja ympäristö hieman vaaleampana (auto on yönsininen metalli). Mahtaisikohan kliineri tai värivaha vielä pelastaa?
Vanha totuus kumminkin pätee, tyhmyydestä sakotetaan ja ankarasti.
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
Re: 9-5 koeajettu
Siispä kliineriä kokeilemaan.
Kiitokset, taas.
Kiitokset, taas.
Nykyiset: 9-5 2,3t '03 + viinastage, 9-3 2,3t '01+ viinastage
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,
GL1500 '89, KTM 690 enduro R '12
exät: -KA: 9-5 2,3t '98, 900i 2,1-16v, 900i 2d '84, 900 gli 5d '84, 9000 2,3i '90, 9-3 2,3T,
-VA: 900 gli 5d '84,9-3 2,0, 9-5 2,3tA,