
Alussa pääsi heti tiivisteen vaihtoon kun kampiakselin stefa vuosi hihnapyörän puolelta. Uuden laitto oli helppoa, mutta stefa meni sormin paikoilleen, mikä on hieman omituista. Pitää kuitenkin vielä.
Nyt kuitenkin aloin tutkia erityisen jäykkää käsijarrua. Lueskelin jo foorumilta, että susihan se on. Kuitenkin koitin säätää sitä vähän, koska ottaa aivan ylhäältä. Havaitsin vaijerin säädössä olevan jatkopalan. Eli käsijarrun kierretankoon johon vaijeri kiinnitetään on lisätty erillinen kierretanko jossa pitkä mutteri. Mutterilla on liitetty kierretangot toisiinsa.
Tällä patentilla on saatu vaijeri yltämään kiinni kierretankoon. Ongelmaksi muodostuu nyt, että kiristysvara loppuu, koska sopiva kiristyskohta on juuri mutterin kohdalla. Jos jatkopalan poistaa niin vaijeri ei yllä. Autoa on käytetty pelkästään korjaamoissa tätä ennen, joten ei ole entisen omistajan oma patentti.
Vaijeri on kaksiosainen eli molemmille puolille omansa. Vaijeri on kuulema hiljattain uusittu (ehkä vuosi sitten).
Onko jollain muulla vastaavaa patenttia tai vaikeuksia saada vaijeri yltämään kierretankoon?