9-5 ongelma, läppäkotelo/bensapumppu?

9-5 tuli tonnarin seuraajaksi syksyllä 1997.
Vastaa Viestiin
zext
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: La Huhti 05, 2008 10:56

9-5 ongelma, läppäkotelo/bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja zext »

Eli jokin aika sitten auto meni limp home tilaan ja check engine valo syttyi, tyhjäkäynti katosi, lievä nykiminen alkoi mutta pystyi ajamaan, kuittasin limp homen ohjeiden mukaan. Tätä auto teki useamman kerran, kunnes käytin läppäkotelon irti ja puhdistin sen cleanerilla. Sen jälkeen ei ole mennyt limp homeen, mutta nykiminen jäi tai parempi kuvaus on,kuin jarruttaisi hetkellisesti. Nyt ajoin melkein tankin tyhjäksi ja tuo nykiminen paheni huomattavasti, tankkauksen jälkeen tilanne parani. Voisiko vikana olla kuitenkin bensapumppu vai onko selvä läppäkotelo vika, mitä mieltä arvon raati?
eklunto1
"Hölösuu"
Viestit: 1081
Liittynyt: To Maalis 10, 2005 19:48
Paikkakunta: Vantaa

Re: 9-5 ongelma, läppäkotelo/bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja eklunto1 »

Ainakin kuvaamasi oireet liittyvät läppäkoteloon.

Tulpat kannattaa myös tarkistaa / vaihtaa. Onko kokeitu toisella DI kassulla?
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
kovasuo
"Aero"
Viestit: 385
Liittynyt: Pe Helmi 03, 2006 22:29
Paikkakunta: Espoo

Re: 9-5 ongelma, läppäkotelo/bensapumppu?

Viesti Kirjoittaja kovasuo »

DI-kassu vaihtoon
--M-B C 180 Kompressor-- Mutta Saabisti ikuisesti joka IloMetreillä!

SAAB 9-5 2.0t Wagon ARC vm. 2001
SAAB 9000 2.0i CD vm. 1997
SAAB 9000 2.0i CC vm. 1988
Vastaa Viestiin