9-3 T7 check engine, liian laehalla.

Ensimmäinen uuden ajan malli. Vuodet 1994-2003.
Vastaa Viestiin
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

9-3 T7 check engine, liian laehalla.

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Jep, eli kaksi kertaa puolen vuoden sisällä tullut check engine ja koodina ollut, että käy laihalla.

Onko muilla ollut samaa vikaa? Voisi ajatella, että syypää olisi ilmanmassamittari, mutta auto ei oireile muuten ollenkaan! Ahdot ei "vetele"... Ainoa "vika" on se, että check engine syttyy aika-ajoin. Ei mitään kummaa tunnu menossa, eikä kuulu ylimääräistä pörinää tms. Vissiin jossain senverran "väljää", että juuri menee tuon "raja-arvon" ylitse kerran 3kk aikana ja sytyttää check enginen.

Maptune Stage1 tietenkin käytössä... :wink:

Herra H:n kanssa jo mietittiin asioita, mutta jos teillä on tarkempaa kokemusta, niin kertokaa rohkeasti mielipiteenne!

1. IMM paskana?

2. Lambda paskana?

3. Reikä jossain vaiheessa järjestelmää?
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 T7 check engine, liian laehalla.

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Aijoo ja mistäs sais IMM:n halvimmalla tilattua? Kiitos. :wink:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: 9-3 T7 check engine, liian laehalla.

Viesti Kirjoittaja Eski »

Jos vikakoodi on P0171, voin melkein suositella vaihtamamaan immun. Risalla immulla ei kannata leikkiä (varsinkaan viripoksin kanssa).

Tuolta löytyy juttua aiheesta, kun itse tappelin tuon P0171:n kanssa:
http://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.ph ... a&start=60

PCS:ltä saanee edullisemmin kuin marmoritiskiltä...

Eski
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 T7 check engine, liian laehalla.

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Jep tais olla juurikin tuo sama koodi.

Vältän kiihdyttelyjä ja rasitusta kunnes saan uuden immun.

Tota vähän epäiltiinkin.

Kiitos.
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
Risto Vee
"Aero"
Viestit: 329
Liittynyt: Pe Marras 16, 2007 23:11
Paikkakunta: Porvoo

Re: 9-3 T7 check engine, liian laehalla.

Viesti Kirjoittaja Risto Vee »

Tuolta sais suht huokeaan... Mutta siihen kun lisää mahdolliset tullit ja postikulut, niin... :evil:

Ruottista löytys n. 110€ hintaan, mutta käytettyjä. Käytetyt ei oikeen nappaa.

HOIP! Speedpartsilta halvalla!

Luftmassemätare
T7
HLM Beg 55557008
9173386 100,403 2,596 kr 1,175 kr

Hitto. BEG, eli käytetty. :cry:
Nykyinen: Saab 9-3 SC Aut. 1.9TiDS 2008, stage 1+, EGR off
Wanha: Saab 9-5 Aero Wagon Aut. 2.3T 2004, stage 2½, RE85
Wanha: Saab 9-3 SE Man. 2.0T 2001, stage 1
Suomen SAAB-Klubi jäsen #3883
aero t7
"Aero"
Viestit: 413
Liittynyt: Ke Heinä 04, 2007 14:35
Paikkakunta: vantaa

Re: 9-3 T7 check engine, liian laehalla.

Viesti Kirjoittaja aero t7 »

Kerro miten vaikutti immu:n vaihto? Tuliko laiskemmaksi niin kuin itsellä uudella.. :(
v###u onneks on Saab (taas on saabistilla saab)
-03 95 aero A steg3
Ex-206 rc
ex-05 93 ss aero
#ssk-4707#
ex-99viggen e85 nappe st3,2
ex -00 93aero
Vastaa Viestiin