"Nykivää" menoa
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
"Nykivää" menoa
Eli sellainen ylitsepääsemätön ongelma on havaittavissa, et ainaku kierrokset on lähes moottorijarrutuksen alueella on eteenpäinmeno nykivää. Toisinaan tuntuu myös siltä, että moottorijarrutuksella auto nykii. Missäköhän vika? Kytkinlevy on alta 20tkm ajettu ja on kokeiltu ilmata.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1095
- Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
- Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo
Re: "Nykivää" menoa
Mikä on moottorijarrutuksen alue?Saab9-5 270hp kirjoitti:kierrokset on lähes moottorijarrutuksen alueella

Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: "Nykivää" menoa
Tänään oli töissä sen verran tylsää, että tein saabiin pakokaasutestin. En tiedä voiko tuolla nykimisellä ja näillä "hieman" viturallaan olevilla arvoilla olla joku yhteys.
Nopea joutokäynti
Raja-arvot:
CO=0.3 %vol
HC=100 ppm vol
λ: 0.97-1.03
mittaustulos
rpm=2980
CO=0.57
λ=1.041
CO korj=0.62
CO2=13.2
O2=1.57
HC=454
Joutokäynti
Raja-arvot:
CO=0.5 %vol
HC=100 ppm vol
mittaustulos
rpm=820
CO=0.08
CO korj=0.09
CO2=13.0
O2=2.37
HC=78
Onkohan arvot sekasin pelkästään nordicin softan takia, vai voiko asiaan vaikuttaa jokin muukin tekiä?
Nopea joutokäynti
Raja-arvot:
CO=0.3 %vol
HC=100 ppm vol
λ: 0.97-1.03
mittaustulos
rpm=2980
CO=0.57
λ=1.041
CO korj=0.62
CO2=13.2
O2=1.57
HC=454
Joutokäynti
Raja-arvot:
CO=0.5 %vol
HC=100 ppm vol
mittaustulos
rpm=820
CO=0.08
CO korj=0.09
CO2=13.0
O2=2.37
HC=78
Onkohan arvot sekasin pelkästään nordicin softan takia, vai voiko asiaan vaikuttaa jokin muukin tekiä?
Re: "Nykivää" menoa
Saman suuntaisia havaintoja itsellä viime kesältä. Kaasua kun lähti hölläämään niin ettei vetoa lähes lainkaan päällä niin nykiminen alkoi; ainut tilanne missä nyki. Koodit lukemalla syyksi paljastui ilmamassamittari. PCS:llä kustantaa reilun satasen ja vaihto onistuu tumpelommaltakin (=jopa minulta)
Muutkin kuin lapset pelkää peikkoa...
Re: "Nykivää" menoa
Saab9-5 270hp kirjoitti:Tänään oli töissä sen verran tylsää, että tein saabiin pakokaasutestin. En tiedä voiko tuolla nykimisellä ja näillä "hieman" viturallaan olevilla arvoilla olla joku yhteys.
Nopea joutokäynti
Raja-arvot:
CO=0.3 %vol
HC=100 ppm vol
λ: 0.97-1.03
mittaustulos
rpm=2980
CO=0.57
λ=1.041
CO korj=0.62
CO2=13.2
O2=1.57
HC=454
Joutokäynti
Raja-arvot:
CO=0.5 %vol
HC=100 ppm vol
mittaustulos
rpm=820
CO=0.08
CO korj=0.09
CO2=13.0
O2=2.37
HC=78
Onkohan arvot sekasin pelkästään nordicin softan takia, vai voiko asiaan vaikuttaa jokin muukin tekiä?
Onko sulla ilmamassamittari varmasti kunnossa?
Jos ei ole vuoteen vaihdettu, kannattaa kokeilla ehjällä, muuttuuko auto. Jos muuttuu selvästi laiskemmaksi niin todennäköisesti vika oli väärin näyttävässä IMM:ssa.
Tesla Model S Plaid 2023 Track Pack
Mercedes EQV 2021
Mercedes EQV 2021
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: "Nykivää" menoa
Ilmamamassamittari on vaihdettu noin vuosi sitten. Voikos tota ilmamamassamittaria koittaa putsata elektroniikka putsausaineella, vai meneekö vaan huonommaks?
Re: "Nykivää" menoa
Mulla oli katti rikki ja arvot ihan sekaisin. Takuuseen meni. Silmämääräisesti katista ei huomannut mitään vikaa, eikä mitkään sisuskalut helissyt.
Tommi - Jäsen 2001
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
Saab NG 9-5 Aero XWD ja 9-5 2.3 Turbo Wagon
Saab 900 OG Cabriolet Turbo ja Saab 99
Saab 96
-
- "Aero"
- Viestit: 384
- Liittynyt: Su Maalis 26, 2006 15:12
- Paikkakunta: Nokia
Re: "Nykivää" menoa
Putsasin ilmamassamittarin, vaikkei siä mitään ylimäärästä näkyny, ja pahin nykiminen loppu. Samalla kun auto oli nosturilla vääntelin etukelkkaa ja totesin et kyllä on puslat ihan loppu... saapahan taas talveks jotain askarreltavaa ku auto on seisonnassa.
Ens keskiviikkona on penkitysaika ja samalla ajetaan bensakartat, et nähään millä kaikilla alueilla on seokset viturallaan. Mun säkällä Baas sanoo sopimuksen irti ja tullaan hinurilla takas tallille
Pahiten kierrokset/sytytys pätkii alueella 2000-3000rmp ja olen kokeillut jo toisella sytkäkasetilla ja ei mitään eroa. Kokeilin myös vanhalla IMMUllani ja ei sekään mitään eroa tuonut.
Ens keskiviikkona on penkitysaika ja samalla ajetaan bensakartat, et nähään millä kaikilla alueilla on seokset viturallaan. Mun säkällä Baas sanoo sopimuksen irti ja tullaan hinurilla takas tallille

Pahiten kierrokset/sytytys pätkii alueella 2000-3000rmp ja olen kokeillut jo toisella sytkäkasetilla ja ei mitään eroa. Kokeilin myös vanhalla IMMUllani ja ei sekään mitään eroa tuonut.