tulpat
tulpat
onkos kenellekään koskaan käyny et tulppien kärjet olisi sulanut 150km jälkeen? mulla oli kaksi tulppaa sulanu ja kaksi oli semmosseen ruosteen värisiä. tulpat on BCPR7ES-11. mistäköhan moinen voi johtua? auto on -94 2.3 lpt jossa on kiinni nordicin steg1 mutta ei ole ahtanut kuin peruspaineet viim. puolen vuoden aikana
Re: tulpat
Menee arvailuksi, mutta seokset, di-kasetti, paha ilmavuoto (pääsee sylinteritilaan) jossain...
Saab 9000 CS 2.0t Aut. -98
Saab 9-5 Aero Man. -04
Saab 9-5 Aero Man. -04
Re: tulpat
niin ja muuten on lähiaikoina pamauttanu putkeen startattaessa. di-kasetti kuukauden vanha mutta eihän se sitä tarkota etteikö se vois olla paskan
Re: tulpat
syitä mataliin ahtoihin:
- apc mankkuvena kaputt tai sen sulake
- aktuaattorin jousi melko rento
- takapönttö tukossa = ei virtaa sitten sitäkään -> nostaa pakopaineita ja -lämpöjä hurjasti
- vuoto jossain putkistossa turbon jälkeen
Nouseeko ahdot edes W-letku irrallaan ?
tulpat sulaa:
ilmavuotojen lisäksi; kuumien pyttyjen suuttimet vajaatoimiset ?
- apc mankkuvena kaputt tai sen sulake
- aktuaattorin jousi melko rento
- takapönttö tukossa = ei virtaa sitten sitäkään -> nostaa pakopaineita ja -lämpöjä hurjasti
- vuoto jossain putkistossa turbon jälkeen
Nouseeko ahdot edes W-letku irrallaan ?
tulpat sulaa:
ilmavuotojen lisäksi; kuumien pyttyjen suuttimet vajaatoimiset ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: tulpat
mankkuvena on ainakin ehjä on testattu monella toimival venal ja sulake myös. nostaa ahtoja w-letku irti mutta fuelcutti tulee jo 1,2 bar ennen tuli n.1,5. bensapumppu ja suodatin vaihdettu. millai noi suuttimet sais testattuu? käyttää lämpimäks ja sit ottaa vastusarvo? tuo pönttö homma tarvii kyl jotenki kattoo. vuotoi en löytäny vaiks purin koko putkiston mutta saattaa seki olla silti mahdollista. ja aktuaattorin jousi tuntuu suht kireältä
Re: tulpat
Onpas monenlaista, tässä sulle riittäkin puuhaa vähäksi aikaa. Onko auto koskaan toiminutkaan odotusten mukaisesti sun aikana ?
Fuelcut ei riipu planeettojen asennosta vaan imusarjasta mitatun paineen perusteella Trionic katkaiseen polttoaineensyötön. Vakiosoftassa se voi olla noin 0.65-1.15 bar riippuen mallista, steg1:ssä yleisesti nostetu 1.5 bariin ellei pahimmillaan disabloitu kokonaan. Oletko varma että kyseessä on fuelcut, ettei vaan DI kasetti ala rykiä isommilla täyttöasteilla ?
Jos MAP anturi olisi viallinen ja antaisi liian pienen mittausarvon todellisesta tilanteesta niin voisihan sekin aiheuttaa ongelman (itse asiassa pahankin jos näin on, liian vähän polttoainetta todellista ahtopainetta kohti). Saatko luettua OBD dataa ja verrattua viisarimittarin lukemaan ?
Lisäksi jos ahdot nousee 1.2 bariin W-letku irti niin ei ne pöntöt niin tukossa ole.
Eiköhän suuttimet voi testata irrallaan kytkemällä ne auki bensapaine päällä ja mitataan montako millilitraa tulee puolessa minuutissa. Pikkasen kipinäherkkää puuhaa mutta toinen vaihtoehto on tietty viedä ne suoraan putsattavaksi (ja testattavaksi)
Fuelcut ei riipu planeettojen asennosta vaan imusarjasta mitatun paineen perusteella Trionic katkaiseen polttoaineensyötön. Vakiosoftassa se voi olla noin 0.65-1.15 bar riippuen mallista, steg1:ssä yleisesti nostetu 1.5 bariin ellei pahimmillaan disabloitu kokonaan. Oletko varma että kyseessä on fuelcut, ettei vaan DI kasetti ala rykiä isommilla täyttöasteilla ?
Jos MAP anturi olisi viallinen ja antaisi liian pienen mittausarvon todellisesta tilanteesta niin voisihan sekin aiheuttaa ongelman (itse asiassa pahankin jos näin on, liian vähän polttoainetta todellista ahtopainetta kohti). Saatko luettua OBD dataa ja verrattua viisarimittarin lukemaan ?
Lisäksi jos ahdot nousee 1.2 bariin W-letku irti niin ei ne pöntöt niin tukossa ole.
Eiköhän suuttimet voi testata irrallaan kytkemällä ne auki bensapaine päällä ja mitataan montako millilitraa tulee puolessa minuutissa. Pikkasen kipinäherkkää puuhaa mutta toinen vaihtoehto on tietty viedä ne suoraan putsattavaksi (ja testattavaksi)
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: tulpat
silloin kun ostin tuon nordicin boksin (käytettynä) niin pari kuukautta toimi hienosti kunnes rupesi pikkuhiljaa tiputtamaan ahtoja ja lopulta peruspaineille asti. tietysti epäilin heti mankkuvenaa ja tilasin uuden ja silti peruspaineet ja sitten kokeilin vielä paria varmasti toimivaa venaa mutta ei silti nostanut ahtoja. kyllä se ainakin cutilta tuntuu mutta en voi kyllä varmaksi sanoa. täytyy varmaan mitata ensiksi bensapaineet niitä kun en ole vielä mitannut. onko jotai helppoa kikkaa mitata nuo b.paineet? olen kanssa miettinyt tuota anturia voiko sitä mitata että onko kunnossa ja minkä hintainen on tuo anturi? en saa luettua dataa paitsi tietysti merkkiliikkeessä mutta se on niin prkl kallista.
Viimeksi muokannut zamppa, Pe Syys 05, 2008 10:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: tulpat
no millaiset tyhjäkäyntikierrokset sulla sitten on ?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: tulpat
aivan ihan n.850 ei kyl pää toimi oikee kun en tullu ajatelleeks et kävis aika isoil kinuil jos olis juminu auki 

Re: tulpat
nonii tänää jätti kaupan pihaan ei millään käymään mutta kun odotti vartin verran ja taas lähti hienosti käymään. mielestäni pumppu ei pitänyt mitään ääntä. kai se pumppu ny taas menee. pumpulla ajettu jotain 700km