Hei saabistit!
Tietääkö kukaan mistä voisin löytää ysitonnariin monitoimikytkimen valo/vilkku vakionopeussäätimellä vuosimalliin -87? Siis autooni ei kelpaa tuota vanhempi ja vuosimallien -88 ja -89 katkaisimet. Kuulemma vuosimallissa -87 omanlainen vaihtaja. Osaa ei tahdo löytyä mistään, olen soittanut melkein kaikkiin suomen autopurkaamoihin! Onko kellään vinkkiä mistä voisi kysyä tuota osaa, nimittäin uutena tuo maksaa 230 euroa.
T. Leevi Hertteli
monitoimikatkaisin vuosmalliin -87?
Re: monitoimikatkaisin vuosmalliin -87?
9000 cse 2,3 t -94
-Jos se toimii, älä korjaa sitä-
-Jos se toimii, älä korjaa sitä-
Re: monitoimikatkaisin vuosmalliin -87?
Ei ole, sehän on 1993-autosta.
- pitkien valojen kytkin on erilainen
- hätävilkkukytkin puuttuu
87 on vähän erikoislaatuinen tapaus. Se on ensimmäinen vuosi, jolloin on kulmikkaat viikset, mutta viimeinen vuosi, jolloin pitkien valojen kytkin on mekaaninen kytkin viiksen sisällä.. Uudemmissa on rele hoitamassa tuota hommaa, jolloin viiksen sisällä ei ole mitään lukittuvaa juttua, että pitkät pysyisivät päällä.
Väittäisin, että 85-86 viiksi voisi myös sopia sähköisesti ja ruuvinreijiltään, mutta ei ole ihan täyttä varmuutta, että sähköjen nastajärjestys olisi oikea.. Ongelma tuossa on vaan sitten se, että se viiksi on eri muotoinen.
Voin varmuudella sanoa, että 85-86 pyyhkijänviiksi sopii kyllä uudempiin tonnareihin, sen perusteella voisin kuvitella, ettei valoviiksessäkään ole nastajärjestyksessä eroa.. Skemoja ei tässä nyt ole, joten en voi teidän puolestanne niitä lukea ja kertoa mitä löytyi.
- pitkien valojen kytkin on erilainen
- hätävilkkukytkin puuttuu
87 on vähän erikoislaatuinen tapaus. Se on ensimmäinen vuosi, jolloin on kulmikkaat viikset, mutta viimeinen vuosi, jolloin pitkien valojen kytkin on mekaaninen kytkin viiksen sisällä.. Uudemmissa on rele hoitamassa tuota hommaa, jolloin viiksen sisällä ei ole mitään lukittuvaa juttua, että pitkät pysyisivät päällä.
Väittäisin, että 85-86 viiksi voisi myös sopia sähköisesti ja ruuvinreijiltään, mutta ei ole ihan täyttä varmuutta, että sähköjen nastajärjestys olisi oikea.. Ongelma tuossa on vaan sitten se, että se viiksi on eri muotoinen.
Voin varmuudella sanoa, että 85-86 pyyhkijänviiksi sopii kyllä uudempiin tonnareihin, sen perusteella voisin kuvitella, ettei valoviiksessäkään ole nastajärjestyksessä eroa.. Skemoja ei tässä nyt ole, joten en voi teidän puolestanne niitä lukea ja kertoa mitä löytyi.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: monitoimikatkaisin vuosmalliin -87?
Muuten sopii hyvin, mutta tuo kaukovalokytkin toimii juuri kuin Jope sanoit.
Mulla on noita viiksiä tullut hankittua, eräskin kpl, Jaapen kanssa, sopivia ja ei sopivia -85 -- 86: siin. Cruisella ja ilman,
Eikä ole mikään iso homma koplata rele mukaan.

Mulla on noita viiksiä tullut hankittua, eräskin kpl, Jaapen kanssa, sopivia ja ei sopivia -85 -- 86: siin. Cruisella ja ilman,

Eikä ole mikään iso homma koplata rele mukaan.
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: monitoimikatkaisin vuosmalliin -87?
Jees ja se M85-86 muoto-ongelmakin on vain esteettinen. Samaan paikkaan se viiksi sopii ilman, että mitään joutuu muuttelemaan.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)