Saab 900 SE aut. -95 keskuslukitus ongelma!
Saab 900 SE aut. -95 keskuslukitus ongelma!
joo elikkä mikään ovi ei aukea lukosta. kuljettajan ovessa avain jäi ns. vaaka asentoon ja apparin ovessa se on normaalisti pystyssä. käsin ei pysty vääntämään lukossa avainta. sisältä pystyy nostamaan lukko nuppia ylös muttei pysy ylhäällä keskus lukitus naksahtelee katkasiasta muttei avaa lukkoja. ovi pahvia ei saatu irti koska ovea ei saa auki mutta tiivisteen välistä ku kattelin ni ainakin oven lukon takana kun on kahvan vieressä sähköjohto on osittain irti mutta ei minun järjen mukaan pitäisi vaikuttaa siihen että avain ei liiku lukossa... jollakulla tietoa ja apua auttaa miestä mäessä!!
-
- "Ruisku"
Re: Saab 900 SE aut. -95 keskuslukitus ongelma!
Ootkos kokeillu vara-avainta, mulla sama ongelma ja kun olin teettänyt uuden avaimen niin aukesi todella hyvin.
Re: Saab 900 SE aut. -95 keskuslukitus ongelma!
Vanhoja muistellen, mutta lisää löytänet etsi-toiminnolla: Eihän kuitenkaan ole kyseessä ns. vanhan aikainen, eli kuskin ovi olisi käännetty avaimella takalukkoon? Avainura on lukkopesässä tällöin vaaka-asennossa ja tällöin ei toimi kuin takakontin lukko. Jos ovi on takalukossa ja takalukkoa käytetään harvoin, on vaarana takertelu ja umpijumi. Vanhusten -95 900S:ssä Äitee väänsi ovet takalukkoon kaupan pihalla ja silloin piti minun vääntäytyä kontin kautta kuskin pukille ja ajaa auto lämpimään talliin ja soitella apuja. Pikahuolto on kuulemma se, että porataan vanha patruuna pois ja tilataan uusi, normaalihuolto on se, että yritetään tiirikoida ensin ja sitten porataan. Hain siis jakkaran, avaimet, aseöljyä, vaseliinia, kuumailmapuhaltimen, kylmäspraytä ja kaikkea mitä mieleen juolahti ja vietin mukavan pari tuntisen Saabin ovea kuunnellen. Antautuihan se lopulta ja sain oven auki, verhoilun irti ja lukon voideltavaksi. Takalukko on nykyisin vanhusten autossa käyttökiellossa.
teevee P:n Vee
teevee P:n Vee