
308mm jarrut ja 16" vanteet
308mm jarrut ja 16" vanteet
Osaako kukaan kertoa tarkemmin siitä miksi jotkut 16" orkkisvanteet eivät mahdu, siis mistä jää kiinni? Olisiko mahdollisesti niin että pelkästään offsetista, jolloin X millisillä spacereilla menisi? 

Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
Kiitos mutta edelleen; onkohan ET:n vähentäminen ratkaisu ongelmaan? Kulkeeko korkeampi ET ja ei-sopivuus aina yhdessä jos vertaat niitä sopivia ei-sopiviinMimmi kirjoitti:Satulaan ottaa kiinni.
EPC/EAC kertoo sopivat vanteet.

(nimim. Haluan nimenomaan ne superaerot sinne eikä mitään muita, eikä tekisi mieli ruveta vaihtamaan "talvijarrut" alle siinä samalla...

Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
Nähdäkseni ET:n kasvattaminen auttaa, jos vanne ottaa kiinni jarrusatulaan.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
En voi olla jatkamatta samaa; meinaatko(tai TIEDÄTKÖ) etteivät ne mene vaikka siirtyisi alkuperäistä ulompaanMimmi kirjoitti:Ei. Esim. superaerot eivät käy 16" jarrujen kanssa, koska ne ovat "liian pyöreät" sisältä, jolloin ne ottavat satuloihin kiinni.Tri-Lo kirjoitti:Kiitos mutta edelleen; onkohan ET:n vähentäminen ratkaisu ongelmaan? Kulkeeko korkeampi ET ja ei-sopivuus aina yhdessä jos vertaat niitä sopivia ei-sopiviin
(nimim. Haluan nimenomaan ne superaerot sinne eikä mitään muita, eikä tekisi mieli ruveta vaihtamaan "talvijarrut" alle siinä samalla...)


Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
Selventäisitkö vielä mikä on "takareuna"?Mimmi kirjoitti:Superaerot eivät mene pikkudieseliin (jossa on 16" jarrut), vaan ottavat satuloihin kiinni vanteen takareunan pyöreyden vuoksi.

Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
Eli jos vanteen sisäkehä on halkaisijaltaan riittävän suuri isompia jarruja varten, niin tuo puolien osumisongelma voidaan varmasti ratkaista sopivalla spacerilla, olenko jäljillä? Tällöin vanne siirtyy kauemmaksi jarrusta, jolloin vanteen puolat tms eivät enää ota kiinni jarrusatulaan.
Matti
Matti
Keski-Pohjanmaan Kamariorkesteri
# 1988 = Matti Vanhamäki
# 1988 = Matti Vanhamäki
Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
Joo tästä olen itsekin aika varma, joten hankin tuommoiset tässä ja ilmoitan sitten riittikö 5mm spacerit jotka löytyisi valmiina.G-mies kirjoitti:Eli jos vanteen sisäkehä on halkaisijaltaan riittävän suuri isompia jarruja varten, niin tuo puolien osumisongelma voidaan varmasti ratkaista sopivalla spacerilla, olenko jäljillä? Tällöin vanne siirtyy kauemmaksi jarrusta, jolloin vanteen puolat tms eivät enää ota kiinni jarrusatulaan.
Matti
Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
Kokeiltua tuli, eikä kenenkään muun tarvitse.
Ei mennyt, edes 10mm välipaloilla. Vanne yksinkertaisesti liian pieni sisähalkaisijaltaan.

Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
Entäs, sopiiko vm.2007 9-3:n 16" peltivanteet, 6,5x16 ET41?
Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
Siis KAIKKI muut menee? Hyvä jos näin.9-5T kirjoitti:kyllä, vain super aero ei sovi.Tri-Lo kirjoitti:Entäs, sopiiko vm.2007 9-3:n 16" peltivanteet, 6,5x16 ET41?

Re: 308mm jarrut ja 16" vanteet
Myös GM 5-puolainen peltivanne sopii (16"), tuli eilen testattua.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm