Turbo Dellortot

Wanhojen Saabien oma alue. Mallivuodet 1950-1980.
Vastaa Viestiin
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Turbo Dellortot

Viesti Kirjoittaja saariju »

Asensin Sonetin risti-imusarjaan nelikymppiset Turbo Dellortot mutta ne kun oli säädetty 300+ hevosvoimaan ja kilon paineille, ei säädöt olleet ihan kohdillaan.
Äänimaailma oli samanlainen kuin rynnäköivän T-34:sen Raatteen tiellä. Ainoa ero oli että metrinen suuliekki tuli kulkuneuvon takaa.
Täytyy myöntää, että tällaisilla säädöillä ajamisessa on munaa ja meisseliä.
Sydäntautiset pysyköön kaukana !

Eli mitkä olisivat suunnilleen oikeat suuttimet ja seosputket (Kurkku ?).
Pata on 1815 cc, nenäkeppi 7,6 , alaslasketut isoventtiili kannet (ei kaksporttiset !)
Kokemuksia......?

Jos jollakulla on nurkissa pyörimässä valmis kaasaripaketti, voit tarjota sitä myyntimielessä. puh 040-5225 158
Jii
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 24619
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Turbo Dellortot

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

suosittelen soittamista kaarinaan :
http://www.freetechnics.fi/

siellä mika neuvoo varmaan mielellään.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
saariju
"Tuplakaasari"
Viestit: 78
Liittynyt: To Touko 08, 2003 12:33

Re: Turbo Dellortot

Viesti Kirjoittaja saariju »

Jäi kertomatta, että auto on vapaasti hengittävä eikä turbo.
Luulisi palstaa lukevan useitakin, joilla on risti-imut konehuoneessa...
himmee
"Hölösuu"
Viestit: 1311
Liittynyt: Su Touko 02, 2004 19:43
Paikkakunta: Vaasa

Re: Turbo Dellortot

Viesti Kirjoittaja himmee »

Laita vain postia tuonne freeteknareille niin sieltä tulee sopiva vastaus. Heiltä löytyy varmasti kirjallisuutta, mistä löytyy sopivat arvot.
VW transporter 2.5tdi vm.99
KeijoAnnikki
"Hirsch"
Viestit: 798
Liittynyt: To Kesä 12, 2003 21:43
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Turbo Dellortot

Viesti Kirjoittaja KeijoAnnikki »

saariju kirjoitti:Jäi kertomatta, että auto on vapaasti hengittävä eikä turbo.
Luulisi palstaa lukevan useitakin, joilla on risti-imut konehuoneessa...
Juuri näin - pääsis saariju alkuun. Kun putkesta lyö niin onkohan sytytys millaisissa asteissa ja onko jakajalle tehty mitään esim alipainesäädin pois käytöstä ja keskipakosäätimeen kireempi jousi - taas ammattilaisen juttuja. Toki on perään todettava, että empä revittelisi vaikka jotkut suutintiedot saisitkin, sillä yksilöitä on nuo moottorit. Vie auto säädettäväksi ja saat koneen kohdalleen. Sarkkolan Pertulla on kokemusta myös V4:sta: Car Sarkkola (0400-122 017).
Saab 96 vm -73 viri 1.8 L
Jokkista Saab 96 V4:lla 1998-2010
EX Saab Sonett 3 vm -70 ( https://www.youtube.com/watch?v=K6bjUI-KQbg )
Vastaa Viestiin