Aluvanteiden kunnostus ja maalaus
Aluvanteiden kunnostus ja maalaus
Tekisi mieli kunnostaa nuo kesävanteet talven aikana, osaako joku suositella hyvää tekijää pk-seudulla? Voisihan sitä toki itsekin alkaa koheltamaan jos tietäisi millä noita osumia kannattaisi lähteä paikkaamaan ja mites hionta+maalaus? Kaikki vinkit ovat tervetulleita. Jos joltakin löytyy täysin ylimääräinen parhaat päivänsä nähnyt vanne josta voi luopua ilmaiseksi, voin noutaa harjoituskappaleeksi.
EX: ]9-5 Aero Combi, 93SC 1.8t 2008 243tkm, 9-3 2.0T SE 1998 264tkm, 9000 CSE 2.3i 1994 300tkm
- sabatti 96
- "Hölösuu"
Re: Aluvanteiden kunnostus ja maalaus
mä kittaisin kolhut tällasella Kemiallinen metalli: http://www.rengastienautotarvike.fi/tuo ... adding.htm
hiominen kauttaaltaan vesihiomapaperilla ja kiikuttaisin vanteet maalarille, jos haluu hyvän lopputuloksen.
hiominen kauttaaltaan vesihiomapaperilla ja kiikuttaisin vanteet maalarille, jos haluu hyvän lopputuloksen.
SAAB 9-3 T7 -99/00 HOT SE Ei tällä vielä kuuhun mennä
SAAB 9-3 -98 2.0 cabriolet
SAAB 96 -75 Das Båten
Tunturi pappa Delivery Automatic -74
Bella 440 TL & yamaha 50+ vauhtipotkuri
Fordson super dexta
SAAB 96 -75 Das Båten
Fordson super dexta
-
- "Hölösuu"
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V60 B4 MHEV -21
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE Powered by jcarlson
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Volvo V50 2.0 TD
...Sama projekti täällä. Alukiekkojen maalaus.
Hiottu on, mutta nyt alkanut mietityttämään että millä maalilla maalaisi?
Ajatuksena olisi mattamustat vanteet. Kannattaako maalauksen jälkeen nykäistä päälle matta lakka?
Hiottu on, mutta nyt alkanut mietityttämään että millä maalilla maalaisi?
Ajatuksena olisi mattamustat vanteet. Kannattaako maalauksen jälkeen nykäistä päälle matta lakka?
"Isännän kulkusia EI haistella kesken parisuhteen virkistämistä!"
- sabatti 96
- "Hölösuu"
tai sit maalaais puol-kiiltävällä mustalla?
SAAB 96 -75 Das Båten
Fordson super dexta
SAAB 96 -75 Das Båten
Fordson super dexta
Eikös poltto tai vastaavat maalaukset ole ainoita oikeita aluvanteelle. Pysyy kunnolla?
Ilmeisesti pulverimaalaus olisi kans hyvä? Itellä laitettiin kaks sarjaa viime kesänä hiekkapuhallus/polttomaalaus ja hyvä tuli.
Ilmeisesti pulverimaalaus olisi kans hyvä? Itellä laitettiin kaks sarjaa viime kesänä hiekkapuhallus/polttomaalaus ja hyvä tuli.
VW transporter 2.5tdi vm.99
Vanteet on Etabetan Tetsuitit.
Ja idea olisi jättää nuo vanteiden kuperat puolat alkuperäiseen väriin ja maalata muuten mustaksi. (kun tuli silloin toissa kesänä sitten säästettyä, enkä ostanut niitä joissa kromiset puolat ja muuten mustat)
Ja idea olisi jättää nuo vanteiden kuperat puolat alkuperäiseen väriin ja maalata muuten mustaksi. (kun tuli silloin toissa kesänä sitten säästettyä, enkä ostanut niitä joissa kromiset puolat ja muuten mustat)

Jos nuita itse maalaa, niin mikä lakka kannattaisi nykästä pintaan?(vai kannattaako itse maalailla?)
- sabatti 96
- "Hölösuu"
kyllähän noita voi ite maalailla
itekki kannulla muutamat talvivanteet maalannu.
se on vaan siitä kiinni mitä lopputulosta ollaan hakemassa
jos haluu hyvän ja kestävän pinnan nii käyttää niitä maalarilla...

se on vaan siitä kiinni mitä lopputulosta ollaan hakemassa

SAAB 96 -75 Das Båten
Fordson super dexta
SAAB 96 -75 Das Båten
Fordson super dexta
Niinhän tuo on... (mutta kun tuo kesä "taas" yllätti)
siis kunhan se joskus tulee
ja ryysikset noissa maalaamoissa ovat nyt varmaankin melkoiset. Onko tietoa, kuka Pk seudulla olisi hyvä ja sukua Sulo Vileenille?

ja ryysikset noissa maalaamoissa ovat nyt varmaankin melkoiset. Onko tietoa, kuka Pk seudulla olisi hyvä ja sukua Sulo Vileenille?

jos joku saa noista nätin näköset niin laittakoon kuvia!
Automaalikaupasta alumiinilakka.knockout kirjoitti:Jos nuita itse maalaa, niin mikä lakka kannattaisi nykästä pintaan?(vai kannattaako itse maalailla?)
Polttomaalaus=pulverimaalaus. Ainaki noin yleisesti ottaen. Pulveri sumutetaan pintaan ja poltetaan (=sulatetaan) uunissa kiinni pintaan.Eikös poltto tai vastaavat maalaukset ole ainoita oikeita aluvanteelle. Pysyy kunnolla?
Kannattaa käydä kysymässä jossain metallialan (ohutlevy- tms) firmassa, jossa on pulverimaalausrata. Jos heillä sattuu olemaan sopivaa sävyä varastossa ja ei ole kiirettä, niin hinta ei varmasti päätä huimaa. Noissa firmoissa usein on myös happoaltaita puhdistamista varten.
TjK #1480
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Nyt: Volvo C70 cab, Ford S-max
EXät: Saab x 17, Caddy SRX 4.6, Camaro Z28 Conv, Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D, Volvo S802.5T, Volvo S80T6, Jeep G-C x 3, OpelVectra, MB300E, BMW750i, BMW540i + jokunen skoda, joissa VW/audi -merkit.
Paljonko tuo veloitti työstä? Kerrotko tarkemmin tuloksesta ja laadusta? Itse harjoittelin tuossa kotipihalla vaimon talvivanteilla ja spraypulloilla...Saabisti -77 kirjoitti:Ite käytin tuolla ja oon ollu tyytyväinen
http://www.02.fi/keltaiset+sivut/Automa ... ab=contact

Video meliora propoque deteriora sequor -
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
tiedän mikä on oikein, mutta kuitenkin teen väärin
Mä maalautin viime vuonna Tattiksella: http://www.eleko.fi/eleko/jauhemaalaamo_etusivu.htm
Maksoi hiekkapuhalluksen kanssa 30€/vanne. Tuli kyllä uudenveroiset, itse voi vielä halutessaan lakata mutta lienee turhaa hommaa sen verran kestävä pinta tulee, itse ainoastaan vahasin. Niiden metallihopea on ehkä vähän tummempi kuin aluissa yleensä.
Ainoa ongelma oli kun keskireiän pienentyminen paksun maalin ansiosta, renkaita vaihtaessa ei meinannut pyörä irrota. Pulttien löysääminen ja rankemmat ympyrät lidlin parkkipaikalla kyllä auttoi. Asia kannattaa huomioida ennenkuin "prässää" pulttien avulla kiinni.
Ennen maalaamoon viemistä kannattaa tosiaan poistaa pykämät kulmahiomakoneella ja kittailla kolot, antavat kyllä vinkkejä. Kannattaa soittaa suoraan Marko Vierikolle jos tästä innostuu.
Maksoi hiekkapuhalluksen kanssa 30€/vanne. Tuli kyllä uudenveroiset, itse voi vielä halutessaan lakata mutta lienee turhaa hommaa sen verran kestävä pinta tulee, itse ainoastaan vahasin. Niiden metallihopea on ehkä vähän tummempi kuin aluissa yleensä.
Ainoa ongelma oli kun keskireiän pienentyminen paksun maalin ansiosta, renkaita vaihtaessa ei meinannut pyörä irrota. Pulttien löysääminen ja rankemmat ympyrät lidlin parkkipaikalla kyllä auttoi. Asia kannattaa huomioida ennenkuin "prässää" pulttien avulla kiinni.
Ennen maalaamoon viemistä kannattaa tosiaan poistaa pykämät kulmahiomakoneella ja kittailla kolot, antavat kyllä vinkkejä. Kannattaa soittaa suoraan Marko Vierikolle jos tästä innostuu.