CDE 95 kolahtelee/naksahtaa tai glunksahtaa jos rengas putoaa kuoppaan tai ajaa vinolla tiellä ratikkakiskojen yli, eli aaltoliike puolilta toisin.Ei ole katsastajat saati huoltomiehet mitään löytäneet.Autossa suht uutta jousijalan tuennat,alapallot,raidetangon päät, alatukivarren taaemmat puslat, jarrusatulat ok.
Nyt olen kuotenkin saanut naksahduksen kuulumaan jos ajaa auton niin että oikea eturengas on kuormitettu(muut katukivetyksen päällä). Silloin nappaa pyöräkotelosta kiinni ja nostaa ylöspäin voimakkaasti peräjälkeen niin alkaa renkaan takaa naksumaan, siellä siis missä on otsikon jutut.Sitten kun kääntää renkaan oikealle päin että apumies pääsisi katsomaan mistä se tulisi niin sitten on vaiti kuin mikä.
Huomenna olisi tarkoitus mennä kääntelemään ja väntelemään ja vinkit olisi avuksi mitä kampeaisi ja mihin suuntaan.Sanotaan vielä että iskareita olen epäillyt mutta eivät pidä suoraan ainakaan ääntä vaikka ajaisi mihin vaan.Eli joku siellä on väljä mutta mikä, joku kallistus ja painosuhde saa kolahduksen esiin renkaan asennosta riippuen.
On ajeltu myös ympyrää puolin toisin mutta ei taida olla vetonivelet kun ei sillon raksuta
Kiitos!
Alatukivarsi/kallistuksenvakaaja, joku muu mikä?
Re: Alatukivarsi/kallistuksenvakaaja, joku muu mikä?
Mulla naksui aikoinaan kanttareiden ylityksessä rikkinäinen pyöränlaakeri.
9000CDE 2.3tA 1995(Stage diskopottu), exät 9000TA 1989, 9000TA 1987, 900iA 1987. Käyttiksenä Chevrolet Captiva 2012.
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Saab-juttuja 70-luvulta
#2366
Re: Alatukivarsi/kallistuksenvakaaja, joku muu mikä?
Jep
Alatukivarren Motonet laatuiset taaemmat puslathan ne siellä oli halki/lötköt, ei näytä olevan hyvää tavaraa(reilu 1v sitte laitettu)! Mitkäköhän sinne laittais, muistan että joku puhui uretaanisista, vaiko Saabilta(onko hinta-tietosia)? Haulla varmasti löytyis, mutta kirjottelen siksi että koiranluut, ainakin toinen heilui suht lötkönä, eli taitaa olla kumit aika purukumia.
Miten timmit ne kuuluu olla?Rengasraudan kanssa kun väänteli niin toinen oli huomattavasti lötkömpi kuin toinen, kiinni kyllä olivat.Uskaltaakohan niitä ostaa motonetistä tms.
Kiitos
Alatukivarren Motonet laatuiset taaemmat puslathan ne siellä oli halki/lötköt, ei näytä olevan hyvää tavaraa(reilu 1v sitte laitettu)! Mitkäköhän sinne laittais, muistan että joku puhui uretaanisista, vaiko Saabilta(onko hinta-tietosia)? Haulla varmasti löytyis, mutta kirjottelen siksi että koiranluut, ainakin toinen heilui suht lötkönä, eli taitaa olla kumit aika purukumia.
Miten timmit ne kuuluu olla?Rengasraudan kanssa kun väänteli niin toinen oli huomattavasti lötkömpi kuin toinen, kiinni kyllä olivat.Uskaltaakohan niitä ostaa motonetistä tms.
Kiitos
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
Re: Alatukivarsi/kallistuksenvakaaja, joku muu mikä?
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
Re: Alatukivarsi/kallistuksenvakaaja, joku muu mikä?
Jep
Tilasin Procar-servicestä uretaaniset puslat sekä uretaaniset koiranluut härppeineen.
9-kymppiä takapuslat ja 6-kymppiä koiranluut kiinnikepuslineen.
Motonetistä olis ollu kaikki jotain reilu 6-7kymppiä, mutta ei käyny edes mielessä enää, tasoihin menee kun ei tarvii taas ensvuonna olla TI-hallissa vääntelemässä.
Palvelukin nopeaa ja hyvää, Pe-matkaa palikat kohti Saabin-alustaa.
Kiitoksia
Tilasin Procar-servicestä uretaaniset puslat sekä uretaaniset koiranluut härppeineen.
9-kymppiä takapuslat ja 6-kymppiä koiranluut kiinnikepuslineen.
Motonetistä olis ollu kaikki jotain reilu 6-7kymppiä, mutta ei käyny edes mielessä enää, tasoihin menee kun ei tarvii taas ensvuonna olla TI-hallissa vääntelemässä.
Palvelukin nopeaa ja hyvää, Pe-matkaa palikat kohti Saabin-alustaa.
Kiitoksia