Smoi.
Mitenkä oikeen pykälien mukaan menee kun "päivittää" OG900 ässästä täyspaine version (lisää välijäähdytimen, apc-poksin ja muut tarvittavat mokkulat). Pitäisikö tuo lakipykälien mukaan muutoskatsastaa. Uudessa rekisteriotteessahan ei suurinpiirtein lue muuta kuin, että kyseessä on saab. Vanhassa otteessa "suurin nettoteho" kohdassa lukee A. Jos joku tuollaisen muutoskatsastuksen on tehnyt, niin mitä se vaatii ??
OG:n päivitys
-
- Matalapaineturbo
OG:n päivitys
EX: 9-3 SC 1.9 TIDS Vector (updated)
EX: og 900s (updated)
EX: og 900s (updated)
Re: OG:n päivitys
Vähäpäästöisen täyspaineturbon alustanumeron, josta "moottori vaihdetaan" matalapaineturboon.
Jos ei ole alustanumeroon käyvää rek. otetta, tarvit jonkun kuitin, että auto tai "siitä saatu" moottori on sinun. Lisäksi alustanumeroa vastaava päästötodistus tarvitaan GM Finlandilta luovuttaja-auton rek.otteen puuttuessa.
Sitten sanot että moottori kaikkine apulaitteineen ja pakoputkineen on siirretty.
Jos menet sanomaan että teit itse täyspaineen, niin se on VTT:n kautta päästötesteihin ja dynolaput tehoja varten kourassa.
Eli summa summarum: kannattaako huudella mitään konttorilla?
Jos ei ole alustanumeroon käyvää rek. otetta, tarvit jonkun kuitin, että auto tai "siitä saatu" moottori on sinun. Lisäksi alustanumeroa vastaava päästötodistus tarvitaan GM Finlandilta luovuttaja-auton rek.otteen puuttuessa.
Sitten sanot että moottori kaikkine apulaitteineen ja pakoputkineen on siirretty.
Jos menet sanomaan että teit itse täyspaineen, niin se on VTT:n kautta päästötesteihin ja dynolaput tehoja varten kourassa.
Eli summa summarum: kannattaako huudella mitään konttorilla?
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Re: OG:n päivitys
Onneksi tuo moottorin muuttaminen on tehty turboautossa niin vaikeaksi pykälien mukaan, että ketään ei juuri kiinnosta nuo putkilastut. Putkea varmaan ajattelit myös laittaa ?
Tekniikan maailmassa oli tuosta juttuakin (että pitäs muka muutoskatsastaa - heh - vihjas vähän siihen suuntaan että ei huomata).
Tietysti jos löydät jostain katsastusmiehen joka tuon huomaa ellet erkseen sano, niin kävi hyvä tuuri...
sitten vaan palikat takas vanhoiksi ja uudestaan sisään.
Muutoskatsastukseen takaisin menee pari kymppiä ja siinä kai se.
Itse putkiston edes takaisin jumpanneena - äänekäs+ei E Tyypi Hyväksytty.
Piti muka muutoskatsastaa... Lainaputkisto autoon -> leima tuli.
VTT päästötestit on kai sitten 2000€ /kerta - ja jos säädöt vähän pielessä niin harjoitellaan...
Suosittelen että vaan tuosta mopo kunnolla keulimaan siitä täyspaine turbosta eteenpäin.
Näin olen siis viisaammilta kuullut... Viisaammat siis oikaskaa.
Olen ollut saabisti vasta vajaan vuoden.
Kai sitä jotkut laittaa autoa hiukan - tekee testit ja laittaa jutun lehteen.
Itse tavoittelen jatkossa sitä, että se ilo on siinä ratin ja penkin välissä...
ja että saa niitä esson baarin hevosia
ja toivotaan kovaa myötätuulta kiihdytystapahtumiin...
Sori, runoilu meni jo vähän OTksi... terkkuja eräälle lehdessä olleelle - ihan hyvä että on saabitkin esillä...

Tietysti jos löydät jostain katsastusmiehen joka tuon huomaa ellet erkseen sano, niin kävi hyvä tuuri...
sitten vaan palikat takas vanhoiksi ja uudestaan sisään.
Muutoskatsastukseen takaisin menee pari kymppiä ja siinä kai se.
Itse putkiston edes takaisin jumpanneena - äänekäs+ei E Tyypi Hyväksytty.
Piti muka muutoskatsastaa... Lainaputkisto autoon -> leima tuli.
VTT päästötestit on kai sitten 2000€ /kerta - ja jos säädöt vähän pielessä niin harjoitellaan...
Suosittelen että vaan tuosta mopo kunnolla keulimaan siitä täyspaine turbosta eteenpäin.
Näin olen siis viisaammilta kuullut... Viisaammat siis oikaskaa.
Olen ollut saabisti vasta vajaan vuoden.
Kai sitä jotkut laittaa autoa hiukan - tekee testit ja laittaa jutun lehteen.
Itse tavoittelen jatkossa sitä, että se ilo on siinä ratin ja penkin välissä...
ja että saa niitä esson baarin hevosia

Sori, runoilu meni jo vähän OTksi... terkkuja eräälle lehdessä olleelle - ihan hyvä että on saabitkin esillä...
Saab 93 vm 99 - 200+hp