GM3****/GM4****

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
st16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Tammi 01, 2008 16:48
Paikkakunta: Tornio

GM3****/GM4****

Viesti Kirjoittaja st16 »

Mitä tarkoittaa käytännössä vaihteiston koodin ensimmäinen numero? Voisko olla liittyväinen kepin keskitykseen ainakin GM3/4 välillä?
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Avatar
Eski
"Saabisti"
Viestit: 6669
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 08:56
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: GM3****/GM4****

Viesti Kirjoittaja Eski »

Korjaamokäsikirjan mukaan se tarkoittaa vaihteistosovitusta. Ainoa GM3-alkuinen loota näyttäsi olevan GM34506, joka on nelivaihteinen. Kyllä joissakin vanhemmissa GM4-alkuisissakin 5v-lootissa on vielä keskitys kepissä.

Eski
Jakke_
"Turbo"
Viestit: 295
Liittynyt: La Huhti 02, 2005 00:34
Paikkakunta: Mustasaari, Petsmo
Viesti:

Re: GM3****/GM4****

Viesti Kirjoittaja Jakke_ »

Muistaakseni *06 loota on viimeinen "keskittämätön" loota eli keskitys pitää olla kepissä.
Ei setä vittuile, setä neuvoo!
st16
"Tuplakaasari"
Viestit: 60
Liittynyt: Ti Tammi 01, 2008 16:48
Paikkakunta: Tornio

Re: GM3****/GM4****

Viesti Kirjoittaja st16 »

Mitähän tuo "sovitus/fitting" on käytännössä? Tuo kepin keskitys on tosiaan eri, ja vetoaks. maljat ne pienemmät kuin 10 ja 12 laatikoissa joita olen jo muutaman posautellut. Mikähän tuossa 4v lootassa on heikoin lenkki, 5v lootassa ainakin varmuudella 3.vaihde, kuten 900aero.comissakin kerrotaan.
#2904
9-5 SE -98 2,3t autom. BioPower
Pontiac Firebird Trans Am -91 T-Top LT1+4L60E
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Re: GM3****/GM4****

Viesti Kirjoittaja Jope »

Sovitus on B-lohko vs H-lohko muistaakseni. Kyllä ne sopii ristiin silti.

Nelilovisessa samat heikot kohdat, tosin se laatikko on muuten kestävempi kuin viislovinen.
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: GM3****/GM4****

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

99:n teknisen erittelyn perusteella tuo sovitus ei ole mitenkään looginen. 3- ja 4- sovitteista lootaa on ollut B-koneen kanssa tarjolla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin