Tuli hankittua kyseinen auto. Vikoja tietysti löytyy +300 tkm ajetusta. Onko kokemuksia seuraavista kummajaisuuksista:
- Vakkari toimii hyvin alhaisilla nopeuksilla, mutta siinä 120 km/h vauhdissa putoilee kokoajan päältä. Varsinkin kun ahdot nousevat yhtään. Eikös vakkarilla pitäisi olla vain peruspaineet? Mutta ongelma on vain 5- vaihteella. 4- vaihteella tuossa vauhdissa ongelmaa ei ole.
- Autossa Defa Patriot. Kytkeytyy, aktivoituu ja hälyttää välittömästi, kun n. 20 s on kulunut. Eli siis vissiin, kun liiketutka otetaan mukaan. Lisäksi aktivoituu itsekseen, vaikka ei laiteta päälle. Ajonesto toimii, keskari toimii, mutta ne hälytykset. Pitikö hankkia taas Sikura?
- Pitäisikö 91- mallissa peräkontti aueta kuskin oven napista? Tuossa kun ei ole ko. piuhoja. Katkaisin kyllä on. Pitäisikös sen toimia keskuslukon kanssa? Ilmeisesti.
- Ja pahin ongelma on nykiminen. Silloin tällöin vaihtelevasti ilmenee nykimistä kaikilla vaihteilla kaikissa nopeuksissa ja kaikilla polkimen asennoilla. Pahinta se on kiihdyttäessä ahtopaineilla. Tulpat vaihdoin (ngk), helpotti hetkeksi, nyt jatkuu taas. On peloteltu DI:llä. Mikä muu se voisi olla? Suodattimia ei ole vaihdeltu.
Mitä kyseisestä autosta kannattaisi tutkia ja mahdollisesti huollattaa?
Muuten auto oli todella hyvä ostos. On TOSI miellyttävä ajaa eikä ohituksissa tartte hakea pienempää. Sähköherkut toimii kuin ajatus.
Mitä renkaita suosittelette? Nokian NRVi, Michelin Energy H, Pirelli P6000 vai mitkä? Ja leveys? Alla 15 tuumaiset aerot. 205 vai 195 vai joku muu?
9000 2.3T Sport teknisiä vinkkejä kaipaillaan
-
- "Turbo"
- Viestit: 208
- Liittynyt: To Helmi 12, 2004 21:05
- Paikkakunta: Kuopio
9000 2.3T Sport teknisiä vinkkejä kaipaillaan
#776
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
Autot: 90 85 / 90i 85 / 96 64 Kulkimet: Commencal Meta 5.5, Volvo XC70 AWD D4 2014
- 9000CD23T
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 7771
- Liittynyt: Pe Heinä 02, 2004 12:45
- Paikkakunta: ex Jyväskylän MLK
- Viesti:
Takaluukun aukaisu
Minun 91 mallissa on kuskin ovessa namiska josta takaluukku aukeaa.
Takaluukku elää omaa elämäänsä ei ole missään tekemisessä keskuslukituksen kanssa.
Ja kun luukun aukaisee avaimella pitäisi kuulua iloinen sähkömoottorin hurahdus, ja jos näin on niin kyllä ne johdot siellä verhoilun sisällä on.
Todella inhottavat tonkia ylös siitä pienestä reiästä jos ne sinnne sattuvat tipahtamaan.
Vakkarista
http://www.thesaabsite.com/900old/c900C ... 0and9K.htm
Takaluukku elää omaa elämäänsä ei ole missään tekemisessä keskuslukituksen kanssa.
Ja kun luukun aukaisee avaimella pitäisi kuulua iloinen sähkömoottorin hurahdus, ja jos näin on niin kyllä ne johdot siellä verhoilun sisällä on.
Todella inhottavat tonkia ylös siitä pienestä reiästä jos ne sinnne sattuvat tipahtamaan.
Vakkarista
http://www.thesaabsite.com/900old/c900C ... 0and9K.htm
Cruisesta sen verran, että käsitykseni mukaan cruisen aktivoiduttua se kytkee päälle venttiilin, joka asettaa autoon perusahtopaineen. Itse en moista ventiilliä koskaan löytänut vm 87 tonnarista.
Oli niin tai näin, mutta ahtopaineiden nousu ei todellakaan vaikuta cruisen toimintaan. Ainoa tieto minkä cruise saa on nopeutieto ja poljin anturit. Katsopa onko poljin anturit liian herkällä jolloin tärinä tms saa ne kytkeytymään päälle 120 km vauhdissa. Tai sitten se on niin kuin mimmi sanoi.
Oli niin tai näin, mutta ahtopaineiden nousu ei todellakaan vaikuta cruisen toimintaan. Ainoa tieto minkä cruise saa on nopeutieto ja poljin anturit. Katsopa onko poljin anturit liian herkällä jolloin tärinä tms saa ne kytkeytymään päälle 120 km vauhdissa. Tai sitten se on niin kuin mimmi sanoi.
-
- "Turbo"
- Viestit: 203
- Liittynyt: Su Kesä 20, 2004 19:55
- Paikkakunta: Loppi
- Viesti:
Re: 9000 2.3T Sport teknisiä vinkkejä kaipaillaan
Syyn hälytyksen näkee ledin vilkautusten määrästä, mutta kyllä tuo kuulostaisi mikroaaltotutkasta johtuvan. Tutkahan tekee jonkin itsevirityksen juuri tuon n. 20 s aikana hälyttimen aktivoinnista. Eihän tutkan edessä lähellä ole mitään metalliesineitä häiritsemässä?Luonnonystävä kirjoitti:Autossa Defa Patriot. Kytkeytyy, aktivoituu ja hälyttää välittömästi, kun n. 20 s on kulunut. Eli siis vissiin, kun liiketutka otetaan mukaan. Lisäksi aktivoituu itsekseen, vaikka ei laiteta päälle. Ajonesto toimii, keskari toimii, mutta ne hälytykset. Pitikö hankkia taas Sikura?
Tutkan herkkyyttä voi myös säätää, joka voisi auttaa. Säätöä ei taideta kertoa kuin huoltomanuaalissa, mutta voin etsiä josko minulla olisi vielä tallella kyseinen opus. Mikäli säätö ei auta, suosittelen hankkimaan varaosana uuden sisätutkan tai poistamaan kokonaan sen mielummin kuin vaihtamaan Defasta toiseen merkkiin

Saab 9-5 2.0 Aero BP XWD -11
#2055
#2055
Onko autossa TCS? jos on, niin silloin se taitaa ahtaa vakkarin kanssakin ihan sinne punasen rajalle. ainakin näin muistan asian olevan.
nykiminen voi olla mystinen vika
nimittäin itselläni tonnarissa on vieläkin nykimistä. tosin vähän se on hellittäny, mutta silti. tulpat pitäisi tänään siihen vaihtaa, mikäli vaan kerkiän. alipaine vuodot kannattaa katsoa tuohon nykimiseen liittyen.
nykiminen voi olla mystinen vika

Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin