Taas

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Taas

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

No niin taas pyörähti uus lukema 380tkm ja pelaa ei edes huoltoa kaipaa (huollettu n 100tkm sitten).

Täällä aina valitellaan että mikä on kun "nykii".

Mulla on ajossa varmaan jo "kolmaskymmenes" satku,eikä ole vielä yksikään "nykiny".
Mikä mättää, ettekö te saabia osaa käyttää ja huoltaa kun pitää olla koko ajan roplaamassa sitä autoa.
Ei näitä saa rikki edes ajamalla,vai onko jollain ollu saabissa (og 900) ajamisesta johtuvaa vikaa.
Alta puolen miljoonan km ei tarvii kun öljyjä ja tulppia vaihtaa,toista se on näissä uuvenmissa.
Mä näillä olen vinguttanu jo n 25 vuotta,toimii enkä vaiha satkusta koska vahvenpaa ei ole.
Tän og saabin käyttö maksaa n 100e/v sis katsastus maksun lus pensat ja vakuutus (n 150e/v).
Ihanan kallista,mutta minkäs teet.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10501
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Taas

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

On niitä kuule sattunut. og900:sta meni puola. Puolan vaihto ei kuulu normaaliin huoltamiseen. Voin sanoa, että kyllä nyki.

99:tä meni kerran pyörijä, eikä ollut edes paljon ajettu sillä. Kyllä nyki. käytös oli sellaista, että ihankuin joku olisi välillä sammuttanut virrat avaimesta pariksi sekunniksi, ja taas kääntänyt virrat päälle. Uudella pyörijällä vika hävisi.

Ykä, sinulla on vaan ollut hyvää tuuria rutkasti. :lol:
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: Taas

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

No olenhan minäkin jonkun johdon nyt joskus vaihtanut.

Yhtään konetta,laatikkoa en n 25v aikana vaihtanu,omaan autoon.

100e/v sis katsastuksen ja huollon siinä se,ja siitä pidän kiinni.

Kuka ajaa halvemmalla,ja näin tyylikkääsi.

On mullakin ollu useita turboja,ikävä sitä+200hv tehoja,mutta tää 2,1:sen 140hp riittää normaali ajossa.

No jokunen tonnarikin on ollu,hyviä on ne.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: Taas

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Niin mä muistan kun jo b- koneesta "kiristeltiin" jakoketjua siirtämällä laahainta ylimmäisen pultin löysyttämällä vena kopan puolelta.

Niissä oli soikee reikä,aina tuli hiljanen.Näistä h-koneista olen napsautellu vaan kiristintä ulos.

Esimerkkinä saaabin ylläpidosta,toimii.

Työkseni tai siis nykyään velvollisuudekseni? korjailen näitä immeisten kulkupelejä,kauheeta katottavaa.

Tai sitten nää uuvemmat pelit jo pelkkä huolto maksaa hyvän satkun hinnan.

Sitten yhtä on ikäävä,möin pätkällä turbo satkun oli ripee ja upee.Tonnarin cooleri ,lastut iso putki ja ahtoja +1,3bar.

Evä ja aeron vanteet,3-ov kirkas punanen,helvetin nopee ja siisti satku.

Ostaja ajo heti katolleen ja maksu unohtu...............

Kyllä vitutti,ei se raha vaan se saab.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
YKÄ
"Hirsch"
Viestit: 768
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 17:11
Paikkakunta: lieksa

Re: Taas

Viesti Kirjoittaja YKÄ »

Naapurin äijälle möin ässän,epäili että tekeekö mitää oli ajettu jo 350000tkm.

Punoin hukkaportista maksimit(väsyny kello) ja huolsin auton.Äijä ostaessa epäili tekeekö mitään koko autolla.
Ajovat vuosia,aina leimasta ekalla ja ei mitään vikaa,kun tuli aika luopua hyvä ettei itku tullu,antoivat jollekkin sukulaiselle koko paskan kun ei ilenneet enään ajaa og satkulla?.

ps kai se tarttu nyt on niillä femma?.
Saab 9000 t:bo
Yamaha 1300 XJR
YKÄ #2159
Vastaa Viestiin