Eli oikean puolen takaovi oli tehnyt totaalisen tiltin. Ei auennut vaikka teki mitä asian hyväksi ulkoa ja sisältä. Solyyssöni tähän oli että sisäpuolelta verhousta sen verran irti kuin sai (täältä löytyi siihen vinkkejä, kiitoksia siitä), oven ulkokahvan mutterit irti ja sitten kahva, jolloin itse lukkolaite siintikin kivasti sieltä. Vaikka itse härvelin vipuja kuinka nyki, ei ovi auennut -> joten taltta ja vasara kätöseen ja hajotin laitoksen alaosaa sen verran että pääsi sisuskaluja nykimään ja kas, ovi aukesi

Seuraava dilemma olikin uuden laitoksen hankkiminen entisen tilalle kun entinen lukkolaite oli piesty p....ksi . Paikallisilta purkaamoilta/pajoilta ei vehjettä löytynyt, paitsi itse merkkiliikkeeltä, jonka seurauksena oli lievä sydänkohtaus ja housujen likaantuminen hinnan kuultuani

Tarinan opetus: Opel Vectran lukkolaitteet (ainakin takaovien) käyvät myös 9-5:een. Tosin en tiedä mikä Vectran malleista mahtaa olla kyseessä, mutta itselläni osa löytyi kun kysyin vastaavan vuosimallin osaa. Onhan se vähän noloa mennä Opelin varaosamyyntiin ostamaan Saappiin osia, mutta onhan kommandopipot ja aurinkolasit keksitty