Kannen porttaus
Kannen porttaus
Nyt kun pitää pistää tonnarin kone atomeiksi niin samalla voi tehdä kaikkea kivaa. Mitäs perustoimenpiteitä on tarjolla tollaselle T5 kannelle jos siitä haluaa pikkusen paremmin virtaavan ? Otetaan vastaan kaikki muukin vinkki asian suhteen , koska nyt toi kone kannattaa tehdä kunnolliseksi.
Ilmaa tulee puhaltamaan Garrett 3071 joten sen mukaan voi laskea tarvetta
Ilmaa tulee puhaltamaan Garrett 3071 joten sen mukaan voi laskea tarvetta
Re: Kannen porttaus
Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Kannen porttaus
Teknisesti: Onko siis ideaa lähteä tekemään mitään kannelle , siis seetien ja "pienen siistimisen" tuoma hyöty on käytännössä kuinka suuri ?SonmH kirjoitti:Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Re: Kannen porttaus
Jos ei paljoo yli 400 pollen mennä niin ei hirveetä hyötyä ole. T5 kansi on vakionakin jo varsin hyvin virtaavaa. Budjetilla parannusta virtaukseen saa kun vaihtaa B202 turbon nokkakepit vm.86->93. Niidenki kaveriks tarttee sit melkee säädettävät nokkapyörät että pääsee haluttuun lopputulokseen.Kaide kirjoitti:Teknisesti: Onko siis ideaa lähteä tekemään mitään kannelle , siis seetien ja "pienen siistimisen" tuoma hyöty on käytännössä kuinka suuri ?SonmH kirjoitti:Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Re: Kannen porttaus
Itse teettäisin ne seetit ja huoltaisin kannen kun se kerran irti on.Kaide kirjoitti:Teknisesti: Onko siis ideaa lähteä tekemään mitään kannelle , siis seetien ja "pienen siistimisen" tuoma hyöty on käytännössä kuinka suuri ?SonmH kirjoitti:Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Ainakin varmistaisin että venat on tiiviitä.
Väärinviritys stage 3 1x2-1
Re: Kannen porttaus
Näin sanoi myös Holmberg, kun asiaa tuossa yhden toisen kanssa kyseltiin.JouniCSE kirjoitti:Jos ei paljoo yli 400 pollen mennä niin ei hirveetä hyötyä ole.Kaide kirjoitti:Teknisesti: Onko siis ideaa lähteä tekemään mitään kannelle , siis seetien ja "pienen siistimisen" tuoma hyöty on käytännössä kuinka suuri ?SonmH kirjoitti:Itse lähtisin liikkeelle seeteistä ja pienestä kanavien siistimisestä, ja jättäisin porttauksen pois.
Re: Kannen porttaus
Itsellä alkaa tulla 300 000 täyteen kohta ja tuo kannen huoltaminen olisi edessä.
Missä kannen huolto kannattaisi teettää? Edullisesti mielellään...
Eli pitäs laittaa seetit siiistiä kanavat ja ehkä hiukan jäykemmät jouset tms.
Onko paikkoja joissa sujuisi myös kannen porttaus?
Missä kannen huolto kannattaisi teettää? Edullisesti mielellään...
Eli pitäs laittaa seetit siiistiä kanavat ja ehkä hiukan jäykemmät jouset tms.
Onko paikkoja joissa sujuisi myös kannen porttaus?
Saab 93 vm 99 - 200+hp
Re: Kannen porttaus
Kansisetin jamppa duunailee espoossa ainakin... tiukka sälli duunailee ainakin hayabusia mitä sen kaa on höpötelly
Saab 9000T B202 -89 200hp & 300Nm @ 0.6Bar -> 1.3-1.8bar= ?Hp & ?Nm
-
- "Hirsch"
- Viestit: 892
- Liittynyt: To Helmi 03, 2005 11:56
Re: Kannen porttaus
Voin välittää kaverille tietoa jos joku oikeesti haluaa hyvän kannen vehkeet nimittäin 200 tuhatta euroa maksava koneistus keskus kansia varten mitä usempi kansi sitä edukkaampi homma on.
paikka leppävedellä.kannen teosta mielipide tänäpäivänä ei enää tehdä käsi kun koneetkin on keksitty ja tulee varmasti parempi.
mittaus taannoin suoritettu niin sanotusta hyvästä kanesta vertaus vakioon oli imu virtasi 12 mm nousulla vain 3.5hv enemmän kuin vakio ja pako 0.6hv saab b moottorin kansi joka virtaa vakionakin jo hyvin esim.paremmin kuin ford ohc.(kansi oli käsityönä tehty),ihmeteltiin kun voimaa ei irtoa.
paikka leppävedellä.kannen teosta mielipide tänäpäivänä ei enää tehdä käsi kun koneetkin on keksitty ja tulee varmasti parempi.
mittaus taannoin suoritettu niin sanotusta hyvästä kanesta vertaus vakioon oli imu virtasi 12 mm nousulla vain 3.5hv enemmän kuin vakio ja pako 0.6hv saab b moottorin kansi joka virtaa vakionakin jo hyvin esim.paremmin kuin ford ohc.(kansi oli käsityönä tehty),ihmeteltiin kun voimaa ei irtoa.
Re: Kannen porttaus
Onko ko. keskuksen tekemistä saabin kansista jotain mittausdataa?veini siekkinen kirjoitti:Voin välittää kaverille tietoa jos joku oikeesti haluaa hyvän kannen vehkeet nimittäin 200 tuhatta euroa maksava koneistus keskus kansia varten mitä usempi kansi sitä edukkaampi homma on.
paikka leppävedellä.kannen teosta mielipide tänäpäivänä ei enää tehdä käsi kun koneetkin on keksitty ja tulee varmasti parempi.
mittaus taannoin suoritettu niin sanotusta hyvästä kanesta vertaus vakioon oli imu virtasi 12 mm nousulla vain 3.5hv enemmän kuin vakio ja pako 0.6hv saab b moottorin kansi joka virtaa vakionakin jo hyvin esim.paremmin kuin ford ohc.(kansi oli käsityönä tehty),ihmeteltiin kun voimaa ei irtoa.
Re: Kannen porttaus
luin kolme kertaa ja silti pitää puolet arvata mitä sanot kansien virtauseroista.veini siekkinen kirjoitti:Voin välittää kaverille tietoa jos joku oikeesti haluaa hyvän kannen vehkeet nimittäin 200 tuhatta euroa maksava koneistus keskus kansia varten mitä usempi kansi sitä edukkaampi homma on.
paikka leppävedellä.kannen teosta mielipide tänäpäivänä ei enää tehdä käsi kun koneetkin on keksitty ja tulee varmasti parempi.
mittaus taannoin suoritettu niin sanotusta hyvästä kanesta vertaus vakioon oli imu virtasi 12 mm nousulla vain 3.5hv enemmän kuin vakio ja pako 0.6hv saab b moottorin kansi joka virtaa vakionakin jo hyvin esim.paremmin kuin ford ohc.(kansi oli käsityönä tehty),ihmeteltiin kun voimaa ei irtoa.
Välimerkkejä ja kielioppia kiitos!
Eero Tiainen
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
T7 & T8 JC performance.
Kysy!
Re: Kannen porttaus
Minä ymmärsin niin että 200keuron koneilla sai 3,5 heppaa lisää virtausta. Sehän on kilowatteina yli 2 ?!?
9000 CS 2.3tA -97 T5 RE85, 9-5 Aero -04 BP, Opel Ampera -12, Hyundai Kona 64 kWh MY20.5 Style
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
E85 ja Biopower ohjelmoinnit T5/T7/T8, TECH2 operoinnit. Pääsäätäjä yrityksessä Suolinko
Re: Kannen porttaus
Tisittekö etä kirotus härö korjata voidaanColtti kirjoitti:luin kolme kertaa ja silti pitää puolet arvata mitä sanot kansien virtauseroista.veini siekkinen kirjoitti:Voin välittää kaverille tietoa jos joku oikeesti haluaa hyvän kannen vehkeet nimittäin 200 tuhatta euroa maksava koneistus keskus kansia varten mitä usempi kansi sitä edukkaampi homma on.
paikka leppävedellä.kannen teosta mielipide tänäpäivänä ei enää tehdä käsi kun koneetkin on keksitty ja tulee varmasti parempi.
mittaus taannoin suoritettu niin sanotusta hyvästä kanesta vertaus vakioon oli imu virtasi 12 mm nousulla vain 3.5hv enemmän kuin vakio ja pako 0.6hv saab b moottorin kansi joka virtaa vakionakin jo hyvin esim.paremmin kuin ford ohc.(kansi oli käsityönä tehty),ihmeteltiin kun voimaa ei irtoa.
Välimerkkejä ja kielioppia kiitos!

Ei vaan itellä tulee kans välillä niin sekavaa kirjoitusta että joutuu miettimään pari kertaa että mitähän siinä taas lukeekaan, varsinkin kun kiireessä yrittää saada jotain pitkää tekstiä aikaiseksi.
Mercedes-Benz B Electric Drive 2015
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002
Saab 9-3 Aero SC TTID 2008, 230Hv 480Nm Turbotec
Saab 9-3 Turbo jubilee 2002